بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عیسی هواسی عصر امروز با حضور در محلات و مناطق مختلف شهر سنندج، وضعیت ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز را مورد بررسی قرار داد، در جریان این بازدید مدیران مناطق مختلف شهرداری نیز حضور داشتند.

بازرس کل استان کردستان با تاکید بر اینکه گسترش سازه‌های غیر مجاز و غیراصولی در شهرها از مصادیق آشکار تعرض به حقوق شهروندی آحاد مردم جامعه است، گفت: ساختمان‌های غیر مجاز را نمی‌توان صرفاً تخلف از ضوابط و مقررات دانست و یا آن را تنها عاملی در نقض حقوق قانونی حاکمیت برشمرد.

وی افزود: آسیب اصلی و جبران‌ناپذیر ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز، متوجه عامه شهروندان بوده و حقوق اولیه آن‌ها را به لحاظ برخورداری از زیست‌گاهی منطبق بر اصول و استانداردهای شهرسازی، معماری و ترافیکی و بهره‌مندی از سازه‌های ایمن در چارچوب ضوابط و مقررات شورای عالی معماری و شهر سازی تضییع می‌‌کند.

هواسی برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از گسترش ناموزون و غیر اصولی ساختمان‌ها و احداث بناهای مازاد بر پروانه را از رسالت‌های خطیر و حائز اهمیت شهرداری دانست و هشدار داد: هرگونه مماشات در این زمینه قابل قبول نبوده و مورد پیگیری قانونی قاطع و موثر قرار خواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، در جریان این بازدید مصادیقی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز مشاهده شد که اقدامات بازدارنده مناسب و موثری از سوی شهرداری در خصوص آن‌ها صورت نگرفته است. در همین راستا بازرس کل استان کردستان دستور انجام بازرسی و بررسی‌های کامل را صادر کرد.

انتهای پیام/481/