ضرورت خرید منقل و کباب پز

ضرورت خرید منقل و کباب پز

کباب پز مسافرتی یا منقل کبابی نوعی باربیکیو به شماره میرودکه این محصول  را می‌توان ارزان‌ترین نوع کباب پز دانست. اولویت اول در طراحی کباب پز مسافرتی وزن پایین و همچنین ابعاد کوچک آن می‌باشد. کباب پز مسافرتی باید به گونه‌ای باشد که شما به راحتی بتوانید آن را با خود حمل کنید. برخی از انواع کباب پز مسافرتی به‌صورت تاشو هستند و بعد از جمع شدن در داخل کیف مخصوص خود قرار می‌گیرند. شما می‌توانید کباب پز مسافرتی را در داخل صندوق خودرو و همچنین سبد وسایل پیک نیک خود قرار دهید. مزیت استفاده از کباب پز مسافرتی امکان کنترل آتش می‌باشد. زمانی که شما بر روی زمین آتش روشن می‌کنید همیشه احتمال انتشاراتش وجود دارد. اما به هنگام استفاده از کباب پز و منقل‌های مسافرتی شما تسلط بیشتری بر روی شعله‌های آتش دارید. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید از انتشار آتش به اطراف جلوگیری کنید. کباب پز مسافرتی که در اصطلاح منقل نیز نامیده می‌شود عموماً به‌صورت زغالی می‌باشد. شما می‌توانید با مبلغی در حدود ۱۰۰ هزار تومان یک کباب پز مسافرتی خریداری نمایید. قیمت کباب پز مسافرتی در مقایسه با کارایی آن بسیاری دارد می‌باشد. کباب پز مسافرتی به دلیل ابعاد کوچکی که دارد فضای زیادی را در داخل خودرو یا منزل شما را اشغال نمی کند. برای خرید انواع مختلف کباب پز مسافرتی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ویلا سازه مراجعه کنید .

 

کباب پز مسافرتی و منقل کبابی

در فرهنگ ایرانی منقل یکی از وسایلی است که در بسیار از پیک نیک ها و کردش ها کاربرد دارد. با استفاده از منقل می توان یکی از بهترین غذاهای ایرانی یعنی کباب را به راحتی پخت و اوقات خوشی را در کنار خانواده رقم بزنیم. منقل راحت ترین و در دسترس ترین وسیله برای پخت غذاهای کبابی می باشد. کاربرد آن علاوه بر طبیعت، حتی در منزل و روز های قرنطینه و کرونایی نیز می باشد.

منقل در سایز ها و قیمت های مختلف وجود دارد. در ابتدا باید بدانید که منقل را برای فضای آزاد و پیک نیک می خواهید یا  باغ ؟  قرار است آن را برای منزل خریداری کنید یا پیک نیک ؟ ابتدا باید این را در نظر بگیرید و سپس منقل کبابی مناسب خود را پیدا کنید.

 

 

در هنگام تصمیمی گیری برای خرید منقل باید در نظر داشته باشید که منقل های کبابی از طیف بسیار گسترده ای از قیمت ها و انواع تقسیم می شود. قیمت ها از 100 هزار تومان شروع می شود و از مدل گازی تا  زغالی در بازار یافت می شود.

 

 

انواع منقل های کبابی

کباب پز زغالی

بسیاری از افرادی که تصمیم به خرید منقل می گیرند منقل  زغالی را ترجیح میدهند برای منزل خریداری  کنند.

این مدل از منقل های کبابی بسیار قدیمی هستند و از ابتدا برای پخت کباب از زغال استفاده می کردند. منقل های کبابی دارای انواع پابه دار  و بی پایه هستند. و در مدل هایی از منقل کبابی  زغالی ، پایه های قابل تنظیمی وجود دارد که می توان ارتفاع آن را تنظیم کرد. منقل کبابی  زغالی برای محیط های مسکونی و آپارتمان ها مناسب نیست زیرا بسیار دود می کند.

کباب پز گازی

منقل های گازی که این روزها بسیار محبوب شده اند برای استفاده در آپارتمان های مسکونی و بالکن ها بسیار مناسب هستند زیرا دود دردسر زایی ندارند و می توان به راحتی با گاز شهری از آنها استفاده کرد.

کباب پز برقی :

منقل های کبابی برقی نیز با برق شهری کار می کند. از معایب این منتقل  می توان به آن اشاره کرد که نمی توان آن را به پیک نیک برد.

پخت کباب با منقل کباب  زغالی، یک کباب با طعم اصیل، با بوی دود را به ما می دهد. طعم و بویی که منقل کبابی به ما میدهد منحصر به فرد است و پخت با منقل های گازی و برقی به ما نمی دهد. با این حال منقل کبابی زغالی به دلیل تولید دود مناسب آپارتمان های مسکونی نیست. مناسب ترین مکان برای منقل های کبابی فضای باز و باغ ها و ساختمان های ویلایی می باشد.

منقل کبابی گازی بیشتر مناسب آپارتمان است زیرا دود آنچنانی تولید نمی کند.

نوعی منقل های کبابی ترکیبی نیز وجود دارند که ترکیبی است از منقل زغالی و گازی می باشد.

از ویژگی منقل های برقی  میتوان به این اشاره کرد که دارای سیخ گردان هایی هستند که پخت کباب را آسان تر می کنند.

لوازم جانبی منقل های کبابی

از لوازم جانبی منقل کبابی می توان به فن یا پنکه اشاره کرد که در دو مدل دستی و برقی مخصوص پخت کباب برای منقل های کبابی  زغالی بسیار کاربردی هستند و سیخ گردان دستی و برقی یکی دیگر از لوازم جانبی منقل کبابی  زغالی است.

انواع منقل کبابی موجود در بازار

منقل های کبابی از جنس های مختلفی در بازار وجود دارند و ارزان ترین و در دسترس ترین نوع منقل کبابی، منقل های کبابی آلومینیومی هستند. منقل های کبابی  آلومینیومی به دلیل جنس شکننده تری که دارند امکان شکستن، ترک خوردن یا خم شدن در آن ها  بسیار زیاد است. با این حال منقل های آلومینیومی بسیار سبک و قابل حمل هستند.

منقل های کبابی فولادی برعکس منقل های کبابی آلومینیومی بسیار با دوام تر هستند و  زنگ نمی زنند.

منقل های کبابی چدنی به دلیل میزان گرمای بسیار بالایی که در هنگام پخت و پز ایجاد می کند، بسیار گزینه ی مناسبی برای پخت و پز می باشد.

صفحات گریل

صفحات گریل

در هنگام خرید منقل کبابی به جنس گریل منقل توجه کنید. چدن به راحتی گرما را به تمام قسمت های مواد غذایی می رساند و گرما را به یک اندازه ی یکنواختی پخش می کند. در  پخت و پز با  کباب پز چدنی، امکان ندارد گوشت  خام بماند. صفحات آهنی با روکش های لعابی و تفلون، گرما را به خوبی چدن انتقال نمی‌دهد و باعث هدر رفت گرما نیز می‌شود.

منبع: فروشگاه سوبیا  https://subia.ir/