وصول 4589 میلیارد ریال مالیات از پرونده‌های مالیاتی سهم خراسان جنوبی در سایر استان‌ها

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی کریم‌دادی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره پرونده‌های مالیاتی که دارای فعالیت عمده در استان هستند، گفت: 117 پرونده و فعال اقتصادی دارای فعالیت عمده در استان شناسایی شده که پرونده مالیاتی آنها در سایر استان‌ها وجود داشته و یا دارد و اقدامات لازم و پیگیری‌های مستمر جهت انتقال آنها به استان صورت پذیرفته است.

وی گفت: از این تعداد پرونده، 81 پرونده در بخش فعالیت‌های معدنی، 14 پرونده در بخش فعالیت‌های پیمانکاری، 16 پرونده در بخش فعالیت‌های تولیدی و 6 پرونده در سایر بخش‌ها (آموزشی و خدماتی) است. از این تعداد پرونده، 77 پرونده با انتقال آنها موافقت و 11 پرونده در حال پیگیری و تعیین تکلیف است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون 29 پرونده با انتقال آنها مخالفت شده است، اما از محل فعالیت این پرونده‌ها که غالباً معدنی هستند، مبلغ 64 میلیارد ریال مالیات و عوارض سهم استان پیگیری و جهت هزینه کرد در استان خراسان جنوبی وصول شده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: 193 پرونده فعال اقتصادی که فعالیت عمده آنها در خراسان جنوبی نیست، شناسایی و سهم درآمدهای مالیاتی استان در دست اقدام و پیگیری است. از این تعداد پرونده، 50 پرونده در بخش معدنی، 6 پرونده در بخش توزیع و بازرگانی و خدماتی و 137 پرونده در بخش پیمانکاری و تولیدی است.

کریم‌دادی ادامه داد: برابر پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و در دست اقدام جهت وصول سهم درآمدهای مالیاتی استان از محل پرونده‌های مالیاتی که فعالیت عمده آنها در استان خراسان جنوبی نیست، مبلغ 4 هزار و 526 میلیارد ریال وصول شده است که از این میزان، 71 میلیارد ریال در بخش فعالیت‌های معدنی، 4 میلیارد ریال در بخش فعالیت‌های توزیع و بازرگانی و خدماتی، یک هزار و 424 میلیارد ریال در بخش فعالیت‌های پیمانکاری و تولیدی، یک هزار و 76 میلیارد ریال از واحدهای خدمات ملی (شامل بیمه‌ها، مخابرات، اپراتورهای تلفن همراه و غیره) و یک هزار و 951 میلیارد ریال از محل پرونده‌های متمرکز (شامل برق، گاز، بوتان و غیره) است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم اداره کل امور مالیاتی استان خراسان جنوبی برابر پیگیری‌های مستمر صورت گرفته و حمایت همه‌جانبه استاندار و سایر مسئولان استان خراسان جنوبی، برای اولین بار سهم درآمدهای مالیاتی استان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای (شامل رفاه، افق کورش و همسایه آریا) وصول شد که این مبلغ برای ارزش افزوده دوره بهار 1402 بیش از 4 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام/ 252/