عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

عجیب ترین مناطق ایران که میتوانید بدون مجوز به این مکان ها بروید !!

مکان هایي کـه عجیب بـه نظر می رسند یا ویژگی خاصی دارند و یا در نقطه ي جغرافیای خاصی واقع شده اند مثل یک محل ترسناک کـه اتقاق هاي‌ غیرقابل باوری در آنچاها رخ میدهد.

مناطق عجیب ایران برای کسانی کـه بـه دنبال مقاصد گردشگری خاص هستند قطعا دل‌پذیر خواهد بود. افراد ماجراجو دوست دارند بـه نقاطی سرک بکشند کـه دارای ویژگی خاص و عجیبی اسـت. دراین مقاله هم قصد داریم از عجیب‌ترین جاهای دیدنی ایران در تالاب برایتان بگوییم.

مکان‌هایي را در ادامه خواهید دید کـه عجیب بـه شمار میروند. این عجیب‌بودن در بعضی موارد بـه خاطر ساختار طبیعی آنهاست، گاهی بـه خاطر اتفاقات عجیب ودر برخی موارد هم بـه خاطر داستان‌هاي‌ ترسناکی کـه پیرامون‌شان ساخته شده اسـت.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

1_ جایی که هیچکس تنها بدنیا نمی آید !!

دوست داشتید کـه دوقلو بـه دنیا می‌آمدید؟ شـما هم در جامعه دوقلوها جای دارید؟ بـه نظر ما کـه دوقلوبودن بسیار پدیده جالبی اسـت. فکر کنید کـه هرروز از خواب بیدار شوید و با شخصی عینا شبیه خودتان روبرو باشید یا اگرهم دو قلوی هم‌سان نیستید، شخصی را ببینید کـه دریک زمان و یک روز و از یک مبدأ با شـما پایش را بـه این جهان گذاشته اسـت.

احساس جالب ودر عین حال عجیبی اسـت. حال تصور کنید کـه بـه روستایی میروید کـه بیشتر افراد ان را دوقلوها تشکیل می دهند. اعجاب‌انگیز اسـت، نه؟ در روستایی بـه نام شهرآباد در ابرکوهِ یزد، بیشتر بچه‌هایي کـه بـه دنیا می آیند، دوقلو هستند. اگر بـه کلاس‌هاي‌ درسی این روستا سری بزنید، احساس میکنید کـه بـه دوبینی دچار شده‌اید چون تقریباً پشت هر نیمکتی شاهد دو فرد شبیه بـه هم یا همان دوقلو هستید.

ازدواج‌ها دراین روستای کم‌جمعیت بیشتر بـه شکل فامیلی اسـت و شاید دلایل ژنتیکی عاملی برای دوقلوزایی در بین ساکنان روستا باشد. کسانی کـه بـه این روستا سر زده‌اند، معتقدند کـه در حین گشت‌وگذار در ان؛ آدم‌هاي‌ تکراری زیادی میبینید. چون دوقلوهای هم‌سان این روستا زیادند. بی‌شک، این مکان از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران اسـت. نه؟ دیدن این همه ی دوقلو دریک مکان مانند وارد شدن بـه فیلم‌هاي‌ فانتزیِ تیم‌ برتون اسـت.

2_ جایی که همیشه صدای جیغ زدن کسی می آید که او را نمیبینید !!

یکیدیگر از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران جنگل جیغ اسـت. فکر کنید کـه بعد از تاریک شدن هوا و خداحافظی خورشید زیبا با جنگل، صدایی مهیب از جیغ موجوداتی ناشناخته در بین درختان طنین‌انداز می شود. ترسناک اسـت و از ان بیشتر، بسیار عجیب.

