لپ‌تاپ‌های برنامه نویسی و بازی 2022

هنگام انتخاب بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. علاوه بر اینکه داشتن یکی از بهترین پردازنده‌ها و رم سریع در حین تست و اجرای کدها بسیار مهم است، یک SSD سریع نیز برای کمک به شما در صرفه جویی در وقت هنگام دسترسی به فایل‌ها و پروژه‌ها ضروری است.

ویژگی لپ تاپ‌های برنامه نویسی

حتی لپ تاپ‌های با پیکربندی پیشرفته‌ اگر قوی نباشد، هر کاری که انجام می‌دهید ممکن است زود تحلیل پذیرد. از خرید یک لپ تاپ صرفا براق با ظاهری تزئینی خودداری کنید. متریال استفاده شده در ساخت بدنه خارجی آن، کیفیت لولاها و کیفیت صفحه کلید از ویژگی‌های مهمی‌هستند که باید به دنبال آن باشید. قابل حمل بودن نیز برای برخی از برنامه نویسان مسئله مهمی است، به طور خلاصه لپ‌تاپی تهیه کنید که برای تحمل استفاده خشن و سخت ساخته شده باشد.

گرمایش

لپ تاپ باید در برابر گرم شدن طولانی مدت مقاوم باشد. بهترین لپ‌تاپ‌هایی که برای کدنویسی مورد استفاده قرار می‌گیرند باید دارای یک سیستم خنک‌کننده موثر بر روی تراشه‌های CPU و GPU مادربرد باشند. برخی از مدل‌های لپ تاپ دریچه‌های دفع گرما در سمت پایین (پایه) قرار دارند که باید از خرید چنین لپ تاپ‌هایی خودداری کنید و به دنبال لپ تاپ‌هایی باشید که دریچه‌های گرمایش در کناره لپ تاپ دارند. دفع گرما به شیوه‌ای مناسب، برای یک لپ تاپ کدنویسی به عملکرد و طول عمر آن کمک می‌کند.

CPU

واحد پردازش مرکزی نه تنها یکی از ویژگی‌هایی است که باید هنگام خرید لپ تاپ برای دانشجویان برنامه نویسی به آن توجه کرد. به دنبال یک لپ تاپ با حداقل پردازنده Intel i5 یعنی حد واسط بین i3 و آخرین پردازنده i7. با توجه به بودجه و به روز رسانی‌های آینده نرم افزار، i7 تمام نیازهای برنامه نویسی را کفایت می‌کند. به یاد داشته باشید، هرچه مدل پردازنده بالاتر باشد، برنامه‌های بیشتری را می‌توانید به طور همزمان اجرا کنید.

حافظه (RAM)

RAM تعیین می‌کند که برنامه‌ها با چه سرعتی باز و اجرا شوند. اگرچه 8 گیگابایت با توجه به نسخه‌های بعدی زبان‌های برنامه‌نویسی، تمام الزامات کدنویسی را برآورده می‌کند، اما گزینه‌های 12 یا 16 گیگابایت بهتر است.

ذخیره سازی

SSD (درایوهای حالت جامد) بسیار سریعتر از‌هارد دیسک‌های SATA هستند. اگر به ظرفیت ذخیره سازی اضافی برای بازی یا فیلم نیاز دارید، می‌توانید از گزینه ذخیره سازی هیبریدی (SSD+HDD) استفاده کنید. اما، اگر می‌خواهید از لپ تاپ فقط برای برنامه نویسی اولیه استفاده کنید، یک درایو SATA کافی است.

گرافیک

گرافیک یا GPU وضوح صفحه نمایش را تعیین می‌کند. شما می‌توانید از تراشه نمایشگر یکپارچه داخلی یا تراشه گرافیکی اختصاصی با حافظه استفاده کنید. آخرین گرافیک یکپارچه ارائه شده توسط اینتل می‌تواند تمام نیازهای گرافیکی یک برنامه نویس یا یک توسعه دهنده را برطرف کند. اگر می‌خواهید چند بازی را همراه با کارتان اجرا کنید، حتماً به سراغ حداقل 2 گیگابایت رم ویدیویی GPU بروید.

حداقل رزولوشن 1366*768 پیکسل را بررسی کنید. یک نکته مهم دیگر، همیشه یک صفحه نمایش IPS بخرید نه TNT. صفحه نمایش IPS چشم را اذیت نمی‌کند در حالی که فناوری TNT با اینکه ارزان‌تر است؛ می‌تواند در مدت زمان کوتاهی چشمان شما را خسته کند.

