انواع کیت های تشخیص بیماری

علت بیماری بهجت چیست ؟

کیت HLA-B27 چه نقشی در درمان و پیشگیری این بیماری دارد ؟ آیا درمانی برای این بیماری وجود دارد ؟ برای پاسخ به این سوالات با شرکت سین مورو همراه باشید.

اما علت این بیماری چیست؟ چند علت برای این بیماری وجود دارد؟

از آنجایی که علت بیماری بهجت به خوبی مشخص نیست، در صورت وجود هرگونه علامت و نشانه غیرطبیعی باید با پزشک مشورت شود. علائم بیماری به هیچ وجه اختصاصی نیستند و بیماری می تواند خودش را به هر شکلی نشان دهد.

آیا جنسیت در این بیماری تاثیر گذار است؟

بیشتر آقایان دچار این بیماری می‌شوند یا تفاوتی ندارد ؟ این بیماری در شرق مدیترانه در مردان شایع تر است اما در اروپا در زنان شیوع بیشتری دارد. از طرفی معمولا علائم بیماری بهجت در مردان شدیدتر از زنان است و التهاب چشم و علائم نورولوژیک شایع تر هستند

هیچ درمانی برای بیماری راه ابریشم وجود ندارد، اما اغلب می‌توان علائم را با دارو کاهش داد که به کاهش التهاب در قسمت‌های آسیب دیده بدن کمک می‌کند. استفاده از داروها طولانی مدت بوده و مصرف آنها می‌توانند عوارض جانبی دیگری برای بیماران داشته باشند، از این ضروری تحت نظر پزشک متخصص، برنامه درمانی خود را پیگیری کنید.

علائم این بیماری چیست ؟ کیت HLA-B27 چیست؟ از چند وقته گذشته نشانه ها و علائم این بیماری خود را نشان داده ؟ علائم این بیماری چیست؟ با شرکت سین مورو همراه باشید که اگر در طی 12 ماه گذشته حداقل سه قسمت از زخم‌های دهان را تجربه کرده باشید و حداقل دو مورد از این علائم زیر داشتید این احتمال وجود دارد که شما دچار بیماری شده باشید.

زخم دستگاه تناسلی

التهاب چشم

ضایعات پوستی (پوست حساس)

سایر علل احتمالی قبل از تشخیص، امکان رد شدن ابتلا به این بیماری را دارند.

التهاب رگ‌ها چیست و چه تاثیری بر بیماری بهجت دارد؟  ممکن است منجر به لخته شدن و مسدود شدن آن رگ‌ها در قسمت های از بدن شود . این مورد ممکن است بر رگ‌های سطحی نزدیک به سطح پوست تأثیر می‌گذارد.

همچنین ممکن است روی رگ‌های عمیق‌تر، از جمله بزرگترین رگ بدن یعنی بزرگ ‌سیاهرگ زیرین نیز هست که می‌تواند باعث مشکلات جدی در سلامتی فرد شود بنابراین در صورت مشاهده حتما به پزشک مراجعه کنید

این بیماری بر زنان باردار تاثیری دارد؟ تاثیرات آن چیست؟

بیماری راه ابریشم یا بهجت ممکن است در باروری مردان تأثیر بگذارد. این مشکل می‌تواند نتیجه خود بیماری یا عارضه جانبی برخی از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی باشد. داروها ممکن هستند به طور موقت تعداد اسپرم‌ها را کاهش دهد، اما این مشکل اغلب با قطع درمان بهبود می‌یابد.در مورد بیماری بهجت این احتمال داده میشود که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به رگ‌های خونی حمله می‌کند.  البته هنوز مشخص نیست چه چیزی باعث ایجاد این مشکل در سیستم ایمنی بدن می‌شود

ژن‌ها چه تاثیری در این بیماری دارند؟

در گروه‌های قومیتی خاص که افراد ژن‌های مرتبط با این بیماری را دارند، وجود سندروم بهجت شایع‌تر است.

آیا عوامل محیطی تاثیری در بیماری بهجت دارند؟ یک عامل خاص محیطی مشاهده نشده است اما میزان ابتلا به بیماری بهجت ​​از افراد دیگر بسیار کمتر است

بیماری راه آبریشم در کشورهای خاوردور، خاورمیانه و کشورهای مدیترانه مانند ترکیه و اسرائیل شایع‌تر اس همانطور که در قسمت های مقاله به آن اشاره کردیم . تصور می‌شود مردمانی که در منطقه مدیترانه، خاورمیانه و آسیا زندگی می‌کنند بیش از مناطق دیگر جهان به این بیماری دچار می‌شوند، اگرچه بهجت می‌تواند بر همه اقوام و نژادها تأثیر بگذارد و فقط برای یک منطقه خاص نمی باشد .

همانطور که در قسمت های بالا اشاره شد چشم ها نیز بسیار مهم هستند بیماری بهجت ممکن است موجب التهاب چشم شود. بیماری یوئیت باعث قرمزی، درد و تاری دید در یک یا هر دو چشم در بیمارمی گردد. در افراد مبتلا به بیماری بهجت، این وضعیت می تواند گذرا و یا پایدار باشد.

مفاصل نیز  بسیار مهم هستند در افراد مبتلا به بیماری بهجت تورم ودرد مفاصل اغلب بر روی مفصل زانو تاثیر می گذارد. از سوی دیگر مچ پا، آرنج یا مچ دست نیز ممکن است درگیر بیماری شوند. نشانه ها و علائم ممکن است یک تا سه هفته طول کشیده و بعد خودبخود بهبود یابند.

دستگاه گوارش و مغز بیماری بهجت می تواند منجر به درد شکمی، اسهال و خونریزی در بیماران شود  التهاب در مغز و سیستم عصبی منجر به سردرد، تب، اختلال در تمرکز، نقص در تعادل و یا سکته مغزی می شود

شماره تماس: 02122350855