ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

آیا بـه ماوراء الطبیعه علاقه دارید؟ آیا دوست دارید از مقاصد واقعی بازدید و مطالعه کنید کـه داستان‌ها و افسانه‌هاي‌ ارواح و ارواح دارند؟ فرقی نمی کند معتقد باشید یا نه، مکان‌هاي‌ زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند کـه از تاریخچه رویداد های محل زندگی‌شان استفاده می کنند.

طبق معمولً داستان‌ها و افسانه‌هاي‌ زیادی وجوددارد کـه با مکان‌هاي‌ خالی از سکنه همراه هستند. آیا آن ها واقعیت هستند یا تخیلی؟ دراین مطلب از مجله تفریحی تالاب 25 مورد از آن ها را برای تصمیم گیری در سراسر جهان آورده ایم.

25 مکان ترسناک دنیا که خالی از ساکنین است

1. پناهگاه دیوانگان آراتات، ویکتوریا، استرالیا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

آرادال یا آراتات مجنون پناهگاه بیماران روانی برای حدود 130 سال اقامت داشت. تا دهه 1990 مورد استفاده قرار میگرفت. این شهر همچنین شامل یک زندان امن برای کسانی کـه از نظر جنایی دیوانه تلقی می‌شدند. مجموعه اي از ساختمان ها، بـه اندازه یک شهر کوچک، در ایالت ویکتوریا در استرالیا هستند. حدود 13000 نفر دراین موسسه جان باختند. گزارش‌ها از پدیده‌هاي‌ شبح‌آلود در راهروهای متروکه شامل کارکنانی با لباس سفید و صدای افراد مضطرب اسـت.

2. دخمه های پاریس، پاریس، فرانسه

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

در زیر شهر پاریس بقایای اسکلت بیش از شش میلیون نفر وجوددارد. این تونل ها حاوی استخوان هاي‌ افرادی اسـت کـه از قبرستان هاي‌ پاریس نقل مکان کرده اند. قدمت عده اي از استخوان ها بـه بیش از 1200 سال می رسد. استخوان ‌ها کـه در ابتدا بـه هم ریخته بودند، متعاقباً «بـه طرز هنرمندانه‌اي» روی هم چیده شدند تا مردم ببینند. ورودی رسمی از طریق “Bariere d’Enfer” یا “دروازه جهنم” اسـت. داستان ها سرشار از سایه هاي‌ تاریک و صداهایی از دیوارهاست.

بیشتر بخوانید: تصاویری از عروس و داماد پرهیجان در مکان های ترسناک

3. کاخ بارون امپاین، قاهره، مصر

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

کاخ متروکه بارون امپاین کـه بـه نام Le Palais Hindu نیز شناخته می شود در حومه اي در شمال شرقی قاهره قرار دارد. یک صنعتگر بلژیکی، بارون امپاین، این کاخ رابا طرحی الهام گرفته از هندوها ساخت. همسر و دخترش هردو بـه طرز غم انگیزی در داخل قصر جان باختند. داستان هاي‌ درون این دیوارها شامل جابجایی مبلمان از اتاقی بـه اتاق دیگر و آینه هاي‌ آغشته بـه خون اسـت. صداها نیز در نیمه هاي‌ شب صحبت می کنند.

4. ملکه مری، لانگ بیچ، کالیفرنیا، ایالات متحده آمریکا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

ملکه مری کـه اکنون هتلی در لانگ بیچ کالیفرنیا اسـت، زمانی بـه عنوان یک کشتی مسافربری فعالیت می‌کرد. او با افراد ثروتمند و مشهور در کشتی سوار شد. او همچنین در طول جنگ جهانی دوم بـه عنوان یک سفینه نظامی برای انتقال سربازان خدمت کرد. مشاهدات مظاهر در اتاق‌ها، کابین‌ها و روی عرشه‌ها اتفاق افتاده اسـت. گزارش‌ها همچنین شامل بـه هم خوردن درها، نوسانات دما، ضربه‌هاي‌ تصادفی و سوسو زدن چراغ‌ها اسـت.

