کی بی اس آنلاین


همه ما متفاوت از هم هستیم، پس چرا وزن ایده‌آل ما باید شبیه دیگری باشد؟ در این مطلب ۴ باور اشتباه درباره وزن ایده‌آل را به شما ارائه می‌دهیم که می‌تواند اعتماد به نفس و انگیزه شما را برگرداند.

وزن ایده‌آل من برای زمان مدرسه یا قبل از بچه‌دار شدن بود

مادر و فرزندان و وزن ایده‌آل

اگر امیدوارید به وزن چند سال پیش خود برگردید، شاید شدنی باشد اما اگر می‌خواهید به ۱۰ سال پیش یا بیشتر برگردید، این فکر را از ذهنتان بیرون کنید. همه افراد با بالا رفتن سن وزنشان بیشتر و متابولیسم آنها کندتر می‌شود، بنابراین کاهش وزن سخت‌تر و کندتر از قبل خواهد شد. گذشته را فراموش کنید. اهداف خود را بر اساس شرایط امروز خود تعیین کنید.

وزن ایده‌آل بر اساس نمودار قد و وزن مشخص می‌شود

وزن و قد و وزن ایده‌آل

فاکتورهای بسیاری در وزن شما تاثیرگذار است از جمله شکل بدن، تعداد سلول‌های چربی که دارید، اینکه چقدر ماهیچه‌ای هستید و … . نمودار تعداد شاخص توده بدنی استاندارد (BMI) تقریبی است و بهترین معیار برای سلامتی محسوب نمی‌شود. مطالعات نشان داده است که این معیار می‌تواند با محسابه نکردن چربی بدن، افرادی که اضافه وزن دارند را لاغرتر نشان دهد یا کسانی که نسبت ماهیچه به چربی آنها بیشتر است را چاق نشان دهد.

وزن ایده‌آل یعنی وزنی کمتر از زمان قبل از رژیم

رژیم غذایی و وزن ایده‌آل

واقعیت این است که وقتی مجددا رژیم می‌گیرید یعنی اگر نه همه وزن ولی کمی از وزنی که کم کرده‌اید، بازگشته است. اگر هدفتان کاهش وزنی است که چندان پایدار نیست، گرفتار چرخه ناسالم رژیم یو یو می‌شوید. مدام اضافه و کم کردن وزن هشداری است برای بدن که میزان توده ماهیچه‌ای که دارید را کاهش می‌دهد. این کار برعکس متابولیسم شما را کندتر می‌کند و توانایی بدن برای تنظیم قند خون را کاهش می‌دهد. پس بهترین وزن برای شما چیست؟ وزنی است که بتوانید با آن زندگی کنید (چگونه رژیم غذایی یویو را کنار بگذاریم؟).

هر چه وزنم کمتر باشد، سالمتر هستم

وزن کردن و وزن ایده‌آل

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند اگر اضافه وزن دارید، کم کردن تنها ۵ تا ۱۰ درصد از وزن فعلی شما چیزی است که سلامت عمومی شما را تضمین خواهد کرد، خطر بیماری قلبی، سکته، دیابت و حتی انواع سرطان را کاهش می‌دهد.

منبع readersdigest.ca
درباره : اخبار