فرانسه همواره یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی جهان

همه چیز درباره ویزای توریستی فرانسه

 

فرانسه همیشه یکی از مقاصد مورد علاقه برای تعطیلات در بین مسافران سراسر جهان و به خصوص ایرانیان  بوده است و شمایی که در حال  مطالعه این مقاله هستید علاقه دارید چه برای دیدار دوستان و اقوام خود به فرانسه بروید یا فقط بخواهید مدتی را در فرانسه زیبا بگذرانید، باید ویزای توریستی مناسب را برای پذیرش در این کشور دریافت کنید.

ویزا مجوز ورود به کشور دیگر با هدف مهاجرت، مسافرت، تحصیل، کار، ترانزیت و … است که شرایط اخذ آن متفاوت خواهد بود.

در این مقاله که توسط تیم پشتیبانی مجموعه ()تهیه شده است تلاش شده است  تا ویزای توریستی فرانسه را به بهترین نحو توصیف کنیم.

ویزای توریستی فرانسه برای افرادی مناسب  است که قصد سفر و بازدید کوتاه مدت از فرانسه را دارند.

با اخذ ویزای توریستی فرانسه می توانید تا 90 روز اقامت داشته باشید اما باید بدانید که اجازه کارو اشتغال را  ندارید و البته در صورت نیاز می توانید خدمات پزشکی دریافت کنید.

انواع ویزای توریستی فرانسه

 

ویزای توریستی فرانسه single (یک بار ورود)

 

با این ویزا فقط یک بار می توانید وارد فرانسه شوید و با این ویزا می توانید در بازه زمانی مشخص از کشورهای حوزه شینگن دیدن کنید و پس از اتمام اعتبار ویزا، فرانسه یا یکی از کشورهای حوزه شینگن را ترک کنید.

 

ویزای توریستی فرانسه Multiple (چندگانه)

 

این ویزا به هر شخصی اجازه می دهد چندین بار وارد فرانسه شود.مدت اعتبار این ویزا می تواند از 3 ماه تا 5 سال متغیر باشد. هر بار که وارد فرانسه می شوید نباید بیش از 90 روز بمانید

دلایل رد شدن ویزای توریستی فرانسه:

 

دلایل زیادی برای رد کردن ویزای توریستی فرانسه وجود دارد، اما رایج ترین آنها می تواند موارد زیر باشد:

  1. عدم ارسال مدارک کافی
  2. عدم اثبات توانایی مالی
  3. هیچ مدرکی دال بر داشتن برنامه سفر وجود نداشته باشد
  4. گذرنامه نامعتبر یا دچارمخدوشی
  5. نداشتن پوشش کافی بیمه مسافرتی
  6. بالا بودن احتمال عدم برگشت متقاضی به کشور مبدا
  7. ارائه مدارک جعلی

اگر ویزای توریستی فرانسه شما رد شد، نگران یا ناامید نباشید. شما می توانید نامه ریجکتی خود را اعتراض بزنید، اما بهتر است قبل از درخواست ویزای توریستی فرانسه همه قوانین آن را بدانید و با دقت بیشتری برای ویزای خود اقدام کنید.

 

 

برخی از سوالات متداول متقاضیان ویزای توریستی فرانسه :

 

چقدر طول می کشد تا ویزای توریستی فرانسه دریافت کنیم؟

رسیدگی به پرونده ویزای توریستی در شرایط عادی بین 15 تا 21 روز کاری زمان می برد. اگر مشکلی وجود داشته باشد، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

احتمال رد ویزای توریستی فرانسه چقدر است؟

امکان رد ویزا برای هر متقاضی وجود دارد اما باید در نظر داشت که مرجع اقدام کننده برای شما در جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه بسیار مهم و تعیین کننده است . مجموعه()با دارا بودن متخصصین ویژه در این حوزه میتوانند راهنمای جامع و کافی برای دریافت ویزای توریستی فرانسه باشند.

آیا برای سفر به فرانسه واکسن کرونا ضروری است؟

بله، طبق گزارش خبرگزاری رویترز و گزارش دولت فرانسه، مسافرانی که یکی از چهار واکسن Pfizer، AstraZeneca، Moderna را دریافت کرده‌اند میتوانند برای اخذ ویزای توریستی فراسنه اقدام نمایند.

اگر واکسینه نشده اید و قصد ثبت درخواست ویزای توریستی فرانسه  از ایران را دارید حتما مطالعه کنید :

 

افراد تبعه  کشورهایی در لیست قرمز مانند افغانستان، برزیل، کاستاریکا، کوبا، گرجستان، ایران، مولداوی، مونته نگرو، پاکستان، روسیه، صربستان، سورینام و ترکیه تنها در صورت داشتن شرایط لازم برای سفر می توانند  ویزای توریستی فرانسه را اخذ وبه فرانسه سفر کنند. هنگام سوار شدن به هواپیما، هر مسافر 12 ساله یا بالاتر باید آزمایش PCR یا آزمایش آنتی ژن منفی را که کمتر از 48 ساعت قبل از پرواز گرفته شده است ارائه دهد.