همه لینک ها خوب نیستند: چگونه فرصت های بک لینک با کیفیت را شناسایی کنیم

بک لینک ها بخشی جدایی ناپذیر از تلاش های سئوی شما هستند. با ایجاد بک لینک با سایر وب سایت ها که به محتوای شما که در وب سایت شما میزبانی شده است اشاره می کند، اعتبار دامنه شما (که امتیازی است که تعیین می کند چقدر وب سایت شما در یک موضوع خاص قابل اعتماد و مرتبط است) افزایش می یابد و محتوای شما را قادر می سازد در رتبه بالاتری در گوگل قرار گیرد و شانس بیشتری برای به دست آوردن ترافیک جستجو دارید. با این کار می توانید از عملکرد بهتر و نتایج مطلوب لذت ببرید .

در تلاش برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر، ممکن است وسوسه انگیز باشد که به تاکتیک های نادرستی مانند جستجوی لینک فقط در وب سایت های با کیفیت پایین، فقط به این دلیل که به دست آوردن آنها آسان تر است، یا حتی استفاده از اقدامات غیراخلاقی مانند پولی یا هرزنامه استفاده کنید. پیوندها _ چنین تاکتیک‌هایی کمک چندانی به افزایش امتیاز اعتبار دامنه شما نمی‌کنند و حتی ممکن است شما را توسط گوگل جریمه کنند.

ضروری است که فرصت های بک لینک با کیفیت بالا را شناسایی کنید تا بتوانید از مزایای سئوی مورد نظر برای وب سایت خود بهره مند شوید. با انجام این کار، به طور موثری اعتبار دامنه خود را بالا می برید و به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات شهرت پیدا می کنید، در حالی که ترافیک را هدایت می کنید.

این وبلاگ نحوه تجزیه و تحلیل کیفیت هر پیوندی را که برای وب سایت خود جستجو می کنید و روش هایی را توضیح می دهد که به شما کمک می کند پیوندهای مناسب برای برند خود را تضمین کنید.

  • نقش بک لینک چیست؟
  • نحوه شناسایی فرصت های بک لینک با کیفیت بالا

نقش بک لینک چیست؟

در دنیای امروز هزاران وب سایت موجود است که برخی از آنها از سایرین معتبرتر هستند. تعیین اینکه کدام یک قابل اعتماد هستند دشوار است، اما تمرکز گوگل بر ارائه بهترین وب سایت ها به کاربران خود از طریق صفحات نتایج آنها است. اینجا جایی است که اقتدار دامنه وارد می شود – یک عامل رتبه بندی که نشان می دهد یک وب سایت چقدر قابل اعتماد است.

هرچه اعتبار دامنه شما (DA) بالاتر باشد، احتمال اینکه گوگل شما را برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کند بیشتر است. با توجه به اینکه چند نتیجه اول بیشترین حجم ترافیک را در گوگل دریافت می کنند، این امر برای دیده شدن برند شما و جذب سرنخ ضروری است.

عوامل زیادی امتیاز DA را تشکیل می دهند، اما یکی از شناخته شده ترین آنها بک لینک به وب سایت شما است. هرچه بک لینک های بیشتری داشته باشید، DA شما بالاتر خواهد بود، زیرا فرض بر این است که اگر مردم به شما لینک دهند، اعتماد و محبوبیت بیشتری خواهید داشت.

به طور مشابه، ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا از سایت های مورد اعتماد (با DA معقول خود) نشان می دهد که شما به همان اندازه قابل اعتماد هستید، بنابراین امتیاز شما را بیشتر افزایش می دهد. از این نظر، یک لینک از یک وب سایت با کیفیت و مشهور مانند BBC بسیار ارزشمندتر از یک وب سایت نسبتا ناشناخته خواهد بود.

