کاندیداها برنامه‌ خود در زمینه گردشگری را اعلام کنند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد با تقدیر از اعضای این ستاد بابت اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر گفت: فعالان بخش خصوصی به صورت تمام قد در حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌های استان و کشور در این راستا بودند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی به معنای واقعی به مسئله گردشگری اعتقاد داشت افزود: بنده و همکارانم هم به این موضوع اعتقاد و ایمان داریم و می‌دانیم استان یزد بدون توجه به گردشگری، پیشرفتی که باید داشته باشد را نخواهد داشت.

استاندار یزد گفت: مسیر گردشگری مسیر ناگزیری است که حتما باید در برنامه توسعه و پیشرفت استان یزد به خوبی دیده شود و برای آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

فاطمی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در راس مطالبات از دولت چهاردهم این باید باشد که نامزدهای محترم برنامه‌ تحولی خود را در حوزه گردشگری به صورت شفاف و صریح بیان کنند.

وی با بیان اینکه یزد در حوزه‌های مرتب با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرمایه‌های ارزشمند زیادی دارد خاطرنشان کرد: ما هنوز در این حوزه‌ها عقب‌ماندگی‌های زیادی را داریم و باید برای رسیدن به حد قابل قبول بیشتر تلاش کنیم.

استاندار یزد افزود: این استان باید یکی از کانون‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف باشد و زیرساخت‌های مرتبط با آن به ویژه در زمینه حمل و نقل، اقامت و اسکان باید به صورت ویژه متحول و تکمیل شود.

فاطمی با تاکید بر اینکه نگاه مدیران، شهرداران، بانک‌ها و بخش‌های مختلف دیگر باید نسبت به گردشگری متفاوت باشد گفت: هیچ وقت گردشگری نیامده که اعتقاد و ارزشهای مردم را هدف قرار دهد بلکه گردشگری آمده تا به عنوان یک ابزار، هویت، فرهنگ، ارزش‌ها و اعتقادات این مردم عزیز که چنین شاهکارها و اصالت‌هایی را آفریدند را به دنیا معرفی، تبیین، ترویج و روایت‌گری کند.

وی با بیان اینکه هدف گردشگری صرفا اقتصادی نیست و به مسائل ذکر شده هم توجه خاص دارد افزود: گردشگری عشق و ایمان نسبت به همان اصالت‌ها و ارزش‌هایی است که همه ما به آن اعتقاد داریم و قطعا سرمایه‌گذاری در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی دیگر ممکن است سود بسیار بیشتری نسبت به گردشگری داشته باشد.

استاندار یزد به تعطیلات تابستان اشاره کرد و افزود: در این ایام باید تمام اعضای ستاد خدمات سفر پای کار باشند و زمینه‌ای را به وجود آورند تا بهترین شرایط را در این ایام برای سفرها داشته باشیم و بحث امنیت و سلامت را هم به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/781