بازرس ویژه رئیس جمهور: دولت در برخورد با فساد با هیچ‌کس مسامحه ندارد/ ده‌ها مدیر دولتی در این مدت برکنار شده‌اند

– اخبار استانها –

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی پرچمدار بوده است، اظهار داشت: شخص رئیس جمهور در ابتدای دولت اصول مبارزه با فساد را ابلاغ کردند و هم در سند تحول اقدامات پیشگیرانه‌ای برای مقابله با فساد دیده شده است.

وی با اشاره به لوایحی چون گزارشگران فساد، لایحه شفافیت و لایحه ساماندهی کوله‌بری، بیان کرد: این اقدامات ساختاری برای رفع بسترهای فساد در جامعه است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت برخورد جدی با فساد دارد ‌و هیچ مسامحه‌ای نسبت به هیچ کس در هیچ سطحی از مدیریت و یا کارکنان قوه مجریه، اگر احراز شود، ندارد، گفت: طی این مدت ده‌ها نفر را خود دولت حسب اختیار قانونی خود برکنار کرده است.

درویشیان با اشاره به اینکه خود دولت مدعی مبارزه با فساد است و البته ممکن است مواردی در فضای مجازی مطرح شود اما مستند نباشد، گفت: اگر این تخلفات مستند شود بدون هیچ مسامحه و ملاحظه‌ای با آنها برخورد شده و پرونده به دستگاه قضایی ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت به طور کلی در حوزه اقتصادی و ارتقای سطح معیشت مردم است، افزود: یکی از راه‌های آن افزایش تولید و بهره‌وری در تولید است که هم در سند تحول مردمی دولت و هم در لایحه هفتم هدف‌گذاری شده است.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه احیای واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل یکی از نشانه‌های اولویت دولت در سرمایه‌گذاری در واحدهای تولیدی است، بیان کرد: احیا، راه اندازی و فعال شدن بیش از 7 هزار واحد تولیدی طی دو سال قبل با بیش از 150 هزار میلیارد تومان اعتبار از دیگر نشانه‌های آن است.

انتهای پیام/511/