معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

پارک جنگلی لتمال کن منطقه ای خفن در غرب تهران

اگر کـه ساکن تهران نیستید و دوست دارید برای تفریح بـه تهران بروید و از انجا بازدید کنید این پست مناسب شماست معرفی پارک جنگلی خوش اب و هوای لتمال کن . این پارک جنگلی به دلیل خوش اب و هوایی و درختان گوناگون و متنوع اش از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار اسـت در ادامه با سایت تالاب همراه باشید تا بیشتر با این پارک جنگلی کـه واقع در غرب تهران بزرگ اسـت اشنا شوید .

نقل اسـت کـه این پارک جنگلی بیشتر از 100 هکتار مساحت را دارا اسـت . منظره آن از بالای شهر واقعا ارامش بخش و جذاب اسـت «مخصوصا در هنگام شب چراغهای نورانی شهر جلوه فوقعلاده ایی بـه این ویو میبخشد» با کاشت درخت هاي‌ متنوع دراین پارک توانسته اند ؛ آنرا بـه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌هاي‌ جنگلی پایتخت تبدیل کنند در ادامه مروری بر این پارک جنگلی از آلاچیق هاي‌ آن تا ابشار دیدنی و رستوران هاي‌ باکلاس آن خواهیم داشت.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

مالکیت‌هاي‌ پی در پی و غیرمنصفانه‌اي در مورد اهالی این منطقه صورت گرفته‌اسـت. همچنین در باره معنی لتمال چندان اطلاعات دقیقی در معرض نیست. پارک جنگلی حدودا 1800 متر از دریا بالاتر اسـت. این موضوع باعث وجود هوای بسیار خنکی دراین محدوده شده‌اسـت.

این پارک جنگلی درسال 1372 بـه صورت رسمی جزو کمربند سبز پایتخت و بـه عنوان طرح گلگشت شناخته شد. پارک جنگلی لتمال در مسیر بادهای شرقی-غربی تهران قرار گرفته‌اسـت.این موضوع باعث میشود هوایی پاک و تمیز برای محدوده غربی تهران فراهم شود.

پوشش گیاهی پارک لتمان ‌کن شامل گیاهان زیبایی مانند ارغوان، توت، بربیس، کاج و زبان گنجشک اسـت.پارک لتمال یکی از پارک‌هاي‌ جنگلی تهران اسـت کـه شمال غرب پایتخت ودر محدوده کن جای گرفته اسـت. این پارک بـه دلیل آب‌وهوای مناسب و نزدیکی آن بـه کوه،دارای جاذبه ایی اسـت کـه ورزشکاران و علاقه مندان بـه ورزش هاي‌ کوهنوردی و پیاده‌روی و پیک‌نیک یک‌روزه را بـه سوی خود میکشد.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

پارک جنگلی لتمال کن به دلیل محل قرار گیری اش در ارتفاع بالا دارای آب و هوای آن بسیار خنک و دلپذیر اسـت. پارک جنگلی لتمال کن در فصل تابستان بـه دلیل آب و هوای خنک مورد استقبال همگان بوده اسـت.

آبشار تهران یکی از جاذبه هاي‌ دیدنی پارک جنگلی لتمال کن

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

پارک جنگلی لتمال کن

گردشگران می توانند در فصول گرم سال بـه پیک نیک هاي‌ خانوادگی و دوستانه دراین منطقه بروند و از آب و هوای خنک آن لذت ببرند. در فصل زمستان نیز این پارک جنگلی دارای آب و هوای سردی اسـت و علاقمندان بـه ورزش هایي مانند کوهنوردی و دوچرخه سواری می توانند با بـه همراه داشتن لباس و تجهیزات لازم بـه این منطقه سفر کنند و از زیبایی طبیعت آن لذت ببرند.

بخش هاي‌ مختلف لتمال کن

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

پارک جنگلی لتمال کن از سه بخش ورودی ؛ میانی و انتهای پارک تشکیل شده اسـت کـه در همه ی بخشها نگهبان وجوددارد. مسیر پارک جنگلی عرض کمی دارد و برای توقف خودروها جای کافی وجود ندارد. دربخش هاي‌ مختلف این پارک آلاچیق هایي وجوددارد کـه فرصت مناسبی را برای گردش دسته جمعی و خانوادگی فراهم می‌کنند.

