اتصال 92 روستای ایلام به ارتباطات ملی در دولت سیزدهم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، علی کریمی شامگاه پنجشنبه در نشست مجازی کار،کرامت و پاسخگویی با خبرنگاران،با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 92روستا با 55 پروژه به ارتباطات ملی متصل شده اند‌،اظهار داشت:76 روستای بالای 20 خانوار از این تعداد با ضریب رشد 20 درصد و همچنین 16 روستای زیر 20 خانوار اقدام شده است‌.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام در ادامه گفت:در تلاشیم تا پایان سال نیز 30 روستا دیگر را به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم.

کریمی در ادامه با اشاره به پرداخت 14 میلیارد و 700میلیون تومان تسهیلات برای 19 طرح در سال گذشته،افزود:در سال جاری نیز تاکنون برای 17 طرح 13 میلیارد و 500 پرداخت شده است که در مجموع برای 100 نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

وی در خصوص بهره مندی مشترکان از اینترنت نسل پنجم 5Gگفت: تاکنون در استان پنج سایت نصب شده است که تا پایان سال جاری نیز 5سایت دیگر توسط همراه اول هدف گذاری شده است.

کریمی به اقدامات گرفته جهت رفع مشکل آنتن دهی تلفن همراه در جاده های ایلام گفت:بسیاری از پروژه های روستایی هم پوشانی با پروژه های ارتباط دهی بین شهری و جاده های روستایی را داراست که میزان زیادی از عدم آنتن دهی راه ها را برطرف خواهد کرد.

وی ادامه داد:همچنین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هرساله ضریبی به درصد افزایش سطح پوشش جاده ها خواهند داشت که این امر در این استان هم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/180/