5. قلعه بریساک، مین و لوآر، فرانسه

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

Chateau de Brissac بـه دلیل بلندترین قلعه دره Loire در فرانسه مشهور اسـت. شـما می‌توانید در اقامتگاه هاي‌ مجلل اقامت کنید یا دریک تور شرکت کنید. این قلعه بـه همان اندازه بـه خاطر شبح دیرینه اش مشهور بـه la Dame Verte یا بانوی سبزپوش مشهور اسـت. این روح ساکن زنی اسـت کـه در دهه 1400 توسط شوهرش کشته شد. او ظاهرا در ساعات اولیه صبح ناله می‌کند و از کلیسا دیدن میکند.

6. قلعه فرانکشتاین، آلمان

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

قلعه فرانکنشتاین واقعاً چیزهایی اسـت کـه داستان‌ها از ان سرچشمه می گیرند. این ممکن اسـت الهام بخش رمان فرانکنشتاین باشد کـه در اوایل دهه 1800 نوشته شد. در حوالی زمان انتشار رمان فرانکنشتاین، خانه یک کیمیاگر، الهی‌دان و آناتومیست آماتور بود. قدمت خود قلعه بـه قرن 1200 برمی گردد و کنت ها، اربابان و شوالیه ها را در خود جای داده اسـت، پناهگاه و بیمارستان بوده اسـت. ظاهرا کیمیاگر سقف کلیسا را تعقیب میکند. سایه ها روی دیوارها ظاهر می شود و صداهایی شنیده می شود. سنگ ها نیز از بالای برج بـه سمت مهمانان ناخواسته سرازیر می شوند.

7. پورت آرتور، استرالیا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

پورت آرتور در تاسمانی، استرالیا تنها یکی از مقاصد محکومینی نبود کـه در اوایل دهه 1800 از جزایر بریتانیا حمل میشدند. آنجا بود کـه آن ها بدترین متخلفان و مجرمان را دوباره فرستادند و اغلب خانواده هایشان را نیز می فرستادند. شرایط سخت بود غذا یک امتیاز بود، و صحبت کردن با صدای بلند تشویق نمی شد. تعداد زیادی از زندانیان در گورهای دسته جمعی بدون علامت در جزیره کوچک مجاور هستند. این جزیره کـه بـه “جزیره مردگان” مشهور اسـت، بقایای حدود 1600 نفر را در خود جای داده اسـت. بازدیدکنندگان با دیدن یا شنیدن کودکان ناراحت و یک خانم آبی پوش صحبت می کنند.

8. قلعه بانگره، راجستان، هند

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

این قلعه کـه در قرن هفدهم ساخته شده اسـت، ویرانه هاي‌ کل شهر را در بر می‌گیرد. زمانی کاخ ها، معابد و منازل محل زندگی هزاران نفر بود. جمعیت در جریان تهاجمی کـه گفته می شود نتیجه یک لعنت بود جان باختند. افراد محلی و بازدیدکنندگان احساس نیروهای نامرئی کـه آن ها را تماشا می کنند یا دنبال می کنند و بوها و صداهای عجیب‌وغریب را گزارش می‌دهند. ورود بـه این بقایای تاریخی در راجستان در هند پس از تاریکی هوا مجاز نیست.

9. سیتادل هیل «فورت جورج»، هالیفاکس، کانادا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

سیتادل هیل، مشرف بـه هالیفاکس و بندر در کانادا، نخستین بار بـه عنوان یک قلعه درسال 1700 توسعه یافت. بریتانیای مستعمره برای نخستین بار از این منطقه برای دفاع در برابر جمعیت هاي‌ بومی و فرانسوی استفاده کرد. قلعه اي کـه امروزه وجوددارد مربوط بـه اواسط دهه 1850 اسـت. کارکنان و بازدیدکنندگان از تداخل با تجهیزات الکتریکی صحبت کرده اند. گزارش ها شامل سایه ها و نورهای عجیب در سایت اسـت.

