آخرین وضعیت آب‌وهوا در لرستان؛ بارش‌های رگباری آغاز شد

– اخبار استانها –

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اعلام آخرین وضعیت آب‌وهوا در لرستان، گفت: افزایش پوشش ابر از اواخر امشب در این استان پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به فعالیت موج اصلی سامانۀ بارشی در لرستان طی امشب، اضافه کرد: بارش‌های رگباری باران همراه با رعدوبرق، رگبار تگرگ در مناطق مستعد و صاعقه را انتظار داریم.

بارش باران در محورهای 4 شهر لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان هشدار داد: اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور بیان کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیۀ مسیل‌ها و رودخانه‌ها و توقف فعالیت‌های کوهنوردی در لرستان توصیه می‌شود.

او با اعلام ادامۀ فعالیت امواج پایانی سامانۀ بارشی اخیر در لرستان، توضیح داد: بارش‌های پراکنده و رگباری گاهی همراه با رعدوبرق را برای برخی از نقاط خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان اعلام کرد: بیشترین میزان بارندگی سامانۀ بارشی اخیر از 00:30 دقیقه تا 18:30 22 فروردین با 27.5 در رومشکان و کمترین میزان بارندگی‌ها در ازنا با شش میلی‌متر به ثبت رسیده‌است.

مرادپور یادآور شد: 15میلی‌متر بارندگی در خرم‌آباد، 16میلی‌متر در بروجرد، 14 میلی‌متر در کوهدشت، 12.1 میلی‌متر در الیگودرز، 11میلی‌متر در پلدختر، 17.5در دورود، 9.4 میلی‌متر در الشتر و 20.3 میلی‌متر در نورآباد ثبت شده‌است.

او خاطرنشان کرد: 15.2میلی‌متر بارش در سراب دوره، 25 میلی‌متر ایمان‌آباد، 9.5میلی‌متر در سیلاخور، 14.1 میلی‌متر در سپیددشت، 19میلی‌متر در ریمله و 17میلی‌متر بارندگی در شول‌آباد ثبت شده‌است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تأکید به وزش باد قابل‌ملاحظه و شدید لحظه‌ای در برخی از نقاط این استان، اعلام کرد: سرعت وزش باد امشب در کوهدشت به 90 کیلومتر بر ساعت رسید.

انتهای پیام/ 644