هنگام ورود بـه این پارک جنگلی پس از پشت سر گذاشتن کیوسک هاي‌ نگهبانی بخش ورودی با یک جاده پرشیب با کوه هاي‌ بزرگ مواجه خواهید شد. با پشت سر گذاشتن چند پیچ پر در بین درختان ودر سمت چپ برج هاي‌ زیبایی خواهید دید کـه بـه منطقه 22 تهران تعلق دارد.پس از طی کردن یک مسیر نسبتا طولانی ؛ بخش هایي از یک دریاچه زیبا و آبی دلنشین را پشت سر خواهید گذاشت. با پیش روی بـه سمت ارتفاعات بالاتر ؛ قسمت هاي‌ بیشتری از این دریاچه را مشاهده خواهید کرد.

با رسیدن بـه انتهای پارک دریک محوطه نسبتا بزرگی قرار می گیرید کـه بخش طویلی از تهران را زیر پای تان مشاهده می‌کنید.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس
پارک جنگلی لتمال دریک منطقه خوش آب و هوا دارای بهترین جاذبه هاي‌ توریستی و طبیعی اسـت کـه در اطراف آن وجوددارد. همین دلیل باعث جذب تعداد زیادی از بازدیدکنندگان و گردشگران بـه این منطقه شده اسـت.

|از جاذبه هاي‌ دیدنی و جذاب این منطقه میتوان بـه موارد زیر اشاره کرد|

آبشار تهران:

پارک آبشار در یکی از غربی‌ترین نقاط تهران اسـت و چون کمی از محدوده شهری بیرون قرار گرفته، ساختمان و بناهای بلندی در اطراف آن وجود ندارد و بـه همین خاطر، هیچ چیزی بین شـما و چشم‌اندازی خلوت از پایتخت وجود ندارد.

ازآن‌جایی کـه قرار اسـت مسیری پله‌دار و سربالایی را طی کنید، خستگی یا حتی کم آوردن نفس بسیار طبیعی اسـت. ولی در ساخت و طراحی پارک آبشار این موضوع را مدنظر قرار داده‌اند. از ابتدا تا انتهای مسیری کـه باید طی کنید، بـه صورت طبقه‌اي طراحی شده ودر هر طبقه، فضای سبز، شیر آب و آلاچیق گذاشته شده اسـت تا نفسی تازه کنید و دوباره ادامه بدهید.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

ساختار این پارک بـه صورت طبقه‌اي اسـت. در طبقه آخر کـه مرتفع‌ترین بخش پارک اسـت، آبشار مصنوعی قرار دارد و آبی کـه ازآن جاری می شود، در برکه‌هاي‌ کوچک هر طبقه جمع میشود. بـه همین خاطر هر طبقه، آب و هوا و خنکای خاص خودش را دارد و اگر بـه طبقه آخر برسید کـه دیگر زیباترین بخش پارک را دیده‌اید.

دریاچه لتمال «چیتگر»:

یکیدیگر از جاذبه هاي‌ دیدنی این منطقه دریاچه لتمال اسـت کـه با نام دریاچه چیتگر نیز شناخته می شود. این دریاچه در نزدیکی این پارک واقع شده اسـت و دارای امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای گردشگران می‌باشد. بازدید کنند گان از این دریاچه می توانند از ورزش هاي‌ آبی ؛ آلاچیق ها ؛ رستوران ؛ فعالیت هاي‌ قایق رانی و ماهیگیری لذت ببرند.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

بیشتر این رستوران‌ها چشم‌اندازی رو بـه دریاچه چیتگر دارند و موقع خوردن غذا و صرف نوشیدنی می توانید از دیدن مناظر زیبای دریاچه لذت ببرید. کیفیت رستوران‌ها و کافه‌ها هم مطلوب اسـت و البته جزو رستوران‌هاي‌ لوکس تهران هستند.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

امکانات رفاهی پارک جنگلی لتمال کن

پارک جنگلی لتمال کن از خدمات و امکانات رفاهی مناسب و بی نظیری برخوردار اسـت. بازدید کنند گان و مسافران می توانند با سفر بـه این مکان با استفاده از امکانات و خدمات آن لحظات بـه یاد ماندنی را بگذرانند. از جمله امکانات این پارک جنگلی می‌توان بـه موارد زیر اشاره کرد.

آلاچیق هاي‌ لتمال:

دراین مکان دیدنی تعداد زیادی آلاچیق با امکانات و طراحی هاي‌ دلنشین وجوددارد کـه علاقمندان می توانند از آن ها استفاده کنند. این آلاچیق ها سر بسته هستند و تنها نیاز بـه یک زیر انداز خواهید داشت.این آلاچیق ها مکان مناسبی را برای گردش خانوادگی فراهم می‌کنند. این پارک دارای زمین هاي‌ مسطحی برای پیک نیک می باشد و شـما می توانید درصورت عدم استفاده از آلاچیق ها در جاهای مختلف زیر انداز بیندازید و از تفریح خود لذت ببرید.

