خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

دراین پست برای شـما عزیزان و همراهان همیشگی مجله ي تفریحی تالاب اطلاعاتی درباره ي مکان هاي‌ زیبا و خوش آب و هوایی کـه بهتر اسـت در خرداد ماه، قبل از تمام شدن بهار دیده شوند انتشار کرده ایم.

گردشگری در فصل بهار و خرداد ماه

همیشه بهار بهترین فصل برای رفتن بـه مسافرت، گل گشت و زدن کمپ اسـت. چراکه در فصل بهار طبیعت تمام زیبایی هاي‌ خودش را بـه رخ می‌کشد. در بهار تمیز ترین و سبک ترین آب و هوا را در طبیعت داریم. دراین فصل هوا نه خیلی سرد اسـت و نه خیلی گرم بهترین آب و هوا برای این فصل اسـت.

این فصل بهترین فرصت برای رفتن بـه ارتفاعات اسـت چراکه در ارتفاعات مه ها بـه سمت پایین می‌آیند در حالی کـه هوا خیلی سرد نیست و شـما می توانید دراین هوا بـه وجود دریاچه اي ابر کمپ بزنید. پس این فرصت 3 ماه را غنیمت بشمارید و بـه دل طبیعت بروید. در ادامه بهترین مکان هاي‌ دیدنی در فصل بهار را بـه شـما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: 7 مکان دیدنی در ایران برای سفر در اردیبهشت «عکس»

جنگل فندقلو در اردبیل

جنگل هاي‌ فندقلو در 30 کیلومتری شهرستان اردبیل و 10 کیلومتری جنوب شهر نمین و درمراتع روستای خانقاه علیا «نمین» شروع شده و تا شرق روستاهای خانقاه سفلی و آرپاتپه ادامه دارد ودر شرق روستای مهدی پستی خاتمه مییابد کـه راه اصلی و آسفالته ان از روستای خانقاه سفلی می باشد.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

منطقه توریستی جنگل فندقلو اردبیل یکی از مناطق بکر و خاص در ایران و ذخیره‌گاه طبیعی گیاهان دارویی در جهان اسـت .این جا بـه خاطر گل‌هاي‌ بابونه و نزدیک بودن بـه گردنه حیران و تله‌کابین حیران، حسابی مشهور شده اسـت.مارال‌ها یا همان گوزن‌هاي‌ وحشی از گونه جانوران زیبایی اسـت کـه در جنگل فندقلو زندگی می کنند.

این جنگل دارای درختان مختلف میوه مانند فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، بـه، تمشک و توت فرنگی اسـت. با توجه بـه این کـه درخت فندق بیش از سایر گونه‌ها دراین جنگل روییده‌اسـت، این منطقه فندق‌لو نامیده می شود.شاید تصورش سخت باشد کـه 1080 گونه‌ي گیاهی و بیشتر از 320 گونه جاندار در قره داغ وجوددارد.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

از دیگر جاذبه‌هاي‌ گردشگری استان اردبیل جشنواره گل‌هاي‌ بابونه در شهرستان نمین می باشد، کـه هرساله هم‌زمان با روز جهانی گل و گیاه در 25 و 24 خرداد، با حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی برگزار میشود.

کوه فیلبند در مازندران

روستای فیلبند و جنگل ابر ان در 240 کیلومتری شهر تهران، بـه سمت شهر آمل در استان مازندران و جاده هراز قرار دارد. روستای زیبا و شگفت انگیز فیلبند با ارتفاع 2700 متری از سطح دریا، از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل اسـت.حس زیبای حرکت ابرها از میان پاها و احاطه شدن در توده هاي‌ ابرهای پنبه اي رویاهای کودکی مان را زنده می کند.