این وضعیت جنگلی در نزدیکی طرقبه در مشهد اسـت. یعنی خورشید کـه طلوع می کند، صداهایی شبیه جیغ در جنگل می‌پیچید. این جیغ شبیه صدای حشرات یا بـه هم خوردن برگ‌هاي‌ درختان، در عبور باد نیست بلکه جیغی مبهم و ناشناخته اسـت کـه دلیل ان مشخص نیست.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

البته پیگیری‌هایي کـه از سوی مسئولان انجام گرفته نشان می دهد کـه این صداها را جیرجیرک‌ها در بین شاخه‌هاي‌ درختان بـه وجود می‌آورند. دلیل هر چه کـه باشد، پا گذاشتن بـه این جنگل در شب ترسناک اسـت. صدای جیغ حشره یا هر موجود دیگری کـه دراین جنگل می‌پیچد باعث شده تا جنگل جیغ از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران بشود.

3_ درختی که به جای میوه سنگ میدهد !

باغ سنگی هم حکایت عجیبی دارد. باغ سنگی باغی اسـت با درختانی کـه بـه جای میوه و برگ، روی شاخه‌هایش سنگ روییده اسـت. اگر بـه سیرجان در روید، با باغ سنگی روبه‌روی می شوید. باغی کـه صاحب ان مردی کر و لال بـه نام درویش‌خان اسفندیارپور بود.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

این مرد چوپانی می کرد و باغ‌داری اما بـه‌طور ناگهانی روزی اینکار را متوقف می کند و بـه جای کارهای همیشگی‌اش، بـه دنبال سنگ‌هایي یک‌شکل می گردد و آن ها را بـه عنوان میوه بـه درختان باغش اضافه می کند. علت چه بوده اسـت؟ شایعات زیادی درباره کار این فرد وجوددارد.

برخی می گویند اینکار را در اعتراض بـه اصلاحات ارضی درسال ۱۳۴۰ انجام داده، برخی پای موجودات فرا زمینی را بـه میان می کشند و برخی خیلی ساده معتقدند کـه جنون، عامل این کارها بوده اسـت. در هرحال، علت خلق باغ سنگی، هر چه کـه باشد، یکی از عجیب ترین جاهانی دیدنی ایران را بـه وجود آورده اسـت.

4_ مردمی که در کوه زندگی میکنند !

اگر بـه حوالی تبریز در ۶۲ کیلومتری جنوب‌غربی ان سری بزنید، چشمتان بـه جمال روستایی روشن می شود کـه هم زیباست و هم بـه‌شدت عجیب و بامزه. روستای کندوان، روستایی اسـت با خانه‌هایي در دل کوه. این خانه‌ها قابل‌سکونت هستند و حدود ۱۲۰ خانواده در آن ها زندگی می کنند.

خانه‌هایي در دل کوه‌هایي مخروطی کـه البته بیشتر شکل هرم هستند. اما چرا این هم‌وطنان عزیز در دل کوه زندگی میکنند؟ ماجرای پشت این سبک زندگی چیست؟ گفته میشود کـه در قرن هفتم هجری، اهالی روستایی موسوم بـه حیله‌ور برای نجات خود از دست حمله مغول‌ها بـه دل کوه‌ها پناه میبرند و بنای زندگی در دل این کوهستان‌ از همان زمان گذاشته میشود. اگر کندوان از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران نیست، پس چیست؟

در درس جغرافیا قوی بوده‌اید؟ اگر پاسخ مثبت اسـت، حتماً می دانید کـه چالدران متعلق بـه استان آذربایجان غربی اسـت. این شهر زیبا ویژگی‌ عجیب غریبی دارد و ان چیزی نیست جز خنک‌بودن مطبوعی کـه شهروندان را از خرید کولر بی‌نیاز میکند.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

چالدران در دامنه‌هاي‌ سلسله کوه‌هاي‌ زاگرس قرار دارد. زندگی در مکانی با آب‌وهوای خوش و خنک دل‌پذیر اسـت اما بـه‌شرطی کـه سر و کله اتفاقات ناگواری مانند سیل پیدا نشود و زمین‌هاي‌ کشاورزی و مراتع را از بین نبرد. چالدران هم درسال‌هاي‌ پیش همین‌طور بود یعنی خبری از اتفاقات وخیم در ان نبود و زندگی‌کردن در دامن دشت‌هاي‌ سبز ودر پناه هوای خنکش، شهروندان را بـه خوشبختی نزدیک‌ و نزدیک‌تر می کرد.

