استاندار قزوین: پروژه درمانی تعطیل در قزوین نداریم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین،محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین شامگاه امروز چهارشنبه در نشست با اقشار مختلف بانوان اظهار داشت: یکی از نکات مثبت چنین جلساتی، آشنایی مجموعه مدیریتی استان با نظام مسائل مطرح در جامعه نخبگانی است تا بدین وسیله متناسب با امکانات، اولویت ها و شرایطی که کشور از آن برخوردار است، موضوعات پیگیری شود.

وی افزود: استان قزوین علی رغم مزیت های جغرافیایی به دلیل واقع شدن در شرایط مزیت دار آب، خاک و نعمت های قابل تبدیل به ارزش افزوده و نزدیکی به مراکز جمعیتی و سیاست گذاری، در نگاه اول برخوردار به نظر می آید ولی متاسفانه در برخی از حوزه ها اینگونه نیست و استان با محرومیت های متعددی همراه است.

اعلایی با بیان اینکه استان در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و درمان، راه و زیرساخت های آموزشی با محرومیت های زیادی همراه است، گفت: این محرومیت ها در حالی است که وقتی مسائل را در کشور مطرح می کنیم مسئولان نمی پذیرند که در نزدیکی پایتخت چنین اتفاقاتی بیفتد.

استاندار قزوین اضافه کرد: تغییر این فضا زمان بر و انرژی بر است و به همین دلیل مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را می کند تا نقش آفرینی بیشتری را در این زمینه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان تمامی پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل با جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد که شاخص ترین آن بیمارستان 700 تختخوابی است و فاز نخست آن که شامل 350 تخت است با تمام سرعت در حال اجرا می باشد.

وی با بیان اینکه مطالبات باید معطوف به راه حل باشد، افزود: کشور در شرایط جنگ تمام عیار اقتصادی و جنگ ترکیبی اداره می شود و علی رغم تمامی کارشکنی ها و مشکلات تلاش می شود بهترین تصمیم اتخاذ شود و در این مسیر از نظرات نخبگان، تشکل ها و دلسوزان نیز استفاده خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه بسیاری از موضوعات مطرح شده در این جلسه نیازمند تدابیر، تصمیم گیری و ریل گذاری در نهادی مانند مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: به همین دلیل است که انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم و حیاتی ارزیابی می شود و اختیار مجلس به صورت کامل در دست مردم و خواست و اراده آنهاست.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بالا بردن مشارکت و کیفیت انتخاب نقش منحصر به فردی است که در اختیار مردم است و چنانچه افراد مومن، متعهد و متخصص در این جایگاه قرار بگیرند بی شک منجر به توسعه و رشد استان خواهد شد.

وی افزود: دولت سیزدهم به دنبال توسعه فضای مردمی سازی دولت است و تا جایی که امکان دارد از ظرفیت های مردمی برای پیشبرد و برطرف شدن مسائل و مشکلات استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/