10. قلعه زویکوف، جمهوری چک

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

قلعه Zvikov در جمهوری چک سابقه طولانی در مواجهه با روزهای سخت و بازگشت دوباره دارد. قدمت ساخت و ساز بـه اوایل دهه 1200 باز میگردد، زمانی کـه متعلق بـه خانواده سلطنتی بوهمیایی بود. قدمت سنگ‌هایي کـه در برج نشان‌هایي دارند، زودتر از ان بـه دوران ماقبل تاریخ می رسد. این قلعه چند قرن جنگ را پشت سر گذاشت ودر دهه 1800 تنها یک ساختمان مزرعه بود. بازسازی شد، آسیب دید و دوباره بازسازی شد. روح ساکن یک شیاد فراطبیعی اسـت کـه در برج زندگی میکند. بازدیدکنندگان حوادث عجیبی را گزارش می کنند کـه آتش‌ها بـه‌طور غیر قابل توضیحی خاموش میشوند. سگ هاي‌ شکاری شبح وار از تونل زیرزمینی محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید: گردابی ترسناک و عجیب در پرتغال «+ تصاویر»

11. جزیره پووگلیا، ایتالیا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

جزیره پووگلیا یک جزیره کوچک در شمال ایتالیا اسـت کـه در نزدیکی ساحل لیدو و ونیز قرار دارد. در طول سالها قلعه، مکانی برای انزوا و قرنطینه و اخیراً پناهگاه بیماران روانی بوده اسـت. شایعات حاکی از ان اسـت کـه یکی از روانپزشکان در ان دوره در سایت خودکشی کرده اسـت. او ظاهرا بـه دستور ارواح گم شده اي کـه در جزیره مرده بودند از برج پرید.

12. هتل بانف اسپرینگز، آلبرتا، کانادا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

هتل بانف اسپرینگ کـه بـه عنوان “قلعه راکی ها” شناخته می شود، مکانی عظیم و باشکوه برای اقامت اسـت. میتوانید از همه ی چیزهایی کـه کوه ها، چشمه هاي‌ آب گرم و هتل هاي‌ خوب ارائه می‌دهند لذت ببرید. نخستین بار در اواخر دهه 1800 ساخته شد، بیش از چند گزارش از برخورد مهمانان و کارکنان از گذشته وجوددارد. بـه نظر می رسد کـه همه ی بـه طور کامل از ساختمان خارج نشده اند. عده اي از تجارب ترسناک هستند، مانند احساس یخ زدگی و فلج شدن افراد هنگام خواب. بنا بر گزارش ها، یک زنگوله وجوددارد کـه بـه نظر می رسد درصورت نیاز بـه شـما کمک میکند.

13. کراکو، ایتالیا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

اگر چه اکنون یک شهر متروکه ارواح اسـت، شهر بالای تپه کراکو در جنوب ایتالیا، منشأ یک سکونتگاهی بـه دو هزار سال قبل دارد. این شهر و جمعیت ان در دهه 1960 دچار رانش زمین شدند، سیل در دهه 1970 و سپس زمين لرزه در دهه 1980 رخ داد. این حوادث طبیعی در نهایت بـه رها شدن کامل ان کمک کرد.

14. Borgvattnets Prastgard، سوئد

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

این ساختمان چوبی با ظاهری عجیب زمانی یک نیابت بود. این وزرای شهر Borgvattnet در شمال شرق سوئد اسـت. این خانه کـه درسال 1876 ساخته شد، روحانیون مختلفی کـه دراین خانه زندگی می‌کردند شروع بـه ثبت فعالیت هاي‌ ماوراء طبیعی از دهه 1920 کردند. امروزه می‌توانید شب را در یکی از 10 اتاق خواب بمانید تا خودتان ببینید و بشنوید. عکسهای و نورها در آینه هاي‌ قلمروهای دیگر منعکس می شوند. همچنین ممکن اسـت رد پاها و خراش هایي روی شیشه هاي‌ پنجره وجود داشته باشد و زنان در دل شب گریه کنند.

