تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

دراین مطلب از مجله تفریحی تالاب برای شـما همراهان عزیز مطالبی از زیباترین و خنکترین مکان هاي‌ دیدنی ایران منتشر کرده ایم تا شـما راهنمایی از آن ها تعطیلات بـه یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

بهترین مکان های دیدنی در شمال

1. آبشار لاتون

تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

آبشار لاتون در غرب شهر لوندویل «یکی از بخش‌هاي‌ آستارا» و در بین منطقه‌اي کوهستانی و مرتعی واقع شده اسـت. با این‌که آبشار در موقعیتی خاص و دور از شهر اسـت اما وجود جاده و روستاها در مسیر باعث شده تا دسترسی بـه ان راحت باشد.

دسترسی بـه آبشار لاتون از دو مسیر امکانپذیر اسـت.

1. مسیر سوها بـه لاتون

2. مسیر لوندویل بـه لاتون

مسیر لوندویل از طرف گیلان اسـت و مسیر سوها از طرف استان اردبیل. سوها در اصل نام روستا و دریاچه‌‌اي اسـت کـه گردشگرانی کـه از سمت اردبیل میخواهند بـه لاتون بروند آنجا مبدا سفرشان اسـت. فاصله لوندویل تا آبشار لاتون حدود 14 کیلومتر اسـت. تقریباً نصف این مسیر یعنی تا روستای «کوته کومه» آسفالت شده و بقیه ان تا حدود 1 کیلومتری آبشار خاکی اسـت. بعد از ان هم مسیر کوتاهی باید بین جنگل پیاده رفت تا بـه پایین آبشار رسید.

اگر می خواهید با خودروی سواری بـه لاتون بروید این مسیر در اکثر روزهای سال، اگر برفی نباشد تا روستای کوته کومه مناسب اسـت بعد از ان هم جاده خاکی اگر باران نباریده باشد و زمین خشک باشد با خودروی سواری میشود تا انتهای راه را رفت. در روزهای بارانی بـه خاطر گل و لای و لغزنده شدن عبور ماشین سخت میشود. بـه ویژه چون جاده کوهستانی، با شیب‌ تند و بدون گاردریل اسـت توصیه نمیشود.

اگر بدون اتومبیل سفر می کنید یا نمیخواهید مسیر خاکی رابا خودروی سواری رانندگی کنید، اهالی روستا وانت «همان نیسان آبی خودمان» دارند کـه با پرداخت مبلغی شـما را تا انتهای جاده می برند. اگرهم خودروی آفرود و دودیفرانسل دارید کـه مسیر چندان سختی نیست.

بیشتر بخوانید: از تهران کجا برم رودخانه و آبشار ؟+ عکس

2. آبشار سوتراش

تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

سوته‌راش یا سوتراش نام آبشاری در دل جنگل‌ لنگای مازندران اسـت با یک مسیر آبی صخره‌اي کـه در فصل تابستان برای آب‌تنی بسیار مناسب اسـت.

آبشار سوتراش در جنگل‌هاي‌ لنگای مازندران در شهرستان زیبای تنکابن واقع اسـت. این آبشار در محدوده ي روستای سی بن واقع اسـت کـه به رغم دیدن آبشار می توانید از دیدنی‌ها و اقامتگاه واقع دراین روستا نیز بهره‌مند شوید. از تهران، حدود 235 کیلومتر و 5 ساعت زمان لازم اسـت تا بـه آبشار سوته راش برسید.

بهترین فصل برای رفتن بـه سوتراش فصل گرما یعنی تابستان اسـت، زیرا برای رفتن بـه این جا باید از تنگه‌هاي‌ آبی رودخانه عبور کنید. البته آبشار سوته‌راش در فصول دیگر نیز جذابیت‌هاي‌ خودش را دارد اما مناسب‌ترین زمان استفاده و سفر بـه آنجا تابستان اسـت. سوتراش در پاییزهای هفت رنگ، زمستان‌هاي‌ برفی و بهارهای خوش رنگ را نمیتوان از دست داد.‌

برای رفتن بـه تنگه سوتراش حتماً باید کفش و لباس مناسب داشته باشید و یه راهنما کـه نیازتون میشه و این‌که از روی نردبان‌هایي کـه میخواید عبور کنید مراقب باشید کـه نردبان‌ها قدیمی و چوبی هست امکان شکسته شدنش هست و این‌که مراقب سطح سنگی و لیز اونجا باشید الکی شیرجه نزنید این جا عمق آب یه جاهایی بـه 2 متر هم میرسه و کل مسیر و باید از تو آب عبور کنید.