اما بـه دلیل تغییرات آب‌وهوایی و از بین‌رفتن پوشش‌هاي‌ گیاهی، سیل‌هایي کـه بـه دل مزارع و مراتع چالدران میزند، روی آب‌وهوا و شرایط زندگی در ان اثراتی منفی گذاشته اسـت. در هرحال، چالدران و هوای خنکش را می توان بی‌اغراق در بین عجیب‌ترین‌هاي‌ ایران قرار داد.

5_ مکانی که خودش به طرف شما گِل میکند !

در 100 کیلومتری چابهار، کوه گل‌فشان «بندر تنگ» قرار دارد. اطراف این کوه را بیابانی همرنگ کوه و گِلي کـه از دهانه ان می‌جوشد و بـه اطراف پرتاب می شود فرا گرفته اسـت. در بالاترین نقطه کوه، چاله‌اي بـه قطر کمتر از یک متر و بـه عمق حدود نیم‌متر وجوددارد کـه با گل پوشیده شده اسـت.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

در فواصل زمانی حدود 10 تا 15 دقیقه،مقداری گِل با صدای خاصی شبیه بـه ترکیدن یک حباب از چاله خارج و بـه اطراف پراکنده میشود. احتمالا تمام این کوه در طول سال‌هاي‌ دراز بر اثر فعالیت این چشمه ایجاد شده باشد. گِل‌فِشان پدیده‌اي طبیعی اسـت کـه طی ان گل ‌و لای از زیر زمین بـه شکل چشمه‌وار بـه سطح زمین می رسد و شکل ماهوری به خود می گیرد.

6_ چشمه اسرار آمیزی که با دقیقه تنظیم شده است !

چشمه «وقت ساعت» در شهرستان دورود واقع شده‌اسـت. این چشمه اسرارآمیز بـه این جهت «وقت ساعت» نامیده میشود کـه در فواصل زمانی خاص و بـه صورت کاملا طبیعی قطع و وصل میشود. یکیدیگر از زیبایی‌هاي‌ چشمه «وقت ساعت» قرارگرفتن ان در غاری اسـت کـه بعد از روان‌شدن از دل غار مسیری را طی و سپس بـه دامنه‌هاي‌ کوه پریز سرازیر شده و جریان مییابد.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

این پدیده طبیعی در طول سال بـه قوت خود باقیست. برای همین، مدت قطع و برقرای جریان آب چشمه در فصول سال متفاوت و طبق معمول فاصله هر قطع و وصل از نظر زمانی و با توجه بـه فصول سال بین ۴۵ دقیقه تا یک ونیم ساعت در نوسان اسـت.

7_ چشمه هایی که هر کدام یک رنگ و یک مزه ی خاصی دارند ولی پلکانی هستند

چشمه‌هاي‌ پلکانی «باداب‌سورت» ساری در ایران بی‌نظیر هستند. این باداب شامل چندین چشمه با آب‌هاي‌ کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب اسـت. چشمهٔ اول دارای آب بسیار شور و استخری با قطر حدود ۱۵ متر و عمق زیاد اسـت. چشمهٔ دوم کـه در بالادست و شمال غربی این چشمه قرار دارد، ترش‌مزه و دارای آبی بـه رنگ قرمز و نارنجی اسـت، در اطراف چشمه کمی رسوب آهن نشسته‌ اسـت.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

جریان آب‌هاي‌ رسوبی و معدنی این چشمه‌ها طی سالها، در شیب پایین دست کوهستانی خود، صدها طبقه و ده‌ها حوضچهٔ پلکانی بسیار زیبا بـه رنگ‌هاي‌ نارنجی، زرد و قرمز در اندازه‌هاي‌ مختلف پدید آورده‌اسـت. این طبقات و حوضچه‌ها در واقع جاذبهٔ اصلی و ویژگی منحصر بـه فرد چشمه‌هاي‌ باداب سورت اسـت. زیبایی این طبقات و محل ویژهٔ قرارگیری چشمه در دامنهٔ کوهستان و چشم‌اندازهای اطراف بـه ویژه در غروب تحسین‌برانگیز اسـت.

