تابلو چلنیوم، دستاوردی بزرگ در صنعت تابلو سازی

معرفی تابلو چلنیوم
تابلو چلنیوم نوعی تابلوی تبلیغاتی مدرن و بسیار درخشان و باشکوه است. تبلیغات برندهای مختلف به شکل‌های متنوعی انجام می‌شود.

تابلو چیلنیوم در سر درب مغازه‌ها یک شیوه متداول برای تبلیغ است و تأثیر بسیار چشمگیری در میزان جذب مشتری و افزایش بازدید دارد. در بین انواع تابلوهای تبلیغاتی، تابلوی چلنیوم جدید تقاضای بیشتری برای ساخت تابلو مغازه، تابلو تبلیغاتی شرکت‌ها و فروشگاه‌ها دارد. این تابلو حدود بیست سال است که وارد عرصه ابزار تبلیغاتی شده و در این مدت نسبتاً کوتاه توانسته جایگاه بالایی پیدا کند.

این تابلو در شکل‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌شود و این امکان را به مشتریان می‌دهد که هر کس طبق سلیقه خود نوع مناسب آن را انتخاب کند. افراد می‌توانند برای بازاریابی بیشتر و معرفی برند خود، در حد توان و وسع مالی ابعاد دلخواه این تابلو را سفارش دهند.
پیشنهاد ما:تابلو چیلنیوم

این تابلو برای معرفی کسب و کارهای مختلف بسیار ایده آل است. تابلو چلنیوم  به برجسته بودن حروف روی آن معروف است.

متریال‌های بسیاری هستند که همگی تأثیر مستقیمی روی قیمت تابلو دارند. در واقع نوع متریال‌های مصرفی، کیفیت آن‌ها و مهم‌تر از همه متر محیط حروف برجسته روی تابلو در محاسبه قیمت واردمی‌شوند.

به عنوان مثال قیمت تابلو چلنیوم الماسی گران‌تر از نمونه تابلوهای ساده است. همچنین هرچه کیفیت مواد مصرفی بهتر باشد، طول عمر تابلو بالاتر و متعاقباً قیمت آن نیز بیشتر است.

روش ساخت
برای ساخت تابلو چلنیوم ابتدا حروف با سیستم طراحی و نرم افزار مخصوص طراحی و چاپ می‌شوند و سپس طرح را با ورق فلزی به شکل زاویه دار روی ورق شفاف پلکسی گلس لیزر می‌کنند. پلکسی دارای رنگ‌های مختلفی است. برش‌هایی که روی پلکسی گلس تابلو ایجاد می‌شود باعث شکست نور و به نمایش گذاشتن اشکال هندسی متنوع و زیبا می‌شود.

پیشنهاد ما:تابلو چیلنیوم

وسایل مورد نیاز ساخت تابلو چلنیوم
وسایل مورد نیاز برای ساخت این تابلو شامل پلکسی گلس تابلو، رول چلنیوم تابلو سازی، اس ام دی بلوکی تابلوسازی، پیکسل اس ام دی تابلو سازی، پولکی تابلو سازی، لبه سوئدی تابلو سازی، کریستال تابلو سازی و منبع تغذیه تابلو سازی می‌شود. علاوه بر این مواد اولیه ابزار ساخت تابلو چلنیوم و ملزومات تابلو سازی نیز شامل دستگاه بزرگ لیزر تابلوسازی، سیستم طراحی تابلو، چسب ۱۲۳ تابلو سازی، و ابزار دیگر می‌شود.

دلایل برتری تابلو چلنیوم به سایر تابلوهای تبلیغاتی
این تابلو از ترکیب آلومینیوم و استیل تولید می‌شود. ظاهر تابلو جنس استیل را مشخص می‌کند و لبه آلومینیومی حروف باعث سبک شدن وزن تابلو می‌شود.
این تابلو ضد زنگ بوده و در مقابل شرایط جوی مختلف مقاومت بالایی دارد.
در نوع اجرا و رنگ تنوع بی نظیری دارد.
هر کدام از حروف روی تابلو به صورت جداگانه طراحی و اجرا می‌شوند و می‌توان آن را تنها تابلویی معرفی کرد که نور داخل حروف به شکل های مختلف کریستالی، الماسی و ستاره‌ای نمایش داده می‌شوند.
ماندگاری بالا، زیبایی و جذابیت و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های این تابلو تبلیغاتی است.
نصب آن به تخصص خاص نیاز ندارد و بسیار راحت و بی درد سر است.
دارای نوار اسفنجی گرد گیر است و مانع نفوذ گرد و غبار به داخل حروف می‌شود.
انواع تابلو چلنیوم

پیشنهاد ما:تابلو چیلنیوم

همان طور که پیشتر گفتیم این تابلو انواع بسیار گوناگونی دارد که در ادامه به اختصار معرفی می‌کنیم.

