کدام بازیکنان از فهرست کی‌روش حذف می‌شوند

انتشار فهرست تیم ملی ایران نیست. به‌نظر می‌رسد تقریبا همه تیم‌ها ظرف چند روز آینده فهرست‌ نهایی‌شان را اعلام کنند اما کی‌روش که همیشه علاقه زیادی به مرموز بودن دارد، هیچ عجله‌ای نشان نمی‌دهد و بعید نیست تا آخرین ساعت مهلت قانونی صبر کند و از تیمش رونمایی نکند. با وجود این اگر غافلگیری عجیبی در کار نباشد و اگر رابطه این سرمربی با هیچ بازیکنی ناگهان شکرآب نشود، حدس زدن درصد زیادی از نفرات اعزامی تیم به قطر کار راحتی به‌نظر می‌رسد البته چند ابهام بسیار کوچک وجود دارد.

علیرضا بیرانوند یکی از نفرات قطعی ایران در فهرست جام‌جهانی است. جالب اینکه نمی‌توان با قاطعیت این گزاره را برای هیچ سنگربان دیگری در این تیم تکرار کرد. حضور بیرو در جام قطعی شده و به‌احتمال بسیار زیاد او مرد اول دروازه نیز خواهد بود. اگر این اتفاق رخ بدهد، بیرانوند نخستین سنگربان تاریخ تیم ملی با سابقه بازی در ۲جام‌جهانی می‌شود. در بین مدافعان مرکزی تیم، حضور نفراتی مثل شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی مسجل شده است. در دفاع چپ این اطمینان قطعی وجود دارد که احسان حاج‌صفی بخشی از فهرست باشد. احسان قبلا تجربه حضور در ۲جام‌جهانی دیگر با کارلوس‌کی‌روش را داشته است. در دفاع راست تیم ملی نیز رامین رضاییان و صادق محرمی تنها گزینه‌های تیم محسوب می‌شوند و تحت هر شرایطی در جام‌جهانی به میدان خواهند رفت.

در مرکز زمین، سعید عزت‌اللهی مثل همیشه جانشینی در ذهن کی‌روش ندارد. او هر چقدر در سطح باشگاهی ناامیدکننده باشد، در رده ملی یک بازیکن بسیار بزرگ بوده است. در کنار او امید ابراهیمی هم راهی جام‌جهانی می‌شود. در پست‌های کناری خط هافبک نیز بعید است اتفاقی بیفتد و احمد نوراللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و البته یکی از کاپیتان‌های تیم یعنی علیرضا جهانبخش جام‌جهانی را از دست بدهند.

این بازیکنان شانس بسیار بالایی برای همراهی تیم ملی در قطر دارند. در خط حمله نیز بلیت قطر از قبل برای ۳بازیکن رزرو شده‌ است؛ سردار آزمون، مهدی طارمی و کریم ‌انصاری‌فرد تنها مهاجمان تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۲۲هستند. یک فهرست بسیار خلوت که کیفیت و البته تجربه بسیار زیادی در آن وجود دارد. در واقع کی‌روش برای این پست، مطمئن‌ترین‌ها را انتخاب کرده است.