سیستم عامل

بسته به نیاز نرم افزاری خود می‌توانید به مک، ویندوز یا لینوکس مراجعه کنید. اگر می‌خواهید روی

X-code یا توسعه iOS کار کنید، لپ تاپ اپل تنها گزینه است. ویندوز از اکثر پلتفرم‌ها و نرم افزارهای برنامه نویسی دیگر پشتیبانی می‌کند.

نکته‌ای درباره این لپ تاپ‌ها و لپ تاپ‌های برنامه نویسی وجود دارد؛ معمولا این دستگاه‌ها به علت قدرتمندی و کیفیت ساخت بالا برای انجام بازی و حتا استفاده در برنامه‌های توسعه بازی نیز مناسب هستند. پس به نوعی لپ تاپ گیمینگ نیز محسوب می‌شوند و به همین طریق کارایی انجام چند کار را با سرعت فزاینده و عملکرد مطلوب دارند و قیمت این لپ تاپ‌ها چون قیمت لپ تاپ گیمینگ نسبتا گران می‌باشد.

ASUS ZenBook Pro Duo UX581GV

ZenBook Pro Duo یک لپ‌تاپ کاملاً متفاوت است. این لپ تاپ خلاقیت، هنر، قدرت و اجرا را با هم در یک جعبه دارد. لپ‌تاپ قدرتمند RTX Studio که برای ارائه بهترین مزیت در کارایی گردش کار طراحی شده است، دارای صفحه نمایش 4K ASUS Screen Pad™ Plus با عرض کامل است که با نمایشگر اصلی OLED 4K UHD کار می‌کند. ZenBook Pro Duo دارای صفحه نمایش لمسی اصلی 15.6 اینچی 4K UHD OLED است. نمایشگر 4K UHD NanoEdge OLED HDR روی لپ‌تاپ واقعاً شگفت‌انگیز است، با طراحی چهار وجهی بدون قاب و دارای حاشیه‌های فوق‌العاده باریک.

ASUS ScreenPad™ Plus

این لپ تاپ از یک صفحه نمایش لمسی ثانویه 4K با عرض کامل برخورداراست که با صفحه نمایش لمسی اصلی 15.6 اینچی 4K UHD OLED به طور یکپارچه کار می‌کند و راه‌های بسیاری برای بهینه سازی و شخصی سازی انجام کارها در اختیار شما قرار می‌دهد. کارهای سرگرم کننده ای وجود دارد که می توانید با پانل های ثانویه انجام دهید و برخی از ویژگی های داخلی آن واقعاً جالب هستند.

Lenovo ThinkPad X1 Extreme Gen 2

ThinkPad لنوو برای برنامه نویسان و مدیران فناوری اطلاعات کاربرد فوق العاده‌ای دارد. ThinkPad X1 Extreme Gen 2 با پشتیبانی چند مانیتور و تجربه AR/VR عالی، وظایف محاسباتی سخت را بدون مشکل انجام می‌دهد. این لپ تاپ سبک وزن دارای گزینه صفحه نمایش لمسی 4K OLED و پوشش رو ساخت بافته شده از فیبر کربن است. Lenovo ThinkPad X1 از صفحه نمایش 14 اینچ(Full HD Plus)  با رزولوشن 1920 x 1200   از نوع IPS گزینه عالی با عملکردی بالا در زمینه بازی و توسعه بازی است. پردازنده Intel 11th Gen i7 آن کارکرد این لپ تاپ لنوو تا درجه قابل توجهی بالا برده است. همچنین گرافیکIntel Iris Xe Graphics این لپ تاپ با توانمندی بالا در گسترش بازی‌ها گزینه‌ای بسیار مناسب است.  این لپ تاپ با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی SSD ارائه می‌شود.

 

تلکام؛ یک مسیر جدید

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید یا می‌خواهید از کارایی و قیمت لپ تاپ گیمینگ سر دربیاورید با مراجعه به سایت تلکام کار خود را راحت کنید. این فروشگاه اینترنتی با پاسخگویی به سوالات شما و راهنمایی در انتخاب‌، شما را با گزینه‌های متعدد بهتر با قیمت مناسب‌تر آشنا می‌کند.