بیشتر بخوانید: مناسب ترین شهر شمال برای خرید ویلا کدام است؟

3. چشمه گل رامیان

تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

چشمه گل رامیان کـه با ‌عنوان دریاچه گل رامیان نیز شناخته میشود، از جاذبه‌هاي‌ طبیعی و جاهای دیدنی استان گلستان اسـت ودر جنوب شهرستان رامیان قرار دارد. این چشمه کـه یکی از تفرجگاه‌هاي‌ مردم شهر های دور و نزدیک اسـت، از عمیق‌ترین دریاچه‌هاي‌ جهان نیز محسوب می شود. عمق چشمه گل رامیان را 80 متر تخمین زده‌اند.

برای دیدن این مکان تماشایی باید راهی استان سرسبز و زیبای گلستان شوید؛ چنانچه با وسیله نقلیه عمومی قصد سفر بـه رامیان و دیدن چشمه گل را دارید، میتوانید با تاکسی از ترمینال شاهرود بـه گرگان، از مسیر آزادشهر سفر کنید ودر جاده اصلی پیاده شوید و یک کیلومتر باقیمانده تا چشمه گل را پیاده، یا با ماشین‌هاي‌ گذری کـه در مسیر عبور می کنند بـه این مروارید پنهان بروید.

اگرهم قصد سفر با خودروی شخصی را دارید، مسیرهای زیر می توانید بـه چشمه گل رامیان برسید:

1. شاهرود، آزادشهر، چشمه گل

2. تهران، ساری، گرگان، چشمه گل

فاصله گرگان تا چشمه گل رامیان: 85 کیلومتر

آدرس چشمه گل رامیان: استان گلستان، پنج کیلومتری جنوب شهر رامیا

شنا کردن در چشمه گل رامیان ممنوع اسـت. این دریاچه عمق زیادی دارد و آب ان سرد اسـت. همچنین در عمق‌هاي‌ پایین دارای فشار آب زیاد اسـت و تا کنون چندین نفر دراین چشمه غرق شده‌اند.

4. دریاچه ویستان بره سر رودبار گیلان

تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

ویستان،دریاچه‌اي بکر در دل جنگل و نزدیکی رودباره کـه بـه استخر ویستان هم معروفه، این دریاچه براثر زمين لرزه رودبار بـه وجود آمده و از معدود جاهایی هست کـه بـه قدرت خودش و فرهنگ بالای مسافرین هنوز هم تمیز باقی‌مانده. این منطقه سرشار از سکوت و آرامشه و تنها صدایی کـه سکوت دریاچه را بـه هم می‌زنه، صدای پرنده‌هاست.

اگه نزدیک آب بشین، ماهی‌ها رو در آب میبینید کـه نه صیدشدند و نه از آلودگی اتلاف‌. انعکاس رنگ آبی آسمون و رنگ سبز درختا روی آب ترکیب بسیار جالبی بـه وجود میاره. آب این دریاچه از کوه‌هاي‌ اطراف و چشمه‌ها تأمین میشه بنابر این در اکثر روزهای سال پرآبه. اطراف استخر طبیعی ویستان پر از درختان بلوط، راش، بید هست. بهترین فصل برای رفتن بـه این بهشت رویایی بهار و پاییزهست.

دریاچه ویستان بـه نام‌هاي‌ استخر ویستان، دریاچه بره سر و دریاچه یسان نیز شناخته می‌شه. بهترین زمان سفر بـه آنجا اردیبهشت تا شهریورماه اسـت.

اگر قصد دارین از این جاذبه دیدنی بازدید کنید از تهران بـه سمت رشت حرکت کنید 50 کیلومتر مانده بـه رشت باید بـه سمت راست بـه سمت روستای بره سر بپیچید و جاده را 40 کیلومتر ادامه دهید تا بـه این روستای برسید. فاصله روستا تا دریاچه ویستان تقریباً 2 کیلومتر خاکی هستش. اطراف این دریاچه نان محلی نیز توسط محلیان پخته میشع و بـه فروش می‌رسه. چیزی شبیه بـه فروشگاه یا رستوران دراین حوالی نمی بینیم و باید خریدها را در همان شهر انجام بدیم ؛ نزدیک‌ترین شهر بـه دریاچه ویستان، رودبار اسـت.
برای اقامت هم میتونین در روستا اقامت کنید.

