معرفی برج خلیفه برای کسانی که قصد سفر به دبی را دارند

برج خلیفه

برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان و یکی از معروفترین جاهای دیدنی دبی است که ساخت آن ۶ سال طول کشید و در چهار ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد. برج خلیفه در ابتدا به نام برج دبی شناخته می شد اما زمان افتتاح رسمی آن در سال ۲۰۱۰ به برج خلیفه تغییر کرد کلمه (خلیفه ) از نام شیخ خلیفه بن زاید آل مکتوم، حاکم ابوظبی و امارات متحده عربی گرفته شده است. حاکم دبی یک بار در صحبت های خود گفته بود که ایده ساخت برج خلیفه در زمان بازدید از ساختمان امپایراستیت در شهر نیویورک در چند دهه در ذهنش ایجاد شده سازه ای که در آن زمان بلندترین ساختمان جهان محسوب می شد او که عمیقا تحت تأثیر این سازه قرار گرفته بود به فکر ساخت بلندترین سازه جهان در سرزمین خود افتاد.

تاریخچه برج خلیفه

کار ساخت برج خلیفه در سال ۲۰۰۴ کلید خورد و ساختن آن از سال ۲۰۰۵ شروع به بالا رفتن کرد و در مدت زمان کمتر از یکسال ۳۰ طبقه آن ساخته شد این برج به آسمان خراش فوق‌العاده ای تبدیل شد که بیش از ۱۰۰ طبقه در آن ساخته شده است. برج خلیفه دارای کاربردهای مختلفی است که از آن جمله می توان به بخش های اداری، مسکونی، هتل، رستوران‌، سکوی تماشا و ارتباطات اشاره کرد. برج خلیفه توسط آدریان اسمیت از شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز مریل در شیکاگو طراحی شده است و پروژه‌های قابل توجه دیگری مانند برج جین مائو، مرکز خرید گرینلند ووهان در چین و برج جده در عربستان از کارنامه کاری آدریان اسمیت است، ساخت برج خلیفه ۱.۵ میلیارد دلار خرج داشته است. برج خلیفه دبی مرتفع ترین بنا در جهان به شمار می رود و به عنوان بلندترین سازه آزاد و برجی با بیشترین تعداد طبقات در جهان یاد می شود این برج  در یکی از بهترین نقاط شهر دبی واقع شده و دسترسی به آن بسیار راحت است و می توانید با تور دبی نوروز گلبرگ سیر از مکان های زیبای دبی لذت ببرید.

معماری برج خلیفه

طراحی داخل بخش های عمومی در برج خلیفه توسط شرکت معماری اسکیدمور و به سرپرستی نادا آندریک انجام شده است در فضای داخلی از شیشه، فولاد ضدزنگ و سنگ های تیره صقیلی، دیوارهای گچ بری، فرش های دستباف و کفپوش های سنگی استفاده شده اند، جالب است بدانید در طراحی این برج از شکل یک نوع گل به نام هایمنوکالیس استفاده شده است و نمای داخلی برج خلیفه بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، استخرها و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق و به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیه برج قرار دارد.

قوانین بازدید از برج خلیفه

وسایل مانند اسپری، مواد منفجره و وسایل آتش بازی، چاقوهای چندکاره، بطری شیشه ای به همراه خود نبرید.

هیچ گونه خوراکی و نوشیدنی را نمی توانید به داخل برج خلیفه ببرید.

ورود حیوانات خانگی به برج خلیفه ممنوع است.

تمام کیف ها و چمدان های خود را به اتاق نگهداری چمدان بسپارید و غیره…

رکوردهای برج خلیفه

بلندترین سازه و آسمان خراش جهان با ارتفاع ۸۲۸ متر

بیشترین طبقات جهان

بلندترین تأسیسات آسانسورهای جهان

بلندترین سکوی تماشا در فضای باز

مرتفع‌ترین استخر جهان

مرتفع‌ترین مسجد جهان

مرتفع‌ترین باشگاه جهان

بهترین رستوران‌ جهان

استفاده از ۴۰۰۰ تن فولاد برای ساختن برج خلیفه

برج خلیفه کجاست

برج خلیفه در شهر دبی امارات متحده عربی و در بلوار شیخ محمد بن راشد و در مرکز شهر دبی قرار دارد، برج خلیفه هم اکنون با مجموعه گسترده ای از فروشگاه ها و مراکز خرید، آبنما، پارک و جاذبه‌های دیگر است و توانسته تبدیل به یک کشور گردشگری و توریستی در امیرنشین دبی شود. بام برج خلیفه در واقع رویایی ترین بخش موجود در بزرگترین برج جهان می باشد که از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران تور دبی برخوردار است دراین بخش استخرها و تخت های وجود دارد که آماده پذیرایی از گردشگران و مراجعین می باشد در بام برج خلیفه کافه ای وجود دارد که انواع غذاها و نوشیدنی ها را سرو می کنید در سفر با تور دبی به دنبال استراحتگاه لوکس و رویایی هستید پیشنهاد ما به شما بام برج خلیفه است. هرساله آتش بازی یا نمایش لیزری در برج خلیفه در شب سال نو برگزار می‌شود که هزاران نفر را جذب می کند و میلیون ها نفر همزمان به صورت آنلاین به تماشای آن می نشینند برای رفتن به برج خلیفه می توانید از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کنید. دبی شهر خیره کننده جهان در زمان های نه چندان دور دهکده‌ای کوچک و پیش پا افتاده ای بیش نبود  بعداز اتفاقات بسیار اکنون یکی از وسیع ترین شهرهای امارات متحده عربی شده است این شهر لقب های زیادی دارد مانند شهر آسمان خراش ها، شهر تجملات، شهر شگفت‌انگیز و غیره ….. اشاره کرد این شهر زیبا و پرجمعیت هرساله مقصد بسیاری از گردشگران اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی است.