عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

هدف این پست مجله تفریحی تالاب این هفته این اسـت کـه با گشت و گذار در عده اي از غیر معمول ترین استخرهای جهان کمی سرگرم شوید. بـه اسانی می توان فرض کرد کـه با توجه بـه مشکلات فنی ساخت استخرها – فیلتراسیون، نظارت دما، بارهای آب – کـه ممکن اسـت بـه یک فرمت ساده بچسبند، اما در جایی کـه اراده وجوددارد، مهندسان همیشه راهی پیدا می کنند. این استخرهای عجیب و شگفت انگیز معنای شنا کردن را تغییر می‌دهند، از دشت هاي‌ تانزانیا گرفته تا آسمان خراش هاي‌ سنگاپور…

استخر های دیدنی سراسر دنیا

1. استخر مارینا بی سندز، سنگاپور

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

این استخر بی‌نهایت 150 متری، پوستری جهانی برای شنای مجلل، در 57 طبقه بالاتر از سنگاپور قرار دارد و مناظری بی‌وقفه از یکی از چشمگیرترین افق‌هاي‌ جهان را ارائه میدهد. در بالای هتل نمادین مارینا بی سندز، استخر یک مکان عالی برای سلفی اسـت، اما از آنجایی کـه بازدید از ان بـه مهمانان محدود می شود، پست هاي‌ اینستاگرام متعاقب ان هزینه دارد.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای رفتن به استخر در فصل تابستان

2. استخر بی نهایت باغ های معلق، بالی

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

یکی از زیباترین استخرهای روی کره زمین، این حمام هاي‌ بالیایی ترکیبی از حمام کردن در جنگل و حمام کردن واقعی برای ارائه آرامشی بی نظیر اسـت. استخر بی‌نهایت دو طبقه کـه بـه تفرجگاه باغ‌هاي‌ معلق در اعماق جنگل چسبیده اسـت، بـه همان اندازه کـه قابل شنا اسـت، بر فراز سایبان اوج می گیرد. قبل از این کـه بپرسید، پریدن مطلقاً مجاز نیست.

3. استخر Aqua Dome، اتریش

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

ما دوست داشتیم در جلسه مسابقه برای این یکی مگس روی دیوار باشیم. جایی بین یک بشقاب پرنده و یک ساعت آفتابی، آبگرم آلپاین Aqua Dome دارای سه استخر روباز گرم اسـت – یکی در امتداد زمین، و دو استخر روی دیسک‌هاي‌ دایره‌اي آویزان اسـت کـه در هوای سرد بخار می‌تابد. بـه کنار سورئالیسم، غوطه ور شدن در بین مناظر کوهستانی بسیار آرامش بخش اسـت.

4. استخر مخزن ناگت طلایی، لاس وگاس

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

بـه لطف برخی مهندسی عالی آبزیان، شنا با کوسه ها اکنون نه تنها ایمن اسـت، بلکه در داخل خاک نیز هست. جواهری در تاج قطعه طلایی، یکی از قدیمی‌ترین و شیک ترین کازینوهای وگاس، استخر هتل 30 میلیون دلاری با یک آکواریوم غول پیکر پر از بیش از 300 کوسه و ماهی بـه هم متصل شده اسـت. مشتریان دلير میتوانند روی سرسره آبی چرخی بزنند، کـه آن ها را از طریق یک لوله بزرگ و شفاف از داخل مخزن کوسه میبیند.

5. اقامتگاه سافاری چهار فصل، تانزانیا

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

همه ی فیل ها را دوست دارند، و همه ی عاشق دراز کشیدن درکنار استخر هستند، اما بـه ندرت پیش می‌آید کـه بتوانیم هردو را یکجا نمونه برداری کنیم. در قلب پارک ملی سرنگتی، این تفرجگاه چهار فصل برای مهمانان آب‌خوری شخصی فراهم میکند کـه از ان میتوان بـه تماشای غذا هاي اصلی سافاری مانند فیل‌ها، زرافه‌ها، وحشی‌ها و گورخرها در بین اسکراب بی‌پایان رفت.

بیشتر بخوانید: نکاتی جامع در مورد ساخت استخر

6. سن آلفونسو دل مار، شیلی

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

این لیدو اقیانوسی در شیلی کـه بزرگ ترین استخر روباز جهان اسـت، 20 هکتار از ساحل دریا را اشغال میکند و تقریبا 250 میلیون لیتر آب دارد کـه برای پر کردن یک وان حمام متوسط ​​بیش از 3 میلیون بار کافی اسـت. آن قدر بزرگ اسـت کـه استراحتگاه‌هاي‌ کنار استخر گاهی از ان برای فعالیت‌هاي‌ دریانوردی سنتی استفاده می کنند. شنا یا بادبانی – این انتخاب شماست.

