کاشت نهال به یاد 18 هزار شهید خراسان رضوی + تصاویر

– اخبار استانها –

محسن فنودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد، در حاشیه برگزاری کاشت 18 هزار نهال به یاد شهدااظهار داشت: در راستای برگزاری پویش کاشت نهالی برای مادر سردار، که تا روز مادر ادامه دارد، امروز 600 اصله درخت به یاد شهدا کاشته شد.

وی افزود: قرار است در این پویش 18 هزارنهال به یاد 18 هزار شهید خراسان رضوی به دست مادران و همسران شهدا در سطح استان کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: این پویش در آستانه برگزاری دومین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار خراسان رضوی و برای نخستین بار اجرا می‌شود، حدود 100 نفر از مادران و همسران شهدا در این پویش حضور دارند.

فنودی عنوان کرد: در این پویش نهال‌هایی شامل اقاقیا، سنجد، ارغوان و زالزالک به دست مادران و همسران شهدا کاشته می‌شود که بر این اساس امروز 600 اصلحه نهال در کوهشار مشهد کاشته شد.

وی با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در کشور خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و جلب مشارکت همگانی، از جمله اهداف این طرح ملی به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تعهد خراسان رضوی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال، تولید و کاشت سالانه 22 میلیون نهال است و تاکنون 1/5 میلیون نهال کاشته شده و تا پایان امسال نیز هشت و نیم میلیون نهال کاشته می‌شود.

انتهای پیام/282