هزینه متخصص ارتودنسی در اصفهان ثابت با بریس فلزی

ارتودنسی ثابت، قدیمی‌ترین اما رایجترین انواع دستگاه های ارتودنسی هستند که تقریبا امکان نصب آن ها توسط هر متخصصی در هر کلینیک وجود دارد. هزینه ارتودنسی ثابت دندان برای یک فک در سال ۱۴۰۱ از 16 میلیون به بالا است. البته این هزینه تنها برای یک فک است؛ هزینه ارتودنسی برای دو فک از 23 میلیون تومان شروع می‎‌شود.
بنابراین شما در پیدا کردن یک متخصص دندانپزشکی که مایل به نصب آنها باشد مشکلی نخواهید داشت. بریس های فلزی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های ارتودنسی هستند.
بریس ها فلزی نسبت به سایر دستگاه های ارتودنسی دست ما را از نظر زیبایی شناختی باز میگذارند زیرا با کمک الاستیک ها و کش های ارتودنسی رنگی میتوان آن ها را به بهترین شکل ممکن تزئین کرد.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

این براکت ها , هم رنگ دندان و شفاف هستند به همین دلیل ما آن را در دسته ارتودنسی نامرئی قرار می دهیم. شکل و ظاهر بسیار خوبی دارند، اما به همان اندازه قیمت ارتودنسی با این براکت ها میتواند بالا باشد. تعرفه براکت سرامیکی برای هر فک 6.000.000 تومان است.
در مقایسه با براکت ها فلزی، نمونه های سرامیکی معمولا میتوانند شکننده باشند و زودتر رنگ بگیرند. بنابراین نیازمند مراقبت بیشتری هستند. برخی از مراجعان ما ترجیح می دهند که دندان های فک بالای خود را ارتودنسی نامرئی سرامیکی کنند و دندان های فک پایین را با کمک بریس های فلزی صاف کنند. برخی دیگر ترجیح میدهند که کلا از براکت سرامیکی استفاده کنند و هزینه ارتودنسی دندان با آن را بپردازند. در هر صورت این به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد.

هزینه بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان (دیمون)

این نوع بریس ها فواید بسیار زیادی برای مراجعان دارند. مهم ترین مزیت ارتودنسی دیمون توسط بهترین متخصص ارتودنسی اصفهان این است که میزان فشاری که به دندان ها وارد می کند کم و ملایم است بنابراین داشتن آن ها بیمار را آزار نمی‌دهد و با آن ها احساس راحتی می کند.
روند درمان با وجود این بریس ها بسیار سریعتر است و در واقع طول دوره درمان نیز با دیمون کمتر از سایر ارتودنسی های دیگر می تواند باشد. از همه مهمتر برخلاف براکت های فلزی، داشتن بریس دیمون به معنی کاهش مراجعه به متخصص ارتودنسی است زیرا اغلب اوقات سیستم خودش را تنظیم می کند.
هزچند که هزینه ارتودنسی دیمون میتواند زیاد باشد اما از طرفی صرفه جویی در زمان و حتی هزینه است. زیرا سایر روش ها طول دوره درمان زیادی دارند، نیاز به مراجعه مکرر به متخصص دارند و هزینه های جانبی بیشتری روی دست بیمار می گذارند. اما دیمون برخلاف هزینه بالا در همه چیز بهینه و به صرفه است.

هزینه متخصص ارتودنسی اصفهان لینگوال یا پشت دندانی

ارتودنسی لینگوال از روش های جدید ارتودنسی دندان است و که در دسته ارتودنسی نامرئی دندان قرار میگیرد، قیمت ارتودنسی لینگوال از روش درمانی ثابت با براکت فلزی و سرامیکی بیشتر است زیرا علاوه بر نیاز به دانش و مهارت زیاد، نصب بریس‌ها در پشت دندان کار سخت و زمانبری است.
روش لینگوال در واقع همان ارتودنسی ثابت با بریس فلزی است. با این تفاوت که بریس ها به جای جلوی دندان ها به پشت دندان ها متصل می شوند. و چون کسی آن ها را نمی بیند ما به آن ها ارتودنسی نامرئی هم می گوییم.
مهمترین مساله و مشکل در خصوص ارتودنسی لینگوال دشواری در نصب و مراقب آن است. یعنی متخصص برای نصب آن ها باید وقت، زمان و مهارت بالایی به خرج دهد. از طرفی شما هم باید مراقبت بسیار زیادی از آن ها داشته باشید. این نوع ارتودنسی برای کسانی که دندان های کوتاهی دارند نیز توصیه نمی شود. همچنین بافت زبان می تواند با وجود این روش آسیب ببیند یا حین صحبت کردن به بریس ها برخورد کرده و سخت صحبت کنید.

قیمت ارتودنسی نامرئی دندان

ارتودنسی نامرئی به منظم کردن دندان ها با کمک دستگاه ها و ابزارهایی است که کمتر قابل مشاهده هستند. هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی به نوع دستگاه ها بستگی دارد. شناخته شده ترین روش ارتودنسی نامرئی، استفاده از الاینرهای شفاف است که هزینه کمتری نسبت به مدل های دیگر دارد.

اطلاعات تماس

دکتر فاطمه تیموری

بورد تخصصی ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت

(استادیار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان)

اصفهان، خیابان توحید میانی، روبروی پارکینگ توحید، ساختمان البرز، طبقه چهارم

   031-36269021 و 09376809858

drfatemehteimoori96@gmail.com