7. استخر ژول، دالاس

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

تا بـه حال تصور کرده‌اید چندین طبقه بالاتر از خیابان هاي‌ دالاس زیر آب بروید. نه، برای ما هم پیش نیامده بود، اما اکنون می دانیم کـه ممکن اسـت همه ی ما بـه ان ضربه بزنیم. هتل دالاس ژول دارای یک استخر سربالایی و آویزان اسـت کـه بـه مهمانان اجازه میدهد تا بـه صورت فیزیکی در مرکز شهر شنا کنند، با انتهای شفافی کـه مناظر سرگیجه‌آور زیر آب را ارائه میدهد.

8. استخر Nemo 33، بلژیک

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

Nemo 33 عمیق ترین استخر سرپوشیده جهان «بیش از 34 متر» و رویای یک غواص اسـت. در حالی کـه اقیانوس ها ممکن اسـت بهترین انتخاب برای تعداد زیادی از غواصان باشند، این استخر سرپوشیده بـه آماتورها و علاقه مندان این امکان را می دهد کـه احساس کنند فرود آمدن بـه عمق آبی تیره چگونه اسـت.

با شکافی بـه عمق 34.5 متر و پر از آب چشمه کـه در گرمای معتدل نگه داری می شود، شناگران در این جا نیازی بـه لباس خشک ندارند. در جایی کـه شبیه سیاهچاله بـه نظر می رسد شیرجه بزنید و بـه داخل یک تونل زیرآبی سایه هدایت خواهید شد، در حالی کـه پنجره هاي‌ مستطیلی بـه عنوان دریچه هاي‌ کوچکی بـه خانه هاي‌ زیرآبی عمل می کنند. هیجان‌انگیز و کمی جسورانه اسـت.

9. استخر پاموکاله، ترکیه

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

پاموکاله بـه ترکی بـه «قلعه پنبه‌اي» ترجمه میشود، منظره‌اي کـه بـه نظر می رسد از ابرها بیرون کشیده شده اسـت و استخرهای ان دنیایی فانتزی برای خودشان هستند. دراین سایت میراث جهانی یونسکو، لایه‌هایي از بالکن‌هاي‌ تراورتن مانند کیک عروسی منحط و مات شده بـه آرامی روی یک دیگر تا میشوند و سفیدی ابری سنگ در برابر درخشندگی هیپنوتیزم‌کننده و فیروزه‌اي آب بازی می کند. اینروزها نمیتوانید در استخرهای بالکن شنا کنید، اما میتوانید انگشتان پا را در آب فرو کنید – پس روی لبه ان بنشینید و کمی در چشم انداز خیره کننده ان گم شوید.

10. استخر آب های قرمز در بانکوک، تایلند

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

در هتل Amdaeng Bangkok Riverside، دیدن رنگ قرمز چیزی بیش از یک چرخش عبارت اسـت. نما و محوطه استخر کـه با پوشش سنگینی از رنگ مایل بـه قرمز تزئین شده اند، در تضاد پررنگی با رنگ هاي‌ بژ و خنثی ساختمان هاي‌ همسایه قراردارند، با این حال، این آب اسـت کـه رنگ واقعاً از ان عبور می کند.

این آب‌ها بـه رنگ قرمز خونی، چرخش زرشکی این ملک را بـه جلوه‌اي تماشایی منعکس می کنند، جایی کـه دورهای بی حال در استخر تنها یکی از راه‌هاي‌ ایجاد حال و هوا، برای فرار جوی مناسب اسـت.

11. استخر زیرزمینی اثیری در جودپور، هند

عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس

دوستداران طالع بینی ممکن اسـت عادت داشته باشند کـه بـه دنبال الهام بگردند، اما در کاخ Umaid Bhawan، رفتن بـه زیر زمین لازم اسـت تا ستاره ها دریک راستا قرار گیرند. زمانی کـه بزرگ ترین هتل جهان بود، در زیر این کاخ وسیع، استخری غاردار و مجلل با دیوارهای سبز رنگ و کاشی‌هاي‌ طلایی درخشان وجوددارد.

در آب غوطه ور شوید و متوجه کف استخر خواهید شد کـه 12 علامت زودیاک روی ان حک شده اسـت. سر خوردن در آب زمانی کـه فقط شـما هستید و چهره هاي‌ نجومی زیر آب، یک تجربه آرامش بخش و اثیری اسـت.

بیشتر بخوانید:زیبا ترین و عجیب ترین استخر های دنیا

نوشته عجیب ترین و زیباترین استخرهای شنای دنیا + عکس اولین بار در تالاب. پدیدار شد.