اینترنت پرسرعت Vdsl به 10 روستای خراسان شمالی رسید

– اخبار استانها –

علی اصغرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: با نصب و راه‌اندازی سرویس اینترنت بسیار پرسرعت Vdsl در روستای سیاهدشت فاروج، اهالی این روستا برای اولین بار از مزایای این سرویس بهره‌مند شدند.

وی افزود: در راستای ادامه روند توسعه ارتباطات مخابراتی و عدالت ارتباطی در نقاط مختلف شهری و روستایی ، اولین پروژه Vdsl روستایی در شهرستان فاروج در روستای سیاهدشت با جمعیتی بالغ بر 600 نفر، نصب و راه ندازی شد .

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: تاکنون و در مدت یک سال گذشته، تجهیزات سرویس اینترنت بسیار پرسرعت Vdsl در 10 روستای خراسان شمالی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است که شامل روستاهای الخاص، تنسوان و بوانلودرشیروان،گسک، زنفت، قارضی از توابع بام و صفی آباد و کلاته میرزا رحیم از توابع شهرستان اسفراین ، شهرآباد نیروی هوایی در شهرستان سملقان، بک پولاد در شهرستان مرزی راز و جرگلان و سیاهدشت از توابع فاروج، است.

اصغرپور تصریح کرد: سرویس Vdsl قابلیت ارائه سرعت بالا در ارسال و دریافت اطلاعات را دارد و متقاضیان روستاهای فوق می‌توانند با شماره گیری سامانه 2020 و یا با مراجعه به امور مشترکین مخابرات شهرستان مربوطه، نسبت به ثبت درخواست و ثبت نام اقدام نمایند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی به عملیات توسعه زیرساخت فیبر نوری در استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به عصر حاضر که عصر اقتصاد دیجیتال است در مخابرات سعی شده با هدف توسعه ارتباطات شهری، مدل فنی و اقتصادی کاملی طراحی شود تا از نظر زیرساختی، ارتباطات و دسترسی مردم استان به اینترنت پرسرعت را متحول سازد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح، بصورت همزمان علاوه بر پروژه فیبر پایش شهرداری و همچنین پیاده‌سازی و اجرای پروژه نجما (نهضت جهادی مخابرات ایران) برای توسعه شبکه مدیریت شهری و دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت فیبر نوری( FTTH )، اتصال مدارس، بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و همچنین شعب اخذ رای به شبکه فیبر نوری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/311/.