پلکسی گلس: این تابلو با ورق انعطاف پذیر و شفاف پلکسی برای زیر ساخت و حروف برجسته تولید می‌شود.
چلنیوم ساده: این تابلو زیبا، ساده و ارزان است، زیر ساخت آن ورق پی وی سی یا کامپوزیت است، برای رویه حروف ورق پلکسی گلس و برای لبه آن از رول چلنیوم استفاده می‌شود. نورپردازی آن نیز با لامپ اس ام دی انجام می‌شود.
لترمکس: لترمکس در واقع یک تکنیک است که روی لبه‌های حروف برجسته یک سطح شیشه‌ای شفاف با ضخامت یک سانتی متر ایجاد می‌کنند که باعث انعکاس نور از کناره‌های حروف می‌شود.
دوبل: در این مدل از تابلو دو ورق پلکسی با رنگ مختلف استفاده می‌شود. به این شکل که ابتدا حروف روی پلکسی برش می‌خورد سپس دو پلکسی با چسب به هم می‌چسبند که به آن پلکسی دوبل نیز می‌گویند.
فول کار: این تابلو توانایی تولید تمام رنگ‌ها را دارد و در واقع نوعی تابلوی تبلیغاتی رنگارنگ است.
چلنیوم نور اندریک یا نور مخفی: این مدل نیز تکنیکی برای نورپردازی است که در آن لامپ اس ام دی روی لایه زیرین تابلو نصب می‌شود و علاوه بر رویه از زیر حروف هم نور متصاعد می‌کند و باعث زیباتر شدن تابلو می‌شود.
کریستال: در این تابلو از پلکسی گلس شیشه‌ای به اضافه دانه‌های کریستال استفاده می‌شود.
الماسی: حروف تابلو مانند الماس درخشان بوده و اشکال هندسی متنوعی مانند لوزی نمایش داده می‌شود.
ستاره ای: : تابلو ساز در این روش با استفاده از دستگاه برش لیزر پلکسی گلس رویه حروف را در فواصل معینی برش می‌دهد و وقتی تابلو روشن شود، تصویر ستاره مانندی دیده می‌شود.
طلایی: تابلو چلنیوم طلایی از ورق پلکسی گلس طلایی، رول چلنیوم طلایی و لامپ اس امی دی طلایی رنگ تشکیل شده و به قدری زیبا است که سفارش آن بسیار زیاد می‌باشد.
چلنیوم تلفیقی: این تابلو از ورق کامپوزیت، استیل، چوب ترموود و مواد دیگر به صورت ترکیبی تولید شده است.
مدل باکس: اگر قطر حروف برجسته کوچک باشد، می‌توان به کمک جعبه یا باکس به زیباسازی تابلو چلنیوم پرداخت. به این صورت که بعد از برش پلکسی لبه چلنیوم دور تا دور پلکسی گلس قرار می‌گیرد و باکس تابلو ساخته می‌شود. سپس حروف با چسب کلروفرم روی  آن چسبیده می‌شوند.
لبه پانچی: در این مدل نور علاوه بر این که از سطح حروف ساطع می‌شود از لبه‌های حروف نیز پخش شده و نمای چشم نوازی ایجاد می‌کند.
رینگی: برای ساخت این تابلو، تابلو ساز به کمک دستگاه برش لیزر برش های روی لبه حروف را به شکل هندسی ایجاد می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تور به شکل ویژه ای از سطح حروف برجسته بتابد.
تابلو هفت رنگ: در این تابلو سه رنگ اصلی سبز، قرمز و آبی با هم ترکیب شده و هفت رنگ ایجاد می‌کنند.برای این تابلو از پلکسی گلس سفید استفاده می‌شود.
روش‌های ساخت تابلو چلنیوم

دستی: در این روش تابلوساز با استفاده از ابزارآلاتی از جمله قیچی دستی و انبر به برش، قلم کاری، شیاردهی و قوس دادن رول می‌پردازد.
ماشینی: در این روش نیز تابلو با استفاده دستگاه‌های پیشرفته برش لیزر برش خورده و تولید می‌شود. تولید تابلو با دستگاه قطعاً مزیت بیشتری دارد. به عنوان مثال: لبه های حروف کاملاً صاف می‌شود و کار با سرعت بالایی پیش می‌رود.