رقص ابرها در فیلبند، اقیانوس وسیع زیبایی را خلق کرده کـه دیدگان را متحیر می سازد.هوای مطبوع و زیبایی بی نهایت بکر، عکاسی از طلوع و غروب آفتاب و دریای ابری کـه ییلاق فیلبند را در بر می گیرد از جذابیت هاي‌ سفر بـه این روستای ییلاقی زیباست.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

شش ماه اول سال بهترین زمان برای سفر بـه این منطقه زیبا و رویایی اسـت. فیلبند یکی از مناطق توریستی و گردشگری پر‌طرف دار اسـت. برای اقامت در داخل فیلبند، شـما می‌تونید خانه‌هاي‌ محلی را اجاره کنید در غیر اینصورت، اگه اهل کمپ زدن در طبیعت باشید، حتماً لباس گرم داشته باشید چرا کـه حتی شب‌هاي‌ تابستانی فیلبند نیز سرد و خنک اسـت

خالدنبی در گلستان

خالدنبی یک مقبره بهشتی اسـت کـه در استان گلستان، 62 کیلومتری شمال شرقی شهرستان کلاله، 6 کیلومتری روستای گچی سو، بر فراز قله‌ي کوه گوگجه داغ قرار گرفته اسـت. اگر علاقه‌مند سفر بـه این مکان سراسر آرامش بخش و مملو از زیبایی هستید، حتماً در فصل بهار الخصوص در اردیبهشت و خرداد ماه، بـه آنجا سفر کنید.

در سفر بـه ترکمن صحرا همان اندازه کـه از دیدنی هاي‌ تاریخی و طبیعی این جلگه حاصلخیز لذت می‌برید، از آشنایی با مردم این سرزمین و آداب و رسوم، محصولات و غذا هاي خوش عطر و طمع انها نیز بهره خواهید برد.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

در مسیر زیارتی خالد نبی و گورستان تاریخی عجیبش باید از یک جاده وصف نشدنی مملو از دشت شقایق وحشی گذر کرد، دشتی کـه با رویش گندم و کلزا زیر آسمان آبی ترکمن صحرا معنی رنگ را بـه تصویر کشیده. این منطقه تاریخی زیبا موسوم بـه هزار دره کـه روزگاری توسط دریا پوشیده شده بود امروز بـه تپه ماهورهایی تخم مرغی شکلی با پوشش مخملی سبز رنگ، تجلی از شکوهه و زیبایی شده اسـت.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

مقبره خالدنبی«ع» آخرین پیامبر قبل از نبی اکرم«ص» بر فراز فله کوه گوگجه داغ قرار دارد و چشم انداز زیبای ان بر بلندی کوه، سبب توجه طبیعت گردان بـه این منطقه زیبا و وسیع شده اسـت.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

بر روی یکیدیگر از تپه هاي‌ این منطقه، تندیس هاي‌ سنگی معتددی درکنار یک دیگر و بـه طور پراکنده، مانند یک گورستان، از زمین قد برافراشته اند.

سوباتان در گیلان

سوباتان ییلاقی در شمال غرب شهرستان تالش قرار دارد کـه پوشیده از گل و چمن و مملو از چشمه‌هاي‌ گوارا اسـت.بهترین زمان برای سفر کردن بـه سوباتان اواخر اردیبهشت تا اواخر خرداد اسـت. سوباتان دارای زمین هاي‌ سرسبز، مراتع زیبا و گلزارهای وحشی اي کـه هوش از سرتان میبرد. بر روی بام سوباتان هیچ وقت چشم اندارهای مناظر بی نظریش را نمی‌توانید فراموش کنید.

در هوایی بسیار مطبوع و تازه، گله اسب هاي‌ وحشی را کـه در مراتع درکنار چشمه هاي‌ پر آب و فراوان میچرند را می توانید ببینید.سوباتان دارای دریاچه آب شیرین نئور و دشت هایي سراسر پوشیده از شقایق و گل هاي‌ رنگارنگ خاص فصل بهار اسـت.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

مسافران سوباتان می‌توانند درکنار این دریاچه نئور کمپ کنند و بـه سمت سوباتان زیبا پیش روند.فاصله سوباتان تا نئور، حدود بیست کیلومتر پیاده‌روی دارد. در طول مسیر می توانید زندگی کوچ نشینان و سیاه چادرهای عشایری غرق در اصالت و سادگی را ببینید.