5. روستای دلیر

تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

این روستا با مه صبحگاهی، کوه‌هاي‌ بلند، چمنزارهای سرسبز، آبشاری در بین صخره‌ها، چرای آزادانه‌ي گاو‌ها و خانه‌هاي‌ روستایی کـه زیر نور آفتاب می‌درخشند، بی‌شباهت بـه بهشت نیست. طبیعت بکری کـه علاوه بر گیاهان وحشی، بابونه و تره کوهی، پوشش جانوری چون پلنگ، گرگ، خرس، خوک و بز کوهی و پرندگانی چون مرغ کوهی در ان وجوددارد.

دلیر بـه چشمه‌هاي‌ آبگرم نیز شهره اسـت. چشمه‌هاي‌ هزار سنگگ، هفت خونی و عارس زماگ در نزدیکی این روستا قراردارند. چشمه آبگرم دلیر در انتهای سمت شمال غربی این روستا از دل زمین می‌جوشد. رودخانه گرم رو کـه درکنار این چشمه قرار دارد از داخل روستا می‌گذرد. این آبگرم کـه برای رسیدن بـه ان باید حدود 2 کیلومتر پیاده روی نمود خاصیت درمانی نیز دارد ودر درمان انواع بیماری پوستی استفاده میشود. بهترین زمان سفر بـه این روستا در اواسط بهار تا اواخر تابستان اسـت.

فاصله اي کمتر از 4 ساعت از تهران و کرج دارد. «استان مازندران ،جاده چالوس،مرزن آباد ؛ روستای دلیر»

6. غار دربند رشی

تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

این غار دربند برای نخستین بار درسال 1384 توسط باستان‌شناس ایرانی آقای پزشک جهانی شناسایی شد و بررسی هاي‌ چندین باره نشان داد کـه تمدنی دیرینه دراین محل ساکن بوده و قدمت ان بـه دوره پارینه سنگی برمی گردد. جالب اسـت بدانید کـه طی مطالعات اخیر اعلام شده کـه این غار قبل از 200 هزار سال پیش محل اقامت شکارچیان عصر سنگ بوده اسـت.

از جاده رشت – قزوین بـه سمت رودبار حرکت کنید و بعد از رودبار مسیرتان را بـه سمت توتکابن تغییر دهید، بـه سمت جاده دفراز رفته و وارد روستای رشی شوید، باید با ماشین بـه سمت مسیری کـه تابلوهای غار نشان میدهند، حرکت کنید و بعد از این‌که بـه انتهای مسیر رسیدید، خودروی خودرا پارک کرده و از مسیر پاکوبی کـه پیش رویتان قرار دارد بـه سمت غار بروید، در کمتر از نیم ساعت بـه این غار میرسید.

قسمت بد ماجرا اینجاست کـه باید ماشین و کنار جاده تو شونه خاکی بـه امون خدا ول کنید و برید و قسمت خوبش اینه با گوگل مپ میتونید راحتتان را پیدا کنید.

7. مرداب سراوان

تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس

جذابترین جاذبه گیلان کـه گردشگران زیادی رو به خود جذب می‌کند. پارک جنگلی سراوان در شهر رشت یکی از زیباترین جنگل هاست این مرداب زیبا در اول ورودی جنگل سروان اسـت. قایق هایي شبیه اردک گذاشتن کـه گردشگرانی کـه دوس دارن با تهیه بلیط داخل دریاچه رو دور می‌زنن. چشم انداز زیبا،درختان سربه فلک کشیده،رودخانه هاي‌ خروشان و جنگل بکر بخشی از جذابیت هاي‌ اطراف دریاچه سراوان بـه شمار میرود. گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از مرداب سراوان بـه این منطقه سفر میکنند.

در نگاه اول گردشگران فکر می کنند کـه چمنزاری گسترده در جلو چشمشونه اما اینطور نیس خزه هاي‌ حاصل از محیط و نوعی آفت در درختان منطقه با پوششی سبز سراسر دریاچه رو پوشانده اسـت.

آدرس:استان گیلان،رشت،کیلومتر 7 اتوبان رشت قزوین، ضلع غربی اتوبان، سمت چپ ورودی فاز دوم پارک جنگلی سراوان.

نوشته تعطیلات عید غدیر در شمال کجا می شود رفت؟ + عکس اولین بار در تالاب. پدیدار شد.