احداث پل کمربندی سرعین گره‌گشای ترافیک است

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان شامگاه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی پل بزرگ کمربندی شهر سرعین، گفت: این پروژه با همت شورا و شهرداری سرعین و با هدف کاهش ترافیک داخل شهر در حال اجراست تا در کمتر از یک سال مرحله اول آن به بهره‌برداری رسیده و هدایت بخشی از بار ترافیکی هسته مرکزی شهر گردشگری سرعین را به این کمربندی شاهد باشیم.

وی اعتبار اولیه احداث این پل را 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا با تخصص و تبحر خود در سریع‌ترین زمان به اجرایی شدن این پروژه کمک کرده و زمینه بهبود حضور گردشگران را در سرعین با بار ترافیکی کمتر فراهم می‌آورند.

رییس شورای شهر سرعین نیز گفت: شهر توریستی سرعین سالانه مقصد هفت تا هشت میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و آنچه که مسافران را اذیت می‌کند، بار ترافیکی سنگین در هسته مرکزی شهر است که سفر پرخاطره به این شهر را همراه با برخی تلخ کامی‌ها می‌کند.

میرزا بابا موسوی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در شهر سرعین احداث هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره در کنار آبدرمانی‌های مدرن جزو اولویت‌های اصلی است؛ به طوری که در این شهر 185 هتل و هتل آپارتمان و مراکز اقامتی وجود دارد که 15 هزار تخت میزبان گردشگران و مسافران است.

وی اضافه کرد: پس از مشهد، سرعین بیشترین مراکز اقامتی را در کشور دارد و ما تلاش می‌کنیم تا پذیرای میهمان و مسافران در فصول مختلف باشیم که در نوروز 1403 نیز با 30 درصد تخفیف جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی در خدمت هموطنان خواهند بود.

شهردار سرعین نیز در این مراسم به عملکرد مناسب شهرداری در 2 سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: صد درصد اعتبارات شهرداری در حوزه عمرانی و جاری تحقق یافته و ما بهترین شرایط توسعه و عمران شهری را در سرعین شاهد هستیم.

صاحبعلی رام بیان کرد: قبل از شروع سال مجوز اجرای 10 پروژه را با عقد قرارداد در قالب پروژه‌های پیمانکاری دریافت کردیم تا در فصل کاری بتوانیم این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

وی پل بزرگ کمربندی سرعین را شریان حیاتی این شهر عنوان کرد و گفت: این پل به طول 210 متر، لوپ‌های 450 متری و ارتقای 27 متر در حال اجراست که بخشی از این پل به فضاهای گردشگری اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/131