امنیت بالا و عدم تقلب شرکت کننده ها در آزمون PTE

آزمون پی تی ای یکی از آزمون های استاندارد سنجش سطح زبان انگلیسی هست که در سراسر جهان از سال ۲۰۰۹ برگزار میشود ولی متاسفانه برای کشور های تحریم همچون کشور ایران مرکز رسمی برگزاری خاصی در نظر گرفته نشده است و متقاضی های ایرانی شرکت در این آزمون چهبرای بحث مهاجرت تحصیلی و چه مهاجرت شغلی باید به خارج از کشور سفر کرده و از خدمات موسسه پیرسون استفاده کنند . در ادامه با اشاره ای کوتاه به ویژگی های آزمون پی تی ای قصد داریم به سوالات متداول در مورد آزمون پی تی ای پاسخ بگوییم پس اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد ازمونپی تی ای را دارید با ما همراه باشید .

شاخصترین مولفههای آزمون PTE

به دلیل برگزاری این آزمون تماما توسط کامپیوتر و هوش مصنوعی میتوان مطمئن شد که امنیت حداکثری در این آزمون خاصی میشود و شرکت کننده در نمیتوانند تقلب کرده و با کسب نتیجه های بهتر از شما پیشی بگیرند که باعث تحقق عدالت در این آزمون میشود

 

تعدد سنتر های رسمی برگزاری آزمون

در بیش از ۴۵ کشور در سراسر جهان و بالغ بر ۲۰۰ شهر از این کشور ها آزمون پی تی ای برگزار می‌شود دسترسی جغرافیایی به مرکز به دلیل وجود چند سنتر در هر شهر بسیار راحت بوده و شما مطمئنید برای شرکت در آزمون پی تی ای قرار نیست خیلی از کشور خود دور شوید و یا قرار نیست در شهر سنتر مورد نظر خود گم شوید زیرا آدرس ها کاملا آشکار و راحت است . البته بهتر است به این نکته مثبت در مورد آزمون پی تی ای هم اشاره کنیم که  مسئولین برگزاری مراکز آزمون بسیار خوش رفتارند و قیمت ووچر پی تی ای هم در مقایسه با بقیه آزمون ها همیشه ارزان بوده و هست .

 

.

 

شیوه ارزیابی نتایج آزمون

تصحیح و ارزشیابی آزمون توسط کامپیوتر به صورت کامل که احتمال  تاثیر خطای انسانی را به صفر میرساند و باعث میشود همه متقاضی ها به صورت یکسان قضاوت شوند و تصحیح آن برای همه یکسان است .

 

کسب آمادگی بدون دردسر برای آزمون PTE

وجود منابع بسیار متعدد معتبر و برگزاری آزمونهای آزمایشی شبیه به پی تی ای حتی در داخل کشور های تحریم شده همچون ایران  باعث شده است آمادگی برای آزمون سهل گردد البته نگفته نماند درست است که برای آزمون پی تی ای منابع متفاوتی وجود دارد ولی این منابع در حد منابع آزمون تافل و آیلتس گسترده و وسیع نیستن همین نیز باعث آسانی کار و آماده گشتن ساده تر برای موفقیت در این آزمون میشود .

 

ارسال رایگان نتیجه به نهاد های مختلف توسط موسسه پیرسون

در برخی آزمون ها اعلام نتیجه متقاضی برای نهاد ها و دانشگاه ها مستلزم پرداخت هزینه هست ولی در آزمون پی تی ای ارسال نتیجه آزمون به مراکز مختلف خصوصی و حتی دولتی بدون دریافت هزینه هست و تا میخواهید میتوانید روزمه خود را تبلیغ و گسترش دهید .

 

اعلام نتایج

نتایج آزمون پی تی ای در روز بعد از آزمون یا در طولانی ترین حالت ممکن طی مدت زمان ۵ روز کاری به داوطلب ارائه میشود که این نتیجه هم در سایت موسسه پیرسون و هم در ایمیل وارد شده هنگام خرید ووچر پی تی ای قابل مشاهده هست .

 

تکرر برگزاری آزمون پی تی ای

ازمون پی تی ای در همه مراکز رسمی که در ۴۵ کشور جهان گسترانده شده اند بدون وقفه در همه حال در حال برگزاری است و شما میتوانید ۵ روز بعد از آخرین آزمون خود دوباره بعد از تهیه ووچر پی تی ای اقدام به ثبت نام کرده و دوباره در آزمون شرکت کنید .

 

اعتبار

طی سال های اخیر سطح بندی و نتیجه آزمون پی تی ای در بسیاری از دانشگاهها خصوصی و دولتی اروپایی و نهاد های دولتی همچون سفارت های برخی کشور ها مورد پذیرش قرار گرفته و توانسته اعتبار خوبی را کسب کند به طوری که شما برای کسب ویزا یا اقامت استرالیا و نیوزلند یا انگلیس و کانادا میتوانید از نتایج آزمون پی تی ای بهره ببرید .

 

متمرکز بر مهارت های اجتماعی و روزمره

در سری آزمون اکادمیک پی تی ای پایه و اساس طراحی آزمون براساس مهارت های آکادمیک و فنی زبان انگلیسی است اما همچنان به مهارت های روزمره و اجتماعی کم لطفی نشده است و در آزمون جنرال یا همون عمومی هم شاهد توجه ویژه به همچین مهارت های هستیم به طوری که به جرعت می توان گفت اگر در این آزمون موفق شوید به راحتی میتوانید در کشور های انگلیسی زبان همون خود اتکایی کانادا یا کشور های دیگر به تحصیل به کار و زندگی اجتماعی مشغول شوید و دغدغه کن آوردن در مقابل بومیان منطقه خویش نداشته باشید زیرا در این آزمون از لحاظ لهجه های رایج انگلیسی نیس سنجیده و ارزیابی می شوید .

 

نتایج عادلانه

کاملا روشن و بدیهی است که هوش مصنوعی موسسه پیرسون که عهده داوری و نمره دهی آزمون ها بر دوش وی است کاملا عادل است و شیوه برگزاری آزمون هم با با توجه به وجود پروتکل های بیو سکیوریتی مثل اثر انگشت یا امضای دیجیتال و استفاده از ترتیب سوال های رندوم بسیار قابل اعتنا است به طوری که میتوان گفت موسسه پیرسون کاملا راه رای برای کسانی که قصد تقلب دارند سد کرده است .