15. برج لندن، لندن، انگلستان

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

برج لندن در حال حاضر خانه جواهرات تاج اسـت. این قلعه در طول تاریخ خود، شاه نشین، آخوندگاه، زندان و محل اعدام بوده اسـت. تعجب آور نیست کـه سابقه اي از شبح بودن داشته باشد. مشاهده‌هاي‌ گزارش‌شده از ارواح شامل نياکان مختلف خانواده سلطنتی بریتانیا میشود. انها شامل یکی از همسران هنری هشتم بـه نام ان بولین اسـت کـه در دهه 1500 سر بریده شد ودر برج دفن شد. بنا بـه گزارش ها، روح او در حالی کـه سر وی را زیر بازو میبرد دیده می شود.

16. جزیره عروسک ها، مکزیکو سیتی

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

Isla de las Munecas یا جزیره عکروسکها یک باغ شناور نگران کننده اسـت. صدها عروسک از درختان آویزان شده اند. ان را در سیستم کانال اطراف دریاچه Xochimilco در نزدیکی مکزیکو سیتی خواهید یافت. داستان از این قرار اسـت کـه مراقب قبلی جزیره کودکی را در آب کانال اطراف غرق شده پیدا کرد. سپس عروسکش را از درخت آویزان کرد. در طول 50 سال بعد، او عروسک هاي‌ بیشتری را بـه درختان آویزان کرد تا وی را راضی کند، زیرا فکر می‌کرد دختر وی را تعقیب می‌کند.

17. هتل استنلی، استس پارک، کلرادو

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

یکیدیگر از هتل هاي‌ تاریخی در کوه هاي‌ راکی، اما اینبار در سمت ایالات متحده – هتل استانلی در استس پارک، کلرادو. تجربه اقامت دراین هتل الهام بخش استیون کینگ برای خلق داستان ترسناک The Shining بود. گفته می شود کـه او و همسرش فلورا درسال 1909 توسط فریلن استنلی افتتاح شد و هنوز هم راهروها را ربوده اند.

18. جشن آکرشوس، اسلو، نروژ

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

قلعه آکرشوس در اسلو، نروژ، قلعه اي اسـت کـه قدمتی طولانی داشته اسـت. این محل اقامتگاه سلطنتی، زندان و پایگاه نظامی بوده اسـت. همچنین شامل یک آرامگاه سلطنتی اسـت، اجساد پادشاهان و ملکه هاي‌ نروژ در این جا هستند. افسانه ها حاکی از ان اسـت کـه شبح سگی کـه در ورودی زنده بـه گور شده اسـت از دروازه ها محافظت میکند.

19. جنگل هویا باچیو، کلوژ-ناپوکا، رومانی

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

برای تعداد زیادی از مردم، فکر ترانسیلوانیا در زمینه چیزهای ترسناک شامل افسانه دراکولا و قلعه او می شود. عده اي از مردم محلی اطراف منطقه 250 هکتاری Hoia Baciu در رومانی ممکن اسـت چیز دیگری بـه شـما بگویند. این نام بـه نام چوپانی اسـت کـه با یک گله کامل گوسفند ناپدید شد. این منطقه بـه دلیل مشاهده گوی هاي‌ عجیب‌وغریب و رویداد های عجیب‌وغریب بـه خوبی شناخته شده اسـت.

20. بتنال گرین، ایستگاه متروی لندن، انگلستان

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

داستان‌هاي‌ زیادی از چهره‌هاي‌ شبح‌آلود در مسیرها، سکوها و پله‌هاي‌ زیرزمینی لندن وجوددارد کـه در دهه 1860 افتتاح شد. گذشته از حمل و نقل مردم در معاشرت روزانه، عده اي از ایستگاه ها نیز در طول جنگ جهانی دوم بـه عنوان پناهگاه حملات هوایی مورد استفاده قرار گرفتند.

