چگونه سیم مسی ضایعاتی را از محل کار خود بازیافت کنید

بازیافت سیم مسی روشی موثر برای پیمانکاران برق برای کاهش ضایعات از محل کار و ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه خود است.

مس قراضه شما یک ماده با ارزش است. با این حال، هماهنگ کردن تدارکات بازیافت از محل کار می تواند وقت شما را بگیرد، اگر از قبل برنامه ریزی نکنید.

اگر می خواهید نحوه بازیافت سیم مسی را در یک سایت کار بیاموزید، این راهنما شما را با نکات مهمی که در بازیافت سیم مسی باید در نظر بگیرید، آشنا می کند.

 

4 مزیت بازیافت سیم مسی

قبل از اینکه نحوه بازیافت سیم مسی خود را برنامه ریزی کنید، باید بدانید که چرا این نوع بازیافت برای پیمانکاران برق مفید است.

 

1. حفاظت از محیط زیست و سلامت جامعه

یکی از دلایل رایج بودن مس در سیم کشی برق این است که اتصال الکتریکی خود را با گذشت زمان از دست نمی دهد. مس یک فلز بسیار بادوام است.

با این حال، متأسفانه، این انعطاف‌پذیری به این معنی است که سیم مسی به راحتی در محل‌های دفن ضایعات خراب نمی‌شود. اگر مس وارد خاک شود، می تواند به سلامت حیوانات آسیب برساند و تنوع گیاهی محلی را محدود کند.

بازیافت سیم مسی سطح دفن ضایعات را پایین نگه می دارد و کاهش منابع طبیعی را کاهش می دهد. در فرآیند بازیافت مس نیز 85 تا 90 درصد انرژی کمتری نسبت به استخراج و فرآوری سنگ معدن مس بکر مصرف می شود.

 

2. به عنوان یک شرکت پایدار شهرت بسازید

حفظ تصویر عمومی مثبت از اولویت های هر شرکتی است. سابقه قوی پایداری می تواند به شما مزیت رقابتی بدهد و به شما کمک کند پیشنهادات بیشتری برای پروژه ها برنده شوید .

هنگامی که به طور فعال بازیافت مس را برنامه ریزی و اجرا می کنید، می توانید نشان دهید که چگونه شرکت شما به جامعه کمک می کند و از محیط زیست محافظت می کند.

 

3. ضایعات های محل کار خود را تمیز کنید

هر پروژه ای که روی آن کار می کنید، سیم ضایعاتی می تواند به سرعت انباشته شود. به همین دلیل مهم است که قبل از شروع کار، برنامه ای برای دفع ضایعات خود داشته باشید.

یک سایت شغلی به هم ریخته می تواند بهره وری کارگران را کاهش دهد و بر شهرت شرکت شما تأثیر منفی بگذارد.

سیم و کابل قراضه شما باید جایی برود. چرا آن را بازیافت نمی کنید؟

 

4. برای سیم ضایعات درآمد کسب کنید

شاید عملی ترین دلیل بازیافت مس، دریافت وجه است. مس یک فلز ارزشمند است که اغلب می تواند برای جبران هزینه های سیم فروخته شود.

قیمت مس با اقتصاد در نوسان است و بین مراکز بازیافت متفاوت است. برخی از انواع سیم مسی ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند.

 

چه نوع سیم مسی را می توان بازیافت کرد؟
در حالی که مس خالص 100٪ قابل بازیافت است، سیم مسی معمولا حاوی مواد دیگری است که ممکن است کمتر سازگار با محیط زیست باشند.

قبل از اینکه یک سرویس بازیافت برای سیم مسی خود را انتخاب کنید، مهم است که بررسی کنید بازیافت کننده کدام نوع مس را می پذیرد.

اکثر بازیافت‌کنندگان ضایعات زیر را پردازش می‌کنند:

برهنه روشن
لوله مسی
خرده های مسی
سیم مسی عایق
بدون رنگ روشن معمولا با ارزش ترین نوع مس است، اما بسیاری از خدمات بازیافت انواع مختلفی از سیم را می پذیرند.

 

چرا بازیافت سیم مسی سخت است؟

با وجود تمام مزایایی که دارد، هماهنگی بازیافت سیم مسی گاهی دشوار است.

یکی از چالش های اصلی این است که مس باید از مواد دیگر مانند عایق و اتصالات جدا شود تا بتوان آن را پردازش و استفاده مجدد کرد.

