کدام روش اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان مناسب است؟

همانطور که مطلع هستید ویزای کانادا مجوز ورود به کانادا است و بسته به اهداف متقاضی در دسته بندی های مختلفی صادر می شود. بر اساس اهداف سفر و ازدواج، وابستگی مالی و دارایی، سابقه سفر و غیره، باید بررسی کنید که شما به عنوان یک ایرانی  از چه طریقی میتوانید شروع به  اخذ  ویزای کانادا کنید.

برای اخذ ویزای کانادا نیاز است شما با  انواع ویزای کانادا آشنا شوید:

برخی انواع ویزای کانادا برای ایرانیان:

1.ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا یک ویزای موقت است که برای مقاصد سفر، دیدارهای خانوادگی و تجارت کوتاه مدت استفاده می شود. ویزای توریستی کانادا به روش های مختلفی صادر می شود. با ویزای چند بار ورود کانادا، می توانید در هر بار ورود به مدت 6 ماه اقامت داشته باشید. ویزای چندگانه کانادا بر اساس تاریخ انقضای پاسپورت متقاضی صادر می شود و تا زمانی که پاسپورت شما معتبر باشد، ویزا معتبر است.

2.ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا برای اهداف تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت صادر می شود. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، باید گواهی به زبان انگلیسی یا فرانسوی و همچنین نامه رسمی پیشنهاد از مدرسه، دانشگاه یا موسسه ای که می خواهید در آن شرکت کنید ارائه دهید. ویزای تحصیلی کانادا می تواند از 4 تا 6 ماه طول بکشد.

3.ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا برای مقاصد نیروی کار ماهر، خوداشتغالی و کارآفرینی صادر می شود. ویزای کار کانادا نیز نیاز به مدرک زبان انگلیسی و فرانسه دارد که بدون آن درخواست شما رد خواهد شد. اگر برای ویزای کار کانادا به عنوان نیروی ماهر اقدام می کنید، باید دعوت نامه رسمی از کارفرمای خود درخواست کنید و اگر خوداشتغال هستید و می خواهید در کانادا کسب و کار راه اندازی کنید، باید درخواست و شرایط لازم را ارائه دهید.

 

اخذ ویزای کانادا مزایای زیادی برای شما که ایرانی هستید دارد. در زیر به بررسی مزایای اخذ ویزای کانادا درحوزه های  تحصیلی، توریستی و کاری کانادا می پردازیم:

مزایای انواع اخذ ویزای کانادا:

ویژگی های اخذ ویزای توریستی کانادا

1.ورود نامحدود: ویزای توریستی کانادا به شما امکان ورود نامحدود به این کشور را می دهد. محدودیت مربوط به زمانی است که شما وارد کانادا می شوید.

 

  1. همه مرزهای ورودی: دارندگان ویزای توریستی کانادا می توانند از تمامی مرزهای زمینی و هوایی وارد این کشور شوند.

 

  1. اقامت طولانی مدت: هر بار که با ویزای توریستی وارد کانادا می شوید، می توانید 6 ماه اقامت داشته باشید.

 

  1. امکان اقامت مجدد بدون فاصله زمانی: پس از اتمام اقامت 6 ماهه شما نیازی به ترک طولانی مدت نیست. می توانید چند ساعتی کانادا را ترک کنید تا 6 ماه آینده بمانید.

 

5.دسترسی بدون ویزا به 25 کشور: کانادا، انگلستان (در حالت ترانزیت)، مکزیک، کاستاریکا، پاناما، آنتیگوا، کوبا، دومینیکا، مراکش و عمان کشورهایی هستند که می توان با  اخذ ویزای کانادا وارد آن شد. .

 

  1. اعتبار ویزا معادل اعتبار پاسپورت: مهمترین مزیت ویزای توریستی کانادا این است که اعتبار ویزا معادل پاسپورت متقاضی است. به عنوان مثال، اگر پاسپورت شما 3 سال اعتبار دارد، ویزای توریستی کانادا نیز 3 سال اعتبار دارد.حداکثر مدت ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان 5 سال می باشد.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا، ویزای تحصیلی کانادا دارای امتیازات زیر نیز می باشد:

1.امکان اقامت پس از اتمام تحصیل: پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا (به ویژه در شهر کبک) می توانید از دولت کانادا برای اقامت دائم اقدام کنید. لطفاً توجه داشته باشید که این فقط در مورد آموزش اعمال می شود و دوره های کوتاه مدت تحصیلی و آموزشی را شامل نمی شود.

 

  1. مجوز کار در کانادا در حین تحصیل: بسته به رشته و رشته انتخابی می توانید در کانادا کار کنید. واجد شرایط بودن برای کار در کانادا با ویزای تحصیلی کاملاً به حرفه و سطح تحصیلات شما بستگی دارد.

 

مزایای دریافت ویزای کار کانادا

جدا از مزایایی که در بالا برای ویزای توریستی کانادا به آن اشاره کردیم، تنها یک مزیت دیگر ویزای کار کانادا وجود دارد و آن امکان اخذ اقامت دائم و شهروندی از دولت کانادا است. اگر ویزای کار کانادا شما بیش از 1 سال اعتبار دارد، می توانید برای اقامت دائم و شهروندی اقدام کنید.