ایستگاه بتنال گرین، در ایست اند لندن، یکی از این موارد بود. در مارس 1943 حجم افرادی کـه وارد ایستگاه می‌شدند بسیار زیاد بود. در نتیجه، 173 نفر بر اثر جراحات له شده و خفگی جان خودرا از دست دادند. از ان زمان گزارش هایي از صدای گریه و هق هق زنان و کودکان شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: مرموزترین مکان های دیدنی روی کره زمین «عکس»

21. سالم، ماساچوست، ایالات متحده آمریکا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

شهر سالم در ماساچوست تقریبا مترادف با محاکمه جادوگران شده اسـت کـه در دهه 1600 در آنجا برگزار می شد. خانه اي کـه در این جا بـه تصویر کشیده شده اسـت، مشهور بـه “خانه جادوگر” خانه یکی از قضات این دادگاه ها، جاناتان کوروین بود. در واقع هیچ دادگاهی در خانه او برگزار نشد. شـما میتوانید از این خانه دیدن کنید تا از اعدام زنان اعدام شده سالم و اعلام بی گناهی انها تا زمان مرگ مطلع شوید.

22. قلعه ادینبورگ

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

قلعه ادینبورگ در اسکاتلند بر روی یک صخره آتشفشانی باستانی قرار دارد. شواهد باستان شناسی نشان میدهد کـه این مکان ممکن اسـت طولانی ترین مکان اشغال شده در اسکاتلند باشد. این قلعه محل محاصره هاي‌ بسیاری در تاریخ اسکاتلند در مبارزه برای استقلال بوده اسـت. همچنین یک کاخ سلطنتی، یک پادگان نظامی و یک زندان بوده اسـت. گزارش‌هاي‌ مربوط بـه فعالیت شبح‌ها در قلعه شامل احساس ناراحتی و ناخواسته بودن و سایه‌هاي‌ روی دیوارها اسـت. برخی معتقدند انها از زنانی هستند کـه در جریان محاکمه هاي‌ جادوگری اسکاتلند در آنجا شکنجه و اعدام شدند. همچنین داستان‌هایي از یک پسر طبل‌زن بی‌سر، و صدای یک کوله‌باز کـه در تونل‌هاي‌ زیرزمینی بـه دام افتاده اسـت، وجوددارد.

23. خانه مورگان، کالیمپونگ، هند

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

خانه مورگان در بنگال غربی، هند کـه در دهه 1930 ساخته شد، اکنون یک بوتیک هتل لوکس بازسازی شده اسـت. استعمارگران بریتانیایی کـه این ملک را ساختند، بارون و لیدی مورگان از این خانه سنگی برای تعطیلات تابستانی و میزبانی مهمانی استفاده کردند. لیدی مورگان بـه طور غیر منتظره در خانه درگذشت. روح او ظاهرا در معابر خانه راه می‌رود و صحبت میکند.

24. تونل جیغ، آبشار نیاگارا، انتاریو، کانادا

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

آبشار نیاگارا اغلب بـه دلیل مناظر خیره کننده در صدر لیست سطل مردم قرار دارد. در زیر، در گوشه شمال غربی، یک تونل زهکشی قدیمی وجوددارد کـه در دهه 1800 ساخته شده اسـت. این داستانی اسـت کـه داستان جن زده‌اي دارد. افسانه ها می‌گویند کـه فریادهای دختری کـه در تونل زنده زنده می سوخت تا بـه امروز در طاق ها طنین انداز می شود.

25. جاده یونگاس شمالی، بولیوی

ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس

جاده یونگاس شمالی در بولیوی ممکن اسـت برای دوچرخه سواری هیجان انگیز باشد. مناظر کوه آند و جنگل بارانی آمازون را خواهید دید. اما بـه دلیلی بـه ان “جاده مرگ” نیز میگویند. تک لاین ها، پیچ هاي‌ مو، عدم وجود موانع و شرایط آب و هوایی منجر بـه مرگ و میر بسیاری در مسیر شده اسـت. دوچرخه ها، اتومبیل ها، اتوبوس ها و کامیون ها همه ی از کنار صخره ها عبور کرده اند. زمانی کـه جاده مسیر اصلی بود، سالانه حدود 300 نفر جان خودرا از دست می دادند.

نوشته ترسناک ترین مقصد گردشگری خالی از سکنه جهان + عکس اولین بار در تالاب. پدیدار شد.