کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

مهاجرت ممکن اسـت گران بـه نظر برسد، اما حقیقت این اسـت کـه با بازدید از مقاصدی کـه هزینه هاي‌ زندگی در انها پایین اسـت، در واقع می توانید کارهای بیشتری انجام دهید و کمتر از آنچه کـه فقط در خانه نشسته اید هزینه کنید. دراین مطلب از مجله تفریحی تالاب برای شـما لیستی از چند کشور کم هزینه تهیه کرده ایم و بـه انتشار گذاشته ایم.

10 کشور کم هزینه برای مهاجرت

مقصدهای زیادی وجوددارد کـه می توانید در ازای پول خود چیزهای بیشتری بدست آورید! و این کشور های باورنکردنی نه تنها بهترین ارزش ها، بلکه مناظر و تجارب فراموش نشدنی را نیز ارائه می‌دهند. ترفند این اسـت کـه بدانید کجا بروید و چگونه پول خودرا عاقلانه خرج کنید.

10. پرتغال

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

بسیاری ایتالیا را بـه خاطر حال و هوای آرام مدیترانه‌اي ان دوست دارند، اما تعداد زیادی از مردم نمی دانند کـه پرتغال همان فضای اثیری را دارد، فقط ارزان‌تر و جمعیت کمتری در اطراف دارد. آب و هوا در بیشتر قسمت هاي‌ سال الهی اسـت و سواحل شنی سفید متعددی در امتداد سواحل اقیانوس اطلس وجوددارد.

از لیسبون و پورتو، دو شهر بزرگ پرتغال، دیدن کنید تا فضایی پر جنب و جوش با تمام امکاناتی کـه ممکن اسـت بـه ان نیاز داشته باشید. دریک شهر کوچک، یک زن و شوهر میتوانند حدود 1700 دلار در ماه زندگی کنند، در حالی کـه در شهری بزرگ تر مانند لیسبون باید حدود 2200 دلار هزینه کنند. ممکن اسـت فکر کنید این ارزان نیست، اما صبر کنید تا بقیه کشورها را ببینید!

9. مالت

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

اگر همیشه رویای زندگی در جزیره‌اي کوچک را در سر می‌پرورانید کـه هم از نظر تاریخی و هم از نظر فعالیت‌هاي‌ ساحلی غنی اسـت، پس مالت درست در کوچه شماست.

مالتا متشکل از دو جزیره اسـت کـه بین شمال آفریقا و سیسیل قرار دارد و توسط آب هاي‌ گرم دریای مدیترانه شسته شده و بـه عنوان یک آهنربا برای گردشگران از سراسر جهان عمل می‌کند. شهر های مالتا قدیمی و زیبا هستند و با بیش از 7000 سال تاریخ، همگی مملو از مناظر شگفت انگیز و شگفتی هاي‌ معماری هستند.

با خانه هاي‌ ساخته شده از سنگ زرد زیبا و دمای تابستان در تمام طول سال، مکان ایده آلی برای اقامت بیش از چند هفته اسـت. در اسلیما، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین مراکز مالت، میتوانید یک آپارتمان دو خوابه رابا قیمت 800 دلار در ماه کرایه کنید ودر صورت انتخاب اقامت در حومه شهر، هزینه کمتری نیز بپردازید. حدود 2700 دلار در ماه برای یک زوج برای زندگی آسان و بدون فکر کردن بـه بودجه کافی اسـت.

بیشتر بخوانید: مقایسه مهاجرت به مجارستان و سوئد در 2022

8. مالزی

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

مالزی ترکیبی از فرهنگ ها، غذاها و زبان هاي‌ آسیای جنوب شرقی را ارائه می دهد. بازارهای ان پر از محصولات تازه و میوه هاي‌ عجیب‌وغریب اسـت و کیفیت بالای زندگی درکنار مراقبت هاي‌ بهداشتی این کشور را بـه مقصدی رویایی برای تعداد زیادی از مهاجران تبدیل کرده اسـت. چه چیزی برای دوست نداشتن وجوددارد؟

مردم مالزی دوستانه هستند، خریدهای محلی عالی اسـت، حمل و نقل عمومی عالی اسـت، و شهرها تمیز و مملو از ویژگی هاي‌ معماری هستند. مالزی همچنین در فهرست 10 کشور آسیایی کـه سریعترین اینترنت را دارند قرار دارد کـه این کشور را بـه مکانی عالی برای فریلنسرها تبدیل میکند. زندگی در آنجا برای یک فرد تنها در کوالالامپور حدود 1200 دلار ودر پتالینگ جایا حدود 1000 دلار هزینه دارد. بـه اشتراک بگذارید تا ببینید دوستان فیس بوک شـما در مورد این چه فکر میکنند!