اگر مقدار زیادی ضایعات دارید، برداشتن سیم برق خودتان می‌تواند زمان‌بر باشد. سوزاندن سیم مسی عایق نیز گزینه خوبی نیست، زیرا برای سلامتی مضر است، برای محیط زیست سمی و در ایالات متحده غیرقانونی است.

با این حال، برخی از برنامه های بازیافت مس این فرآیند را برای شما آسان می کند. آنها سیم عایق را از طریق دستگاه خرد کن پردازش می کنند تا مس را از عایق جدا کنند.

در حالی که خودتان بیشترین سود را از جدا کردن سیم خواهید داشت، باید محاسبه کنید که آیا ارزش کار برای جمع آوری، جدا کردن، مرتب کردن و حمل و نقل سیم را دارد یا خیر.

و مگر اینکه بخواهید سفرهای روزانه به حیاط ضایعات داشته باشید، به مکانی برای نگهداری سیم نیاز دارید تا زمانی که برای آوردن آن آماده باشید.

 

نحوه بازیافت سیم مسی

در حالی که بازیافت سیم مسی می تواند کار زیادی را شامل شود، این فرآیند به خودی خود ساده است. در اینجا نحوه بازیافت ضایعات سیم مسی از تجارت پیمانکار برق خود آورده شده است:

 

1. سیم قراضه خود را جمع کنید

همانطور که روی یک کار کار می کنید، سیم مسی ضایعاتی و سایر فلزات با ارزش فروش مجدد را جمع آوری کنید. اطمینان حاصل کنید که سیم مسی را از سایر ضایعات جدا نگه دارید تا به طور تصادفی آن را دور نیندازید.

 

2. سیم را مرتب کنید

در مرحله بعد، ضایعات خود را بر اساس نوع سیم مسی در سطل ها دسته بندی کنید.

ساده ترین راه برای مرتب کردن ضایعات، جدا کردن سیم تمیز از سیم کثیف است. سیم تمیز هیچ گونه عایق، اتصالات یا مواد دیگری به آن متصل نیست، در حالی که سیم کثیف دارد. شما بیشترین دستمزد را برای سیم تمیز دریافت خواهید کرد، اما به شرطی که با سیم کثیف مخلوط نشده باشد.

اگر وقت دارید سیم خود را جدا کنید، می توانید سیم کثیف خود را به سیم تمیز تبدیل کنید. می توانید به مرور زمان سیم مسی را جمع آوری کنید، عایق را جدا کنید و زمانی که آماده شدید آن را رها کنید.

 

3. آن را به شرکت آهن ضایعاتی بیاورید

هنگامی که به اندازه کافی سیم برای تضمین سفر جمع آوری کردید، یک حیاط قراضه در نزدیکی خود پیدا کنید که مس را خریداری و بازیافت می کند.

در محوطه ضایعات، کارکنان مواد شما را بررسی و وزن خواهند کرد. بر اساس انواع مختلف سیمی که دارید باید فوراً پول دریافت کنید.

 

نحوه بازیافت مس

مهم نیست که چگونه سیم مسی خود را بازیافت کنید، در نهایت به یک مرکز پردازش می رسد.

در مرکز بازیافت، سیم عایق شده ابتدا از طریق یک خط برش فرستاده می شود که مس را از عایق جدا می کند.

سپس مواد دانه‌بندی شده از یک غربالگر و یک جداکننده چگالی عبور می‌کند. قطعات مس بازیافت شده تحت بازرسی کیفی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که فلز بدون آلاینده و بهینه برای ذوب کارآمد است.

سپس ضایعات در یک کوره بارگیری می شود، ذوب می شود، ریخته گری می شود و به شکل میله ها نورد می شود. سپس از میله برای ساخت سیم ساختمان استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند بازیافت مس، این ویدیو را از Encore Wire تماشا کنید.

 

شروع به دیدن مزایای بازیافت سیم مسی کنید

بازیافت ضایعات سیم مسی انباشته شده در محل کار شما مزایای زیست محیطی و تجاری زیادی دارد.

در حالی که بیشترین دستمزد را برای سیم های مسی روشن دریافت خواهید کرد، باید هزینه واقعی کار و زمان لازم برای جدا کردن سیم را ارزیابی کنید.

هرچه بیشتر سیم مسی خود را بازیافت کنید، بیشتر می توانید فرآیند تبدیل ضایعات به سود را اصلاح کنید.