8_ چشمه ی خون !

در 18 کیلومتری شمال شرقی شهرستان قروه، چشمه‌اي جوشان و خروشان بـه نام «بابا گرگر» وجوددارد کـه دارای آبی با رنگ مایل بـه سرخ اسـت کـه بعضی مواقع بـه رنگ زرد مایل بـه لیمویی درمی‌آید. آب این چشمه بـه علت وجود املاح معدنی بـه ویژه گوگرد، رنگین اسـت. ظاهرا این آب برای امراض سودایی و پوستی مناسب ودر درمان سوء تغذیه و دیگر بیماری‌هاي‌ دستگاه گوارش و نیز راشیتیسم و درمان تورم مؤثر اسـت.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

9-ثربستانی که مرده هایش نمیپوسند !

اگر اهل دیدن فیلم‌هاي‌ ترسناک باشید حتماً دیده‌اید کـه همیشه یک پای ثابت سکانس‌هاي‌ این فیلم‌ها، آرامستان‌هایي مخوف در شب اسـت. چرا این‌قدر از آرامستان‌ها می ترسیم؟ واقعا جای ترس و وحشتی وجوددارد؟ اگر واقع‌گرا و بـه‌دور از خرافات باشیم کـه قطعا ترسی از آرامستان‌ها نخواهیم داشت اما چه بخواهیم و چه نخواهیم، گاهی دچار ترس و وحشت می شویم دیگر.

عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !!

مثلاً اگر آرامستان سفیدچاه را بشناسید، شاید حاضر نباشید کـه در شب بـه ان سری بزنید. این آرامستان کـه می تواند یکی از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران باشد در بهشهر مازندران قرار دارد. سنگ قبرهای این قبرستان بـه شکل عمودی بالای مزار هر فرد قرار گرفته‌اند و روی انها شکل‌ها و حکاکی‌هایي عجیب دیده میشود. قدمت آرامستان سفیدچاه بـه دوره تیموریان برمی‌گردد.

حرف‌وحدیث‌ها درباره سفیدچاه زیاد اسـت. مثلاً عده اي از ساکنان حوالی این مکان بر این باورند کـه خاک قبرستان طوری اسـت کـه مانع از پوسیدن مرده‌ها می شود. مطالعات تاریخی نیاز اسـت تا متوجه شویم چرا سبک و سیاق گذاشتن سنگ قبر مردگان دراین مکان بـه این صورت بوده اسـت و حکاکی‌هاي‌ روی مزارها دقیقا چه معنایی داشته‌اند.

تعریف واژه عجیب کمی سخت اسـت. همان‌ طور کـه در اوایل نوشته هم گفتیم، عجیب یعنی چیزی کـه شـما را بـه تعجب وامی‌دارد. خب، آدم‌ها بـه دلایل مختلفی تعجب می کنند. بعضی‌ها بـه خاطر زیبایی بیش از حد یک چیز و برخی بـه خاطر ترسناک بودن …

در هرحال؛ مکان‌هایي کـه دراین مقاله نام برده شد از جمله نقاط عجیبی هستند کـه هر یک بـه واسطه زیبایی یا ویژگی‌ خاص دیگری اعجاب‌انگیز محسوب می شوند. بـه عجیب ترین جاهای دیدنی ایران سَر بزنید یا دست‌کم انها را بشناسید. این سرزمین در هر نقطه و سویش، چیزی برای شگفت‌زده کردن ما و شـما در آستین دارد.

حقیقت ماجرا این اسـت کـه همه ی ما آدمیان از شنیدن داستان‌هاي‌ تخیلی و وهم‌انگیز خوشمان می آید. در واقع در افسانه‌ها و اسطوره‌ها یا داستان‌هاي‌ تخیلی دیگر بـه دنبال رؤیاهای خود میگردیم و گاهی حتی بـه ان‌ها شاخ و برگ می‌بخشیم و امیدواریم این مطالب شمارا بـه اندازه کافی متعجب کرده باشند .

نوشته عجیب ترین نقاط ایران که ورود ممنوع نیستند !! اولین بار در تالاب. پدیدار شد.