7. اسپانیا

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

اگر چه ممکن اسـت اسپانیا ارزان‌ترین کشور اروپایی برای اقامت بیش از چند ماه نباشد، اما یقیناً ارزان‌تر از انگلیس و فرانسه اسـت. غذا هاي اسپانیایی مشهور جهان تنوع زیادی از طعم ها را ارائه میدهند، همان طور کـه شراب محلی کـه بـه نوشیدنی میوه اي سانگریا تبدیل میشود تا در خلال استراحت هاي‌ گرم خنک شود. می توانید ماه ها را در مادرید و بارسلون سپری کنید و معماری گائودی و هنر خیابانی محلی را تحسین کنید یا بـه کوه هاي‌ باشکوه سیرا نوادا اسکی بروید.

شـما می توانید اقامتگاه هاي‌ درجه یک را در اسپانیا پیدا کنید و طبق آمار، اصلاً گران نیست. شـما و عزیزتان برای زندگی در شهر بزرگی مانند والنسیا بـه حدود 2200 دلار در ماه نیاز دارید، اما اقامت در حومه شهر کوچک تر کمی ارزانتر خواهد بود – 1900 دلار. بـه دوستان فیسبوک خود اطلاع دهید کـه در مورد این چه فکر میکنید!

بیشتر بخوانید: 5 روش برای مهاجرت کردن به کشور دیگر

6. نیکاراگوئه

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

در حالی کـه کاستاریکا و پاناما سالها مملو از گردشگران بودند، نیکاراگوئه در مقایسه با سایر کشورها تا حدودی یک اسب سیاه باقی ماند. این تنها برای کوله‌پشت‌بازان و ماجراجویان کـه بـه دنبال تعطیلات مفرح و قیمت‌هاي‌ پایین بودند، شناخته شده بود. زیبایی رویایی گرنادا هر سال کـه می گذرد افراد بیشتری را بـه خود جذب میکند، مانند موج سواری در سان خوان دل سور و معماری زیبای لئون “جدید”.

بـه جزایر ذرت بروید و از تعطیلات باکیفیت کارائیب لذت ببرید یا بـه آتشفشان فعال جوانی کـه Cerro Negro نام دارد بروید و از سوار شدن در آتشفشان در آنجا لذت ببرید. اگر با یکی از عزیزان خود سفر کنید، حدود 1500 دلار در ماه هزینه خواهید کرد.

5. کلمبیا

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

تصویر کلمبیا در گذشته چندان مثبت نبوده اسـت، اما این کشور واقعا سخت تلاش کرده اسـت تا نام تجاری خودرا تغییر دهد و بـه کشوری جذاب برای گردشگران و افراد محلی تبدیل شود. البته هنوز هم مواردی دارد کـه باید از انها اجتناب کرد، اما با کمی عقل سلیم بـه مشکل نخواهید خورد.

اینترنت در آنجا نسبتاً خوب اسـت، و با طیف گسترده اي از رستوران هاي‌ ارزان، زندگی شبانه پر جنب و جوش و خریدهای مد روز، کلمبیا فرصت هاي‌ خوبی را برای مسافرانی کـه برای همیشه بـه آنجا می‌آیند ارائه می دهد. طبیعت کلمبیا فراوان اسـت و می توان ان را در پارک‌هاي‌ طبیعی متعددی مانند پارک ملی Katios Nature یا پارک طبیعی دیدنی Sierra Nevada de Santa Marta کشف کرد. در شهر میتوانید آپارتمان‌هایي از 500 دلار تا 1200 دلار در ماه پیدا کنید. کشور بعدی در فهرست حتی چشمگیرتر اسـت!

4. اکوادور

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

اگر میخواهید آب و هوای عالی را تجربه کنید، اکوادور انتخاب عدد یک شماست. این کشور آمریکای جنوبی هر چیزی را کـه ممکن اسـت آرزو کنید دارد: از کوه هاي‌ مه آلود گرفته تا سواحل تمیز با آب هاي‌ نیلگون. اکوادور بـه‌خاطر مراقبت‌هاي‌ بهداشتی شگفت‌انگیز و زیرساخت‌هاي‌ خوبش مشهور اسـت، در حالی کـه طبیعت آن قدر متنوع اسـت کـه می توانید هفته‌ها را صرف کاوش در چیزهایی کنید کـه ارائه می دهد.

