در مورد فرهنگ و تمدن ایتالیا

اگر قرار بر این باشد که برای تحصیل مهاجرت کنید، مطمئنا اول از همه به بررسی رتبه کشور موردنظر و همچنین اعتبار دانشگاه‌های آن خواهید پرداخت؛ همچنین شرایط زندگی و کار پاره‌وقت را در آن کشور بررسی می‌کنید. اما موردی که بیش از همه چیز ما را متعجب می‌کند، علاقه شدید دانشجویان به تحصیل در ایتالیا می‌باشد! که این علاقه به نظر نمی‌رسد برای رتبه‌های علمی دانشگاه‌های ایتالیا باشد؛ البته به این معنی نیست که دانشگاه‌های ایتالیا دارای رتبه‌های علمی در دنیا نمی‌باشند، بلکه بسیار هم از این نظر قدرتمند و دارای جایگاه‌های ویژه هستند. اما تحصیل در ایتالیا به دلیل شرایطی که در ادامه بیان می‌شود، برای دانشجویان هیجان و لذت بیشتری نسبت به سایر کشورهای محبوب برای مهاجرت تحصیلی داشته است. با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره بدانیم.

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و یا هر کشور دیگری را برای تحصیل یا دیگر اهداف دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که دست تنها نباشید و حتما از خدمات ویژه ایرانیکا استفاده نمائید. توجه داشته باشید که شرایط اخذ ویزای ایتالیا نسبت به سایر کشورها بسیار سختگیرانه‌تر می‌باشد و ایتالیا بیشترین نرخ ریجکت را در سطح جهان دارد؛ پس دریافت هرگونه ویزای ایتالیا به تنهایی کار هرکسی نیست و شما مطمئنا به مشاوره و تجارب یک فرد متخصص نیاز خواهید داشت.

تاریخ غنی

تاریخ بسیار مشهور و غنی کشور ایتالیا باعث شده است که این کشور پر از جاذبه‌های تاریخی برای گردشگران باشد و بهترین شهرهای ایتالیا قدم به قدم دارای جاذبه‌های گردشگری خاصی باشند. همین موضوع باعث شده است که دانشجویان تحصیل در شهرهای ایتالیا را بسیار دوست داشته باشند، زیرا فضای بسیار سرگرم کننده‌تری برای زندگی در کنار تحصیل دارد. جاذبه‌های گردشگری فراوان در ایتالیا باعث شده است که شهرهای آن رنگ و روی شهرهای توریستی و گردشگری به خود گرفته و از همه نظر جذاب و دیدنی باشند. برای دانشجویان، قدم زدن تا محل زندگی پس از ساعت‌ها کلاس در دانشگاه در جذاب‌ترین شهر تاریخی دنیا می‌تواند در عرض چندین دقیقه خستگی را از سر بپراند و با هیجان و جذابیت جایگزین کند.

فرهنگ متنوع و زیبا

مطمئنا هرکشوری که دارای تاریخ غنی و کهنی باشد، دارای فرهنگ قوی و متمدنی خواهد بود. از آن‌جا که ایتالیا مرکز حکومت روم بوده است، باعث شده تا مردم از عرق فرهنگی و ملی خاصی داشته باشند. غذاهای محبوب ایتالیا که مارا به یاد پیتزای ایتالیا می‌اندازد، باعث می‌شود که عاشق رستوران‌ها و غذاهای ایتالیایی شوید.

برای نشان دادن تاثیر فرهنگ بر روی روحیه دانشجویان، می‌توانیم شهر پیزا را مثال بزنیم. این شهر که به دلیل جاذبه‌های گردشگری خود شهرتی جهانی دارد، اغلب از دانشجویان مهاجر تشکیل شده است و همچنین دارای بهترین دانشگاه کشور ایتالیا نیز می‌باشد. اغلب دانشجویان در یک تجربه مشترک هستند و آن‌هم روحیه شاداب و پرشور مردم پیزا می‌باشد. در اولین دقایق ورودتان به شهر پیزا، متوجه خواهید شد که شادی و دلنوازی خاصی در بین مردم این شهر و جاذبه‌های آن وجود دارد که در دیگر شهرها آن را نمی‌یابید. دلیل آن می‌تواند تاحدی وجود دانشجویان مهاجر بسیار در این شهر باشد. شهر پیزا همچنین از لحاظ استقبال از دانشجویان مهاجر نسبت به دیگر شهرها شرایط بهتری دارد و تسهیلات بهتری در اختیارتان قرار خواهد داد.

نقش دانشگاه‌ها در تاریخ ایتالیا

یکی از عمده مواردی که دانشجویان را جذب دانشگاه‌های ایتالیا می‌کند، تاریخی بودن این دانشگاه‌ها می‌باشد. بهترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های شهرهای مختلف ایتالیا، معمولا قرن‌ها قدمت دارند و پرورش دهنده شخصیت‌های بزرگ و افسانه‌ای تاریخ ایتالیا بوده‌اند. دانشجویان دوست دارند که در دانشگاهی تحصیل کنند که معمولا رهبران بزرگ‌ترین انقلاب‌های فکری جامعه ایتالیا در آن‌جا پرورش یافته‌اند و این می‌تواند برای یک دانشجوی جاه طلب بسیار لذت بخش و انگیزه‌بخش باشد.