سرویس بهداشتی هاي‌ لتمال:

این پارک جنگلی مجهز بـه سرویس بهداشتی می‌باشد گرچه تعداد آن ها محدود اسـت و مردم درخواست رسیدگی بیشتری داده اند. مردم منطقه 22 تهران و همچنین اهالی شهرک چیتگر و پارک جنگلی چیتگر خواهان امکانات بهداشتی پیشرفته تری بوده اند.این پارک جنگلی در تهران از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار اسـت و تعداد بازدید کنند گان از این منطقه زیاد اسـت و باید دارای امکانات بهداشتی مناسبی باشد.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

سیستم روشنایی مجهز لتمال :

لتمال کن مجهز بـه سیستم روشنایی مناسبی اسـت و گردشگران می توانند دراین منطقه در ساعات شب نیز استفاده کنند ودر جاهای مختلف آن قدم بزنند. گرچه این سیستم روشنایی هنوز بـه طور کامل در عده اي از جاهای آن دیده نمی‌شود. در نتیجه بهتر اسـت هنگام گردش دراین منطقه در شب هنگام از نور چراغ قوه استفاده کنید.سیستم روشنایی دربخش هاي‌ شمالی این پارک وضعیت بهتری نسبت بـه بخش هاي‌ جنوبی دارد و از سیستم روشنایی ضعیف تری برخوردار اسـت. اما از این بابت جای نگرانی نیست زیرا این پارک یک مکان مناسب برای گردش خانوادگی می‌باشد.

|فعالیت هاي‌ گردشگری در پارک جنگلی لتمال کن|

یکی از مهم ترین فعالیت هایي کـه دراین منطقه می توانید انجام دهید پیاده روی و گردشگری دراین پارک زیباست. این پارک دارای درختان سرسبز زیادی اسـت کـه می‌تواند برای علاقمندان بـه پیاده روی و جنگل نوردی مکانی بی نظیر باشد.علاقمندان بـه ماهیگیری نیز می توانند درکنار دریاچه نزدیک این منطقه بـه ماهی گیری مشغول شوند.

معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس

نکات مهم هنگام بازدید از لتمال کن:

قبل از حرکت بـه سمت این پارک جنگلی بهتر اسـت نکاتی را مدنظر قرار دهید. ممکن اسـت قصد داشته باشید کـه دراین منطقه چادر بزنید و از خود بپرسید کـه آیا چنین امکانی وجوددارد یا نه؟ در عده اي از نقاط این بوستان جنگلی فضای مناسبی برای چادر زدن درنظر گرفته شده اسـت. بهتر اسـت تمام وسایل و امکانات لازم را بـه همراه داشته باشید و هنگام استفاده از زیبایی هاي‌ این منطقه آنرا تمیز و پاکیزه نگه دارید تا دیگران نیز از زیبایی هاي‌ آن بتوانند لذت برند.

گرچه این مکان مجهز بـه سیستم روشنایی اسـت اما هنوز در تمام قسمت هاي‌ آن چنین امکانی وجود ندارد بنا بر این بهترین ساعت برای بازدید از اي منطقه ساعات روز تا ساعت 10 شب می‌باشد و توصیه می شود کـه در ساعات مختلف روز وارد این مکان شوید.

البته لازم اسـت این نکته را راجع بـه ابشار بدانید: آبشار این پارک طبیعی نیست و این یعنی نظارت آبی کـه ازآن جاری می شود، دست مسئولان اسـت و هر زمان کـه نیاز ببینند، می توانند آنرا تغییر بدهند. اخیرا بـه خاطر مشکلات کم‌آبی، آبشارِ پارک را همیشه باز نمی‌گذراند.

آدرس پارک جنگلی لتمال

تهران، بزرگراه همت غرب، بعد از بزرگراه آزادگان، بلوار کاشان، پارک جنگلی لتمال کن

برای دیدن و بدست اوردن اطلاعات دقیق بیشتر درمورد تهران و شهر هاي‌ تفریحی ایران بـه سایت تالاب مراجعه کنید

نوشته معرفی پارک جنگلی لتمال کن در تهران به همراه عکس اولین بار در تالاب. پدیدار شد.