بـه اطراف جزایر گالاپاگوس سفر کنید، از استوا در میانه جهان دیدن کنید، یا برای لذت بردن از دوچرخه سواری در سراشیبی بـه آتشفشان کوتوپاکسی بروید. برای زندگی شاد در اکوادور بـه حدود 1500 دلار در ماه برای یک زوج نیاز دارید. زندگی در اکوادور مزایای دیگری نیز دارد – شـما بـه طور خودکار با رژیم غذایی بهتر سبک زندگی سالم تر و فعال تری را اتخاذ خواهید کرد.

3. کاستاریکا

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

کاستاریکا برای دهه‌ها بـه خاطر فضای آرام و طبیعت خیره‌کننده‌اش مشهور بوده اسـت و ان را بـه یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای بازنشستگان و مسافران تبدیل کرده اسـت. اگر چه کاستاریکا بـه دلیل محبوبیتش بـه اندازه سایر مقاصد آمریکای مرکزی کم هزینه نیست، اما کاستاریکا چیزهای زیادی در بشقاب خود دارد کـه دیگران ندارند.

از سواحل کرم رنگ شبه جزیره نیکویا دیدن کنید، از آتشفشان آرنال با ارتفاع 5000 فوت بالا بروید، یا گیاهان و جانوران ذخیره‌گاه زیستی جنگلی ابری مه آلود Monteverde را کشف کنید. یک زوج برای زندگی شاد در کاستاریکا بـه 2000 تا 3000 دلار نیاز دارند. این را در فیس بوک بـه اشتراک بگذارید و مقصد مناسب سفر برای خود و دوستانتان را پیدا کنید!

2. پاناما

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

پاناما با زیرساخت محکم صخره اي، اینترنت سریع، حال و هوای شهری و مناظر شهری جذاب، یکی از ان مکان هایي اسـت کـه از لحظه دیدن ان ها عاشق ان می‌شوید. این کشور کوچک کـه آمریکای مرکزی و جنوبی را بـه هم متصل می‌کند، ترکیبی از خط ساحلی کارائیب و اقیانوس آرام با آب هاي‌ شفاف، سواحل آفتابی درخشان، و پارک هاي‌ ملی کـه هزاران مایل امتداد دارند، بـه خود می بالد.

با غذا هاي دریایی خوشمزه غذا بخورید، در جزایر بوکاس دل تورو با ماسه هاي‌ آلابستری استراحت کنید ودر اطراف ساختمان هاي‌ باشکوه کاسکو ویجو در شهر پاناما پرسه بزنید. برای زندگی در پاناما یک نفر بـه حدود 1200 تا 2000 دلار در ماه نیاز دارد. کشور بعدی برای شـما یک شگفتی بزرگ خواهد بود!

بیشتر بخوانید: 3 کشور پرطرفدار برای مهاجرت ایرانیان

1. مکزیک

کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید

دلیلی وجوددارد کـه هم مهاجران و هم گردشگران کشور مکزیک را دوست دارند. این کشور بهترین غذای جهان را دارد! و حتی اگر خوردن تاپاس و تورتیلا و همچنین میوه‌هاي‌ تازه و غذا هاي دریایی دلیل کافی برای شـما نباشد، فقط بـه آب‌هاي‌ آبی و سواحل سفید ریویرا مایا کـه مملو از انواع جاذبه‌ ها اسـت فکر کنید.

علاقه مندان بـه تاریخ و عاشقان رمز و راز از Teotihuacan قدردانی خواهند کرد، مکانی کـه بـه گفته آزتک هاي‌ باستانی، خدایان در ان ساکن بوده و بشر را خلق کرده اند. برای دیدن میلیون ها پروانه‌اي کـه از شرق کانادا مهاجرت کرده‌اند، بـه ذخیره‌گاه بیوسفر پروانه‌اي Monarch بروید. این یک منظره فراموش‌ نشدنی اسـت! شـما می توانید یک خانه با قیمت حدود 375 دلار در ماه در سان پانچو اجاره کنید، و برای زندگی شاد دریک شهر کوچک تر در کشور مکزیک بـه حدود 700 دلار در ماه نیاز دارید.

نوشته کشورهای کم هزینه برای زندگی که هرگز نمی خواهید آنها را ترک کنید اولین بار در تالاب. پدیدار شد.