نحوه شناسایی فرصت های بک لینک با کیفیت بالا

قدرت یک بک لینک با کیفیت بالا را درک کنید. اطمینان حاصل کنید که فقط فرصت های بک لینک را شناسایی می کنید که امتیاز اعتبار دامنه شما را افزایش می دهد. این به معنای تجزیه و تحلیل کیفیت لینک ها و انتخاب عاقلانه برای وب سایت شما است.

از ابزاری برای تجزیه و تحلیل اعتبار دامنه استفاده کنید
یکی از اولین قدم هایی که باید قبل از تعهد به فرصت بک لینک بردارید، بررسی اعتبار دامنه سایت است. ابزارهایی مانند SEMrush و Moz به شما این امکان را می دهند که این کار را به سادگی با وارد کردن URL سایتی که در حال کاوش هستید، انجام دهید. به طور معمول، از 100 نمره به شما داده می شود.

اسکرین شات از SEMrush که امتیاز اعتبار آمازون را نشان می دهد
در مثال بالا می بینیم که وب سایت Amazon.com دارای امتیاز 95 است که بسیار بالاست. با این حال، این بدان معنا نیست که امتیازات کمتر از این ارزش وقت شما را ندارند. نمرات DA به این صورت است که به صورت نواری قرار می گیرند:

  • 60+ = عالی
  • 50-60 = خوب
  • 40-50 = متوسط
  • زیر 40 = کمتر از حد متوسط

باز هم، این بدان معنا نیست که هیچ بک لینک در وب سایت هایی با امتیاز DA زیر 40 نباید دنبال شود، اما به این معنی است که تأثیر کمتری نسبت به سایت هایی با امتیاز بالاتر خواهند داشت. به طور طبیعی، دریافت بک لینک های DA بالاتر دشوارتر است، بنابراین باید در صورت امکان به دنبال آن ها باشید و در عین حال لینک های DA آسان تر و پایین تری را در پس زمینه ایجاد کنید.

ارتباط را بررسی کنید
در حالی که اعتبار هر سایتی که به محتوای شما پیوند می دهد مهم است، احتمالاً مهم تر است که خود پیوند مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر وبلاگ شما در مورد ماهیگیری است، انتظار دارید هر پیوندی که به آن اشاره می کند از صفحات وب که موضوع مشابهی را بررسی می کنند، مانند انجمن های ماهیگیری، مجلات و وبلاگ های دیگر باشد.

گوگل از بک لینک ها برای کمک به آنها در تعیین معنای یک صفحه وب استفاده می کند. با شناسایی مناسب‌ترین فرصت‌ها، می‌توانید موتور جستجو را فعال کنید که محتوای شما را بهتر درک کند و شما را برای عبارات جستجوی کاربردی رتبه‌بندی کند، و به سرنخ‌های علاقه‌مند اجازه دهید شما را آنلاین پیدا کنند. همچنین به این معنی است که هر کسی که روی وب سایت شما کلیک می کند، احتمالاً به طور فعال در محتوای شما سرمایه گذاری می کند و به سفر مشتری خود ارزش می بخشد و شانس تبدیل را افزایش می دهد.

داشتن پیوندهایی به سایت شما که کاملاً نامرتبط و نامربوط هستند می تواند برای عملکرد سایت شما مضر باشد. سایر روش‌های ضعیف سئو مانند پرداخت هزینه برای پیوندها یا دنبال کردن گزینه‌های با کیفیت پایین می‌توانند به همان اندازه مضر باشند. همه این تاکتیک‌ها می‌توانند هم برای موتورهای جستجو و هم برای مشتریان بالقوه‌تان مشخص نکنند که وب‌سایت شما در مورد چیست و بر رتبه‌بندی سئو و امتیاز اعتبار دامنه شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. به این دلایل، ضروری است که فقط بک لینک هایی را دنبال کنید که به محتوای صفحه وب شما مربوط می شود.

به درخواست های رسانه ها پاسخ دهید

اگر نمی‌دانید چگونه به فرصت‌های بک لینک با کیفیت دسترسی پیدا کنید، یک راه عالی برای انجام این کار پاسخ دادن به درخواست‌های رسانه است. اینها تماس هایی از سوی روزنامه نگاران است که از کسب و کارها می خواهند که در مورد داستان های خبری تفسیر یا نقل قول ارائه کنند. همچنین ممکن است برای سایر محتواها، مانند لیست محصولات یا مکان، اعمال شود.

اگر روابط خوبی با روزنامه نگاران محلی یا در صنعت خود دارید، آنها ممکن است به عنوان اولین تماس با شما برای چنین درخواست هایی تماس بگیرند. با این حال، اگر نه، ابزارهایی وجود دارد که درخواست‌های رسانه‌ای را جمع‌آوری می‌کنند و به شما نشان می‌دهند. یکی از رایج‌ترین ابزارهایی که استفاده می‌شود، ابزار Help A Reporter Out (HARO) Cision است که به عنوان پلتفرمی برای همکاری روزنامه‌نگاران و برندها عمل می‌کند.

بسیاری از نشریات از HARO برای شناسایی منابع داستان‌های خود استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توان با سایت‌هایی با اعتبار دامنه بسیار بالا ارتباط برقرار کرد، به خصوص اگر دیدگاه منحصربه‌فردی در مورد موضوع ارائه دهید. دریافت یک بک لینک در استوری، در ازای مشارکت شما، می تواند یک تقویت عالی برای اعتبار دامنه شما باشد و بک لینک های ارزشمندی را به کاتالوگ شما اضافه کند.

امتیاز این است که قرار گرفتن در معرض برند شما را نیز افزایش می دهد و باعث می شود افراد بیشتری در بازار از شما آگاه شوند.

 

به دنبال لینک های قدیمی و شکسته باشید

راه دیگر برای ایمن سازی بک لینک ها برای وب سایت شما این است که از وب سایت های دیگر در بخش صنعت خود بازدید کنید و لینک های شکسته را جستجو کنید. یک پیوند شکسته معمولاً شما را به یک پیام خطا می‌برد و اگر محتوایی که به آن پیوند داده می‌شود در سایت میزبان حذف شده باشد یا URL تغییر کرده باشد که در سایت پیوند دهنده به‌روزرسانی نشده باشد، اغلب اتفاق می‌افتد.

پیوندهای شکسته معمولاً در محتوای قدیمی تر ایجاد می شوند. با مرور چنین محتوایی شروع کنید و روی پیوندهای مشخص شده کلیک کنید تا ببینید آیا هیچ کدام از آنها کار نمی کند. یا اگر ابزار مناسبی دارید (مانند ahrefs )، می‌توانید یک ممیزی پیوند در وب‌سایت برای جستجوی لینک‌های شکسته اجرا کنید. سپس باید با مالک وب سایت تماس بگیرید تا موضوع را به آنها اطلاع دهید و محتوای مرتبطی را که ممکن است به عنوان جایگزین داشته باشید پیشنهاد دهید.

اسکرین شات از ahref’s Broken Link Checker، پیوندهای شکسته را در Hubspot.com و به آن نشان می دهد.
در حین بررسی پیوندهای شکسته، ارزش جستجوی پیوندهایی به هر محتوایی را دارد که مشابه محتوای شماست، و به موجب آن، با همسویی آن با یک بک لینک، می توانید ارزش بیشتری را ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر پیوندی به یک صفحه وب تحت عنوان “10 دستور غذای گیاهی آسان برای تهیه” را ایمن کنید، اما وب سایت شما دارای وبلاگی است که “15 دستور غذای گیاهی آسان برای تهیه” را ارائه می دهد، این احتمال وجود دارد که کاربر احتمالاً به آن لینک دهد. محتوای شما، یا حداقل شانس خوبی دارید. اگر این نمونه‌ها را پیدا کردید، مجدداً با مالک سایت تماس می‌گیرید و با تمرکز ویژه بر نحوه کمک به خواننده، برای محتوای خود یک پیشنهاد قانع‌کننده نسبت به آنچه قبلاً وجود دارد، ایجاد می‌کنید.

همچنین هنگام نزدیک شدن به صاحبان سایت برای جایگزینی پیوندها در سایت آنها یا پیشنهاد اضافه کردن پیوندهای جدید که محتوای شما واقعاً با آنها مرتبط است، بسیار مهم است تا بتوانید از کار آنها حمایت کنید و بک لینک های معقولی با علاقه مشترک ایجاد کنید.

از روش های سئو کلاه سیاه خودداری کنید

اگرچه ایمن سازی پیوندها با وب سایت هایی با امتیاز DA بالا بهترین نتایج را برای تلاش های سئوی شما ایجاد می کند، هر بک لینک تأثیری بر وب سایت شما خواهد داشت، حتی اگر حداقل باشد. تنها پیوندهایی که تأثیر واقعاً مضری خواهند داشت، مواردی هستند که به عنوان روش‌های «کلاه سیاه» شناخته می‌شوند.

سئو کلاه سیاه به اقدامات غیراخلاقی اشاره دارد که به دنبال ایجاد میانبری برای نتایج شما هستند. این می تواند شامل متن نامرئی، پر کردن کلمات کلیدی یا حتی هک کردن رقبا باشد. در مورد بک لینک‌ها، روش‌های کلاه سیاه می‌تواند شامل معاملات پولی، ایجاد وب‌سایت‌های جعلی فقط برای جعل پیوندها یا کار با وب‌سایت‌هایی باشد که از تکنیک‌های غیراخلاقی برای وادار کردن DA بالاتر از آنچه که شایسته است استفاده کرده‌اند.

روش‌های کلاه سیاه بسیار نادیده گرفته می‌شوند زیرا آداب سئوی مناسب را تضعیف می‌کنند و به برخی سایت‌ها مزیت ناعادلانه می‌دهند. آنها همچنین تمایل دارند تجربه کاربر را نادیده بگیرند، به این معنی که افراد لزوما بهترین نتایج را برای نیازهای خود دریافت نمی کنند. اگر گوگل شما را در حال تمرین تکنیک‌های کلاه سیاه دستگیر کند، احتمالاً شما را جریمه می‌کند، که می‌تواند به معنای کاهش امتیاز DA یا حتی محروم کردن شما از فهرست جستجوی خود باشد.

اگر می‌خواهید به مزایای بلندمدت برند خود، از جمله اعتبار دامنه‌ای که با خیال راحت ساخته شده، سئوی بهبود یافته و تجربه کاربری عالی دسترسی داشته باشید، بسیار مهم است که فقط از شیوه‌های بک لینک خوب (که در غیر این صورت به عنوان کلاه سفید شناخته می‌شود) استفاده کنید. این شما را از خطر جریمه شدن دور نگه می‌دارد، خطری که بازگشت از آن سخت است و می‌تواند باعث از دست دادن ترافیک زیادی شود.

نتیجه

ایجاد بک لینک برای وب سایت شما پایه های سئوی عالی را ایجاد می کند و به محتوای شما اجازه می دهد از طریق امتیاز اعتبار دامنه بهبود یافته و ترافیک جستجو به محتوای شما رتبه بالاتری داشته باشد. با این کار از افزایش دید و امکان تبدیل بازدیدکنندگان بیشتر به مشتری لذت می برید.

با این حال، در ماموریت خود برای ایمن سازی بک لینک ها، باید همیشه بر کیفیت تمرکز کنید. این بدان معناست که با وب سایت هایی که می دانید معتبر هستند، به دنبال فرصت هایی باشید که با محتوای خود مرتبط هستند. مهمتر از همه، این بدان معناست که هرگز در دام تمرینات کلاه سیاه نیفتید.

با انجام این کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که تنها مزایای مثبت ایجاد بک لینک را دریافت می کنید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که تلاش های شما با موفقیت نتایج برند را به همراه دارد.