جنگل های ارسباران در آذربایجان شرقی

ارسباران در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار گرفته و برای رسیدن بـه این طبیعت بکر باید بـه شمال آذربایجان شرقی بروید.‌ یکی از دیدنی‌هاي‌ مشهور شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی جنگل قره داغ یا ارسباران استاین جنگل در سطحی بـه طول تقریبی 25 کیلومترمربع پراکنده‌اسـت. این جنگل دارای درختان و فضای سبز هرکانی و آبشار هاي‌ زیبا اسـت

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

ارسباران یا قره داغ ناحیه کوهستانی وسیعی اسـت در شمال استان آذربایجان شرقی، و بخشی از شهرستان هاي‌ اهر، کلیبر و ورزقان اسـت کـه از شمال کوه قوشا داغ در جنوب اهر تا رود ارس گسترده‌اسـت. ناحیه، با قرار گرفتن در میان مناطق خزری، قفقازی و مدیترانه‌اي، کوه‌هایي تا ارتفاع دو هزار و دویست متر، علفزارهای آلپی، دشت‌هاي‌ نیمه‌خشک، مراتع و جنگل‌ها، رودها و چشمه‌ها را شامل شده‌اسـت. ارسباران محل زیست حدود سی هزار کوچ‌نشین اسـت کـه عموماً در مناطق بین شهری ناحیه زندگی می کنند. فعالیت‌هاي‌ اقتصادی در زیستگاه کشاورزی، دامداری، باغبانی، صنایع دستی و گردشگری را شامل می شود،

دریاچه دالامپر در ارومیه

دریاچه دالامپر در جنوب غربی ارومیه و شمال شرقی اشنویه قرار دارد. در ابتدا راهی جاده ارومیه بـه اشنویه شوید و از سه راهی «آغ بلاق» بـه سمت روستای دیزج بروید. از دیزج تا روستای سوله دوکل «سو دوکولر» 8 کیلومتر مسیر آسفالته پیش رو دارید.در فصل بهار بـه دلیل رویش گل‌هاي‌ وحشی فراوان و سرسبزی و طراوت، مناظر بی‌نظیری را خلق می‌نمایند.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

از میان طبیعت می گذرید و ناگهان صدای جوش و خروش آبشار توجه ها را بـه سمت خود جلب می کند، آبشار سوله دوکل کـه یکی از جذاب ترین جلوه هاي‌ طبیعی این منطقه اسـت ودر تمام مدت سال پرآب و خروشان میباشد.

با آب شدن برف کوه، رودخانه اي با آب فراوان راه میوفتد، آب در مسیر خود از کوه ها و صخره هایي با بلندای بیش از 2 هزار متر پرتاپ می شود و آبشاری تماشایی را شکل می دهد کـه بی شک یکی از جذاب ترین جاذبه هاي‌ این منطقه اسـت ودر کنار ان همه ی جلوه هاي‌ طبیعی از کوه و چشمه گرفته تا گل و درخت و بلبل در گرداگرد هم جمع شده اند.

مدتی درکنار آبشار بنشینید و پس از ان مسیر رسیدن بـه دریاچه دالامپر را ادامه دهید، از کنار آبشار تا دریاچه حدود 10 کیلومتر مسیر خاکی اسـت کـه بیش از نیم ساعت طول می‌کشد

دشت دریاسر تنکابن

برای رسیدن بـه دشت دریاسر باید دل بـه جاده تنکابن بزنیم، روستای عسل محله و جنگل دوهزار را پشت سر بگذاریم و بعد از حدود یک ساعت و نیم پیاده‌روی در کوه و جنگل، خودرا بـه بهشت دریاسر برسانیمدشت دریاسر از مناطق خاص طبیعی ایران اسـت؛ چرا کـه امکان تماشای دشتی پر از گل، جنگل‌هاي‌ انبوه و قله‌هاي‌ پوشیده از برف را هم‌زمان در اختیارتان قرار میدهد. از طرف دیگر دشت دریاسر در ماه اردیبهشت و خرداد میزبان گل‌هاي‌ زردی اسـت کـه این مکان را بـه معنای واقعی کلمه بـه بهشت روی زمین تبدیل میکنند و بـه همین دلیل بـه این منطقه، عنوان بهشت ایران را داده‌اند.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

همچنین وجود چشمه‌هاي‌ متعدد در سرتاسر دشت دریاسر و گذر رودخانه از میان ان؛ باعث شده اسـت تا این دشت همیشه طراوات و سرسبزی خاص خودرا حفظ کند و از آب سیراب باشد. همه ی این ویژگی‌ها درکنار هم، این مکان را بـه‌عنوان یکی از مقاصد جذاب برای پیمایش در طبیعت تبدیل کرده اسـت و برای کمپ در طبیعت و تماشای آسمان شب نیز گزینه‌اي عالی بـه حساب می آید،بـه دلیل کم‌بودن آلودگی‌هاي‌ نوری دراین دشت، شـما می توانید بـه‌اسانی ستاره‌ها را در آسمان ببینید و از گذر شهاب‌سنگ‌ها لذت ببرید.

دشت کالپوش درسمنان

از مرکز تهران تا شهرستان میامی استان سمنان حدود 460 کیلومتر فاصله‌ست. فاصله‌ي دشت کالپوش از شاهرود حدود 200 کیلومتر اسـت. دشت کالپوش یکی از این جاذبه‌هاست کـه هر سال در فصل بهار و تابستان میزبان تعداد زیادی از علاقه‌مندان بـه طبیعت اسـت. دشت کالپوش در شمال شهرستان میامی قرار دارد.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

منطقه‌اي سرسبز کـه دو بار درسال رنگ و رویی خاص بـه خود می گیرد. هر سال از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد دشت کالپوش پوشیده از گل‌هاي‌ شقایق میشود و مناظری شگفت‌انگیزی را میتوان دراین منطقه نظاره کرد. حدود سه ماه پس از رویش گل‌هاي‌ شقایق در دشت کالپوش، اما اینبار این دشت زردپوش میشود.

بـه بار نشستن گل‌هاي‌ آفتابگردان در ماه شهریور این فصل از سال را نیز بـه فرصتی عالی برای بازدید از دشت کالپوش تبدیل میکند. آفتابگردان از محصولات کشاورزی مهم دشت کالپوش اسـت و اگر در حوالی شهریور بـه این منطقه سفر کنید از دیدن تعداد زیاد مزارع گل‌ آفتابگردان شگفت‌زده خواهید شد. اما این ها تنها جاذبه‌هاي‌ گردشگری این منطقه نیستند.

خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟

در منطقه‌ي کالپوش می توانید از جنگل دشت شاد و جنگل و آبشار نام نیک نیز بازدید کنید. سرسبزی دشت کالپوش در فصل بهار فرصت مناسبی را برای سفر بـه این منطقه ایجاد می کند. بـه خصوص اگر طوری برنامه‌ریزی کنید تا در زمان رویش گل‌هاي‌ شقایق در منطقه حضور داشته باشید.

حوالی ماه شهریور نیز زمان مناسبی برای سفر بـه این منطقه اسـت تا بتوانید از دشت‌هاي‌ پوشیده از گل‌هاي‌ آفتابگردان بازدید کنید. هر چند کـه آب و هوا دراین فصل نسبت بـه بهار گرم‌تر اسـت. برای سفر بـه دشت کالپوش باید وارد جاده‌ي تهران مشهد شوید و پس از گذشتن از شاهرود و رسیدن بـه شهر میامی بـه سمت شمال بروید.

بیشتر بخوانید: به مکان های دیده نشده ایران سفر کنید

در پایان

بهار بهترین فصل برای مسافرت و کمپ زدن اسـت بهتر اسـت وقت را غنیمت بشمارید و از این 3 ماه بهار بـه بهترین شکل استفاده کنید. امیدواریم توانسته باشیم با این مطالب بـه شـما در رفتن مسافرت و تفریح کمک کرده باشیم.

نوشته خرداد ماه به کجا سفر کنیم؟ اولین